Οικονομία

Πού θα προσληφθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην Κ. Μακεδονία


Μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας εκτιμάται ότι θα προχωρήσει η δεύτερη φάση των τοποθετήσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών που ανέκυψαν στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, μετά τις προσλήψεις που είχαν γίνει στα τέλη Αυγούστου.

Όπως διευκρίνισε ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση καινοτόμων δράσεων και πιλοτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται φέτος στα σχολεία της περιφέρειας, «τα υπηρεσιακά συμβούλια μέχρι προχθές συγκέντρωναν τα τελικά στοιχεία για τα κενά εκπαιδευτικών, τα οποία έχουν αποσταλεί στο υπουργείο Παιδείας και θεωρούμε ότι άμεσα θα γίνουν οι προσλήψεις για να τα καλύψουμε όλα».

«Οι αναπληρωτές πια προσλαμβάνονται τέλη Αυγούστου. Καλύπτουμε όλα τα οργανικά κενά εξαρχής, τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργικών κενών που προκύπτουν αλλά είναι δυναμική κατάσταση, καθώς ποσοστό 20% των αναπληρωτών δεν αναλαμβάνουν ή παίρνουν άδειες ασθένειας κλπ, ενώ έχουμε πολλές άδειες μακροχρόνιας ασθένειας μόνιμων εκπαιδευτικών», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι στη Θεσσαλονίκη δημιουργήθηκαν κάποια κενά σε σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης ύστερα από προβλεπόμενες μετακινήσεις που αιτήθηκαν εκπαιδευτικοί προς σχολεία της Διεύθυνσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Τα κενά αφορούν κατεξοχήν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

«Χίλιοι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης στα σχολεία της Κ. Μακεδονίας»

Σε ό,τι αφορά τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης μαθητών -παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός της μαθησιακής διαδικασίας κατόπιν γνωμάτευσης των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ο κ. Κόπτσης είπε ότι «φέτος εγκρίθηκαν και στείλαμε 1.000 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης σε σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία», και «δεν υπάρχει σχολείο να μην προσφέρει παράλληλη στήριξη». Ο περιφερειακός διευθυντής διευκρίνισε ότι ο θεσμός της παράλληλης στήριξης, όπως ορίζεται στον νόμο, δεν προβλέπει ατομικό εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή που έχει ανάγκη υποστήριξης, αλλά είναι ένα εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και οι απαιτούμενες ώρες υποστήριξης καθορίζονται με βάση τη γνωμάτευση και εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ για κάθε μαθητή και πάντα με σκοπό την ένταξή του στο σχολικό γίγνεσθαι, σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. 

«Δε σημαίνει ότι αν σε ένα σχολείο οκτώ μαθητές έχουν γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ για παράλληλη στήριξη, θα σταλούν οκτώ εκπαιδευτικοί. Η παράλληλη στήριξη δεν σημαίνει υποχρεωτικά ένας μαθητής προς έναν εκπαιδευτικό, αλλά το να βοηθήσουμε το παιδί να αυτονομηθεί και να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που θέλουν αποκλειστική στήριξη, υπάρχουν παιδιά που με 10 ώρες μπορούν να παρακολουθήσουν στο τμήμα», εξήγησε ο κ. Κόπτσης, σημειώνοντας ακόμη ότι ένας νέος κύκλος τοποθετήσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης θα ακολουθήσει την καταγραφή των αναγκών που ολοκληρώνεται από τις διευθύνσεις στα τέλη Οκτωβρίου.

Σε ό,τι αφορά τα ειδικά σχολεία σημείωσε ότι στην Κεντρική Μακεδονία όλα τα τμήματα είναι ολιγομελή -με 4 έως 5 μαθητές στην πλειοψηφία τους- και η αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών σημαντικά υψηλότερη του «1 προς 2».

«Έχουν ενταχθεί συνολικά 14.500 πρόσφυγες στην εκπαίδευση»

Σχετικά με το πρόγραμμα ένταξης παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ο κ. Κόπτσης τόνισε ότι «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σε εμάς παιδί που να εισέρχεται στον χώρο της Κεντρικής Μακεδονίας και να μην αναζητείται με τα μέσα που έχουμε ώστε να εγγραφεί στο σχολείο».

«Ιδρύουμε πολλές ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων), όταν έρχεται κάποια ομάδα και δεν γνωρίζει ελληνικά. Στις ΔΥΕΠ οι μαθητές μέχρι δύο χρόνια μαθαίνουν τη γλώσσα και μετά εντάσσονται σε τάξεις υποδοχής για 2 έως 3 χρόνια. Συνολικά από το 2019 μέχρι σήμερα λειτούργησαν 147 ΔΥΕΠ με 218 τμήματα με συνολικά 3.000 μαθητές. Εντάξαμε συνολικά 14.500 πρόσφυγες . Μειώθηκε ο αριθμός των ΔΥΕΠ και αυξήθηκε των τάξεων υποδοχής. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά μαθαίνουν τη γλώσσα και τα εντάσσουμε στο σχολείο», διευκρίνισε ο περιφερειακός διευθυντής.

«Οι δράσεις για το συμπεριληπτικό- ανοιχτό στην κοινωνία σχολείο»

Με το κεντρικό μήνυμα «Ανοίγουμε το Σχολείο στην Κοινωνία» ο κ. Κόπτσης παρουσίασε τις καινοτόμες Δράσεις και Προγράμματα που θα υλοποιηθούν στην Κεντρική Μακεδονία φέτος, με τη δημιουργία πλατφόρμας άμεσης επικοινωνίας και διαλόγου των μαθητών και των γονέων με την εκπαιδευτική κοινότητα, την καθιέρωση γραμμών υποστήριξης των μαθητών, αλλά και την πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων διαχείρισης έκτακτων περιστατικών υγείας, να ξεχωρίζουν.

«Η φιλοσοφία είναι να έχουμε ένα σχολείο συμπεριληπτικό, ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία που να συμμετέχουν όλοι, να έχουμε προγράμματα καινοτόμα και ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, που σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε επαφή με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους γονείς, τους μαθητές μας οποιαδήποτε ώρα», υπογράμμισε ο κ. Κόπτσης.

Συγκεκριμένα φέτος ξεκινούν:

-Online Επικοινωνία με γονείς και μαθητές. Δημιουργήθηκε μια πλατφόρμα που καθιερώνει τακτική επικοινωνία ανά δεκαπενθήμερο. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δέχεται ερωτήσεις και προτάσεις και απαντά online, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία. Η πρώτη επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 12/10/2023 και ώρα 13.30-15.00.

-Επισκέψεις σε σχολικές μονάδες και συναντήσεις με τα Δεκαπενταμελή Συμβούλια. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης θα πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολικές μονάδες ανά δεκαπέντε ημέρες με στόχο την άμεση και έγκαιρη ενημέρωσή του για θέματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς και μαθητές.

-Συναντήσεις του περιφερειακού διευθυντή με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων των σχολικών μονάδων σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, με σκοπό να συζητηθούν θέματα οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.

-Καθιερώνεται online θυρίδα ενημέρωσης και έγκαιρης παρέμβασης στη σελίδα της ΠΔΕ, που εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους.

- Γραμμή Στήριξης Υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων, σε θέματα γνωστικά, διαχείρισης άγχους και ψυχολογικής υποστήριξης.

Τα πιλοτικά προγράμματα είναι:

-Πρόγραμμα «Σώζω Ζωές»

Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την ανθρωπιστική οργάνωση κοινωνίας πολιτών KIDS SAVE LIVES - Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές, υλοποιούν από κοινού το πιλοτικό πρόγραμμα ανάπτυξης Σχολικού Δικτύου Πρώτων ανταποκρινόμενων σε 11 σχολικές μονάδες κεντρικού δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης με σκοπό την επιμόρφωση και πιστοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών σε θέματα πρώτων βοηθειών και ΚΑΡΠΑ καθώς και τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων με σύγχρονους απινιδωτές. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει χρήση εφαρμογής έγκαιρης παρέμβασης με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

-Σχολές Γονέων. Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ δημιουργεί Σχολές Γονέων προκειμένου να ενισχύσει τις προσπάθειες των γονέων στον δύσκολο και απαιτητικό ρόλο τους.

-Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης. Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ θα επιμορφώσουν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους θα αναφέρονται οι μαθητές για να επιλύουν προβλήματα που θα δημιουργούνται στα σχολεία. Στόχος είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

-Συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Θα υλοποιηθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εγώ, εσύ, εμείς» για την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, με έμφαση στο δικαίωμα στην εκπαίδευση.

-ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ-SWPBS. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αφορά στη δημιουργία σχολικών ευρυζωνικών, θετικών και ισότιμων μαθησιακών περιβαλλόντων, με στόχο την υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών.

Παράλληλα θα υλοποιηθούν κύκλοι ενημερωτικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν τον μήνα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ενημερωτικές συναντήσεις για την υποστήριξη των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, την Εβδομάδα ΕΠΑΛ-ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ καθώς και συνέδρια όπως το 9o Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής, το Φεστιβάλ Ρομποτικής Νηπίων που θα γίνει πρώτη φορά, και το 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Στην ειδική αγωγή θα υλοποιηθούν το πρόγραμμα για την «Αξιοποίηση του Ηλεκτρονικού Μουσικού Οργάνου EyeHarp για Μαθητές με Σπαστική Τετραπληγία ή και Εγκεφαλική Παράλυση στην Ειδική Αγωγή και τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» και πρόγραμμα ένταξης μαθητών με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικά σχολεία με μαθητές χωρίς αναπηρία στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο, καθώς και το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα BeAusome με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβαστε επισης