Οικονομία

Προϊόν της χρονιάς 2020: Αναδείχθηκαν τα πιο καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες της ελληνικής αγοράς


Τα πιο καινοτόμα προϊόντα και οι υπηρεσίες της εγχώριας αγοράς αναδείχθηκαν και επιβραβεύθηκαν τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, στην Τελετή Απονομής των βραβείων του διεθνώς αναγνωρισμένου και καταξιωμένου θεσμού «Προϊόν της Χρονιάς», που αντιπροσωπεύει από το 2018 στην Ελλάδα και την Κύπρο η Direction Βusiness Network.

Στη δεύτερη διοργάνωση αυτής της νέας εποχής του θεσμού στην Ελλάδα, προϊόντα από 31 διαφορετικές κατηγορίες κατόρθωσαν να διακριθούν και θα μπορούν να φέρουν το λογότυπο «Προϊόν της Χρονιάς 2020». Η απονομή των διακρίσεων έγινε στην κατάμεστη αίθουσα Banquet του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με επιχειρηματικά στελέχη, εκπροσώπους θεσμικών φορέων, δημοσιογράφους και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας να τιμούν με την παρουσία τους τη σημαντική βραδιά.

Αναλυτικά, «Προϊόν της Χρονιάς» αναδείχθηκαν τα εξής: Συλλεκτικά Fanta Cans της Coca-Cola Hellas (Αναψυκτικά με Γεύση), Vapona Ηλεκτρική Συσκευή με Ρυθμιστή  Έντασης της Henkel Hellas (Αντικουνουπική Ηλεκτρική Συσκευή), Essex Touch της Rolco Βιανίλ (Απορρυπαντικό Πλυντηρίου Ρούχων), Πρόγραμμα «Full Home» της Εθνική Ασφαλιστικής (Ασφάλιση Κατοικίας), Siemens - EQ.9 Plus Homeconnect της ΒSH Οικιακές Συσκευές (Αυτόματες μηχανές Espresso), Νutricia Βρεφικές Κρέμες Χωρίς Ζάχαρη της Numil Hellas (Bρεφικές κρέμες), NAN® Bio της Nestlé Hellas (Βρεφικό Βιολογικό Γάλα σε Σκόνη), ΚitKat Ruby της Nestlé Hellas (Γκοφρέτα με Σοκολάτα), Snickers Bites της Mars Hellas (Chocolate Bites), Tena Silhouette της Essity Hellas (Ελαστικά Εσώρουχα Ακράτειας), ΙQOS της Παπαστράτος (Εναλλακτικά Προϊόντα Καπνίσματος), Χωριό Πραλίνα της Μινέρβα (Επαλείψιμη Πραλίνα), Βosch Unlimited - Serie 6 της ΒSH Οικιακές Συσκευές (Ηλεκτρικές Σκούπες), Fairy Platinum Plus της Procter & Gamble (Κάψουλες Πλυντηρίου Πιάτων), Αim White Now Forever White της Ελαΐς-Unilever Hellas (Λευκαντικές Οδοντόκρεμες), Septona Daily Clean Detox της Septona (Μαντίλια Ντεμακιγιάζ), Πανδαισία Φρούτων evlogia της evlogia Αληθινή Γεύση Ελλάδας (Μαρμελάδες χωρίς Zάχαρη), Corny Big της Πήγασος (Mπάρες Δημητριακών), Μπάρες Σοκολάτας Υγείας Παυλίδη της Μondelēz (Μπάρες Σοκολάτας), εζα Alcohol Free της Ελληνικής Ζυθοποιΐας Αταλάντης (Μπίρα 0% Αλκοόλ), Παγωμένο Τσάι του Βουνού  Όλυμπος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Παγωμένο Τσάι του Βουνού), Νaturnes® Bio της Νestlé Hellas (Παιδικό Βιολογικό Γιαούρτι), Rol DryWash της Rolco Bιανίλ (Περιποίηση Ρούχων), Βosch Autoclean - WTX87EH9GR της ΒSH Οικιακές Συσκευές (Στεγνωτήριο), Αdvance Care της Μedia Strom (Στρώματα  Ύπνου), Bonus App της Αlpha Bank (Τραπεζικές Υπηρεσίες Application), Βusiness Banking Tουρισμός της Eurobank (Τραπεζικές Υπηρεσίες Τουρισμού), Βusiness Banking της Εurobank (Υπηρεσίες Business Banking), Personal Banking της Εurobank (Υπηρεσίες Personal Banking), Καρπός  Όλυμπος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Φυτικά Επιδόρπια) και Zewa Softis της Essity Hellas (Χαρτομάντιλα).

Tα προϊόντα που επέλεξαν να συμμετάσχουν στο θεσμό, αξιολογήθηκαν από μία Ελεγκτική Επιτροπή Ειδικών, την οποία απάρτιζαν επαγγελματίες του κλάδου του εμπορίου και γνωστοί εμπειρογνώμονες/ειδικοί από πολλούς τομείς (όπως το marketing, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, επιχειρηματικοί και θεσμικοί φορείς), για να εξασφαλιστεί ότι ικανοποιούνται τα κριτήρια της καινοτομίας. Σε συνέχεια αυτής της αξιολόγησης, η Ελεγκτική Επιτροπή Ειδικών κατήρτισε τον Κατάλογο Επιλαχόντων Προϊόντων (shortlist), ο οποίος περιείχε τις επικρατέστερες συμμετοχές. Τα επικρατέστερα αυτά προϊόντα στις αντίστοιχες κατηγορίες παρουσιάστηκαν στον εξειδικευμένο οργανισμό έρευνας αγοράς IRI Ελλάς και εντάχθηκαν στην πολύ μεγάλη καταναλωτική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό κοινό 2.600 ατόμων σε όλη την επικράτεια της Ελλάδας.

Στην Τελετή Απονομής, ο Ευάγγελος Παπαλιός, εκδότης-διευθυντής της Direction Business Network, ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η περσινή διοργάνωση μας βοήθησε να αποκτήσουμε πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα για το θεσμό, να καταλάβουμε τόσο όσα έπρεπε να ενισχύσουμε όσο και όσα οφείλαμε να διατηρήσουμε. Μας έδωσε τη δυνατότητα να κατανοήσουμε τι χρειαζόταν να κάνουμε για να γίνουμε ακόμη καλύτεροι, και θεωρώ πως το κατορθώσαμε. 

Η πρώτη διοργάνωση ήταν άκρως επιτυχημένη, και αυτό φάνηκε τόσο από την υποδοχή που της επεφύλαξε η ελληνική αγορά όσο και από την αναγνώριση σε διεθνές επίπεδο που βίωσε στο πλαίσιο του παγκόσμιου δικτύου του θεσμού και τα θετικά σχόλια που απέσπασε. Η αγορά αγκάλιασε το “Προϊόν της Χρονιάς”, με την Direction σε ρόλο διοργανωτή. Μας έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης και τη δύναμη και την πίστη να προχωρήσουμε ακόμη πιο δυναμικά. 

Φέτος, μετά και τα διαπιστευτήρια της περσινής διοργάνωσης, όσον αφορά αφενός την αξιοπιστία, τα οφέλη και το κύρος του θεσμού, αφετέρου τη σοβαρότητα με την οποία προσεγγίζει το εγχείρημα η Direction, η αγορά στάθηκε σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό στο πλευρό του θεσμού. Η επιτυχημένη πορεία και η άνοδος πωλήσεων που καταγράφηκε για τα προϊόντα που διακρίθηκαν πέρυσι και έφεραν το λογότυπο “Προϊόν της Χρονιάς 2019” αποτέλεσαν την καλύτερη προβολή και διαφήμιση για εμάς. Μόνο τυχαίο δεν είναι πως οι περισσότερες από τις εταιρείες που έλαβαν μέρος στην περσινή διοργάνωση ήταν και φέτος μαζί μας». 

Το «Προϊόν της Χρονιάς» (Voted Product of the Year) είναι ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος θεσμός βράβευσης διεθνώς σχετικά με την καινοτομία καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών, με τις διακρίσεις να προκύπτουν μετά από ψηφοφορία του καταναλωτικού κοινού. Ιδρύθηκε στη Γαλλία το 1987 και πλέον διοργανώνεται σε πάνω από 45 χώρες ανά τον κόσμο, με τον ίδιο κύριο σκοπό: να αναδεικνύει τα νέα καινοτόμα προϊόντα της αγοράς και να επιβραβεύει τις επιχειρήσεις που τα δημιουργούν για την επένδυση και την πίστη τους στην καινοτομία.