Επιχειρήσεις

Ryanair: Εγκαλεί κυβερνήσεις και Ε.Ε για τις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας


Ενοχλημένη εμφανίζεται για μια ακόμη φορά η γνωστή αεροπορική χαμηλού κόστους, Ryanair, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις υπηρεσίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Καλώντας τις ευρωπαϊκές αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανή υπηρεσιών ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αυτό το καλοκαίρι τόσο από τις συνεχείς απεργίες όσο και από την έλλειψη προσωπικού.

Από την πλευρά του ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary επεσήμανε τα σοβαρά προβλήματα, σε όλα τα επίπεδα, που δημιουργούνται με τις ακυρώσεις των πτήσεων ενώ έκανε λόγο για διακριτική μεταχείριση στην περίπτωση της Γαλλίας. 

“Και πάλι αυτό το Σαββατοκύριακο, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία θα απεργούν το Σάββατο και την Κυριακή, το οποίο θα οδηγήσει στην ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων, επηρεάζοντας το πρόγραμμα των καλοκαιρινών διακοπών εκατοντάδων επιβατών. Πολλές από αυτές τις πτήσεις δεν αγγίζουν καν τη Γαλλία, παρόλα αυτά θα επηρεαστούν καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία απαιτούν οι αεροπορικές εταιρίες να ακυρώνουν διεθνείς πτήσεις, ενώ προστατεύουν εγχώρια δρομολόγια στη Γαλλία. Οι αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη υποφέρουν από χιλιάδες καθυστερήσεις/ακυρώσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας λόγω έλλειψης προσωπικού, ειδικά στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι συγκεκριμένες διαταραχές είναι απαράδεκτες, και καλούμε τη Γερμανική Κυβέρνηση, την Κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβουν άμεση δράση ώστε οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να διαθέτουν προσωπικό και οι διεθνείς πτήσεις να μην επηρεάζονται όταν πραγματοποιούνται εγχώριες απεργίες, όπως συμβαίνει επανειλημμένα στη Γαλλία.

Οι πάροχοι ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη πλησιάζουν στο όριο της κατάρρευσης με εκατοντάδες πτήσεις να ακυρώνονται καθημερινά, καθώς δεν διαθέτουν αρκετό προσωπικό. Η κατάσταση επιδεινώνεται το Σαββατοκύριακο καθώς οι Βρετανοί και Γερμανοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κρύβονται πίσω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ευφημισμούς όπως “περιορισμοί χωρητικότητας”, όταν η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί υπάλληλοι ATC για να αναλάβουν τις πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί. ”

Η Γερμανική Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να λάβουν άμεση δράση, διαφορετικά χιλιάδες πτήσεις και εκατομμύρια επιβάτες θα επηρεαστούν,, ειδικότερα τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, εκτός και αν η κρίση του προσωπικού ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αντιμετωπιστεί”, αναφέρει ο κ. O’Leary.

Σταχυολογώντας, η διοίκηση της Ryanair έκανε λόγο για σοβαρή επιδείνωση της κατάστασης τον Μάιο, καθώς: 

  • Πάνω από 117,000 πτήσεις είχαν καθυστέρηση με 61% (πάνω από 71,000 πτήσεις) λόγω της έλλειψης προσωπικού και απεργιών ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
  • Πάνω από 56,000 πτήσεις είχαν καθυστέρηση πάνω από 15 λεπτά, τετραπλάσια αύξηση σε σχέση με τις 14,000 πτήσεις που είχαν καθυστέρηση πάνω από 15 λεπτά το Μάιο 2017.
  • Οι καθυστερήσεις λόγω καιρού έφτασαν το 39% (45,000 πτήσεις), τετραπλάσια αύξηση σε σχέση με τις 11,000 καθυστερήσεις λόγω καιρού το Μάιο 2017.
  • Παραδόξως, η πλειοψηφία (περίπου 60%) των καθυστερήσεων καιρού πραγματοποιήθηκαν Παρασκευή ή Σάββατο και όχι τόσο τις υπόλοιπες 5 μέρες της εβδομάδας, που δείχνει ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας χρησιμοποιούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες για να καλύψουν την έλλειψη προσωπικού τους.
  • Ο στόχος της ΕΕ για τις καθυστερήσεις το 2018 είναι κατά μέσο όρο 0.5 λεπτά ανά πτήση. Παρόλα αυτά, η τωρινή πρόβλεψη για το 2018 τείνει να φτάνει το 1.5 λεπτά ανά πτήση, τριπλάσια από το στόχο της ΕΕ.
  • Το Μάιο, η Ryanair ακύρωσε μόνο πάνω από 1,000 πτήσεις, όλες σχεδόν λόγω της έλλειψης προσωπικού και των απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, 24 φορές οι 43 πτήσεις που ακυρώθηκαν το Μάιο 2017.
  • Το Μάιο, η EasyJet ακύρωσε 974 πτήσεις σε σχέση με 117 το Μάιο 2017.
  • Το Μάιο, ο CEO της IAG, Willie Walsh δήλωσε: “Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη επίδραση είναι οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και το τωρινό τους περιβάλλον, στο οποίο επικρατεί ένα χάος. Πιστεύαμε ότι  η κατάσταση θα βελτιωνόταν το 2018, αλλά επιδεινώνεται”.

B.K