Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την ουσιαστική επανένταξη κρατουμένων στην κοινωνία δημιουργήθηκε από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, φιλοδοξώντας να αλλάξει στον μέγιστο βαθμό τη δυνατότητα των γονέων κρατουμένων να επανέλθουν σε μία ζωή μακριά από την προηγούμενη παραβατικότητα, να μάθουν περισσότερα και να ασχοληθούν συστηματικά με τον γονεϊκό ρόλο τους. Πρόκειται για να έργο που θα λειτουργήσει με τη στήριξη και της ΕΕ με συντονιστή την Ελλάδα.
Το πρόγραμμα, με την ονομασία NESTOR, αφορά στη δημιουργία σχολείων στις φυλακές όλης της χώρας και ειδικότερα ενός δικτύου σχολών γονέων, τριετούς παρακολούθησης.
Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το πρόγραμμα NESTOR δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, αρμόδιου για την Αντεγκληματική Πολιτική, Λευτέρη Οικονόμου, με τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ήδη εγκρίθηκε και εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS.
Στο έργο συμμετέχουν τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Αυστρία, Κύπρος), με τη χώρα μας να κατέχει τον ρόλο του συντονιστή του έργου. Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Δεκεμβρίου 2020.
Στη λειτουργία αυτού του δικτύου, το οποίο δημιουργείται για πρώτη φορά σε εθνικό επίπεδο, θα συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που εργάζονται στα καταστήματα κράτησης και φορέας-συντονιστής υλοποίησης του προγράμματος θα είναι το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕΜΕΑ) του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Από το υπουργείο επισημαίνεται ότι «πρόκειται για πρωτοποριακό έργο, το οποίο επιχειρεί να ενισχύσει τον γονεϊκό ρόλο των κρατουμένων μέσω της πιλοτικής δημιουργίας και λειτουργίας ενός εθνικού δικτύου 30 σχολών γονέων σε 20 καταστήματα κράτησης της χώρας». «Το έργο αυτό αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου συνόλου πρωτοβουλιών ιδιαίτερα υψηλού συμβολισμού και προστιθέμενης αξίας που σχεδιάζει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και οι οποίες σχετίζονται με θέματα σωφρονιστικής πολιτικής και κοινωνικής επανένταξης», προσθέτει το υπουργείο.
Στόχος του προγράμματος είναι η ομαλή επανένταξη των κρατούμενων-γονέων στις τοπικές κοινωνίες. Στην υλοποίηση προβλέπεται η παροχή υποστήριξης από την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) στο πεδίο της οργάνωσης διαβούλευσης μεταξύ των 12 ελληνικών δήμων, οι οποίοι συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Δίκτυο της UNESCO «Πόλεις που Μαθαίνουν».
ΑΠΕ-ΜΠΕ