ΕΥΖην

Πόσες φορές πρέπει να τρώμε τη μέρα για απώλεια βάρους


«Αν θέλετε να χάσετε βάρος θα πρέπει να καθιερώσετε μεγάλο αριθμό γευμάτων», είναι η κυρίαρχη άποψη. 

Ισχύει ομως αυτό; Και ποιά είναι η σχέση του αριθμού των γευμάτων με το βάρος; Την απάντηση μάς δίνει ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να ξεκαθαριστεί πως η πρόσληψη πολλών γευμάτων την ημέρα είναι μεν υγιεινή, αλλά δεν θα πρέπει να εξελιχθεί σε μανία. Δηλαδή δεν… χάθηκε και ο κόσμος αν δεν καταφέρετε μια μέρα να φάτε πολλά μικρά γεύματα.Καλό είναι, όμως, να το προσπαθήσετε. Τα πολλαπλά γεύματα την ημέρα συνιστώνται για δύο λόγους:

  • Επειδή τα μεγάλα κενά μεταξύ των γευμάτων κάνουν τον άνθρωπο να πεινάει περισσότερο, με αποτέλεσμα όταν επιτέλους φάει να τείνει να προσλαμβάνει περισσότερες θερμίδες και ενδεχομένως πιο ανθυγιεινές.
  • Επειδή με τα πολλαπλά γεύματα υπάρχει μεταβολικό πλεονέκτημα. Οσο πιο συχνά τρώτε, τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε. Το να τρως 6 φορές την ημέρα ή το να έχεις μια υψηλή συχνότητα γευμάτων δεν φαίνεται να αυξάνει τον συνολικό μεταβολικό ρυθμό σε σύγκριση με το να τρως 3 φορές την ημέρα. Αν αυτή η συχνότητα σε κάνει να νιώθεις καλύτερα σε μια διατροφή τότε μπορεί να είναι κάτι χρήσιμο, αλλά από μόνο του σαν γεγονός δεν θα προκαλέσει απώλεια βάρους ή αποφυγή αύξησης βάρους.

Η επίδραση συχνότητας γευμάτων στον μεταβολισμό

Ας δούμε, λοιπόν, τι είναι το μεταβολικό πλεονέκτημα. Το σώμα καίει τις θερμίδες προσπαθώντας να αφομοιώσει τα τρόφιμα. Με την αύξηση του αριθμού των γευμάτων, αυτό που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να το «εξαπατήσουμε», κάνοντας το πεπτικό μας σύστημα να λειτουργεί περισσότερο και έτσι να καίει περισσότερες θερμίδες. Ένα μέρος του επιχειρήματος είναι ότι κρατάς τον μεταβολισμό ψηλά και έτσι τα μικρότερα και πιο συχνά γεύματα αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό.

Ανάλυση που έγινε πάνω στην συχνότητα γευμάτων έδειξε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα πιο αραιά και πιο συχνά γεύματα. Επομένως δεν υπάρχει απόδειξη ότι η απώλεια βάρους επηρεάζεται από την συχνότητα γευμάτων.Το ερώτημα είναι πόσες περισσότερες θερμίδες καίει το σώμα με την κατανάλωση πολλών γευμάτων ανά ημέρα. Είναι αλήθεια ότι δεν καίει πολύ περισσότερες θερμίδες.

trofi

Η καθημερινή καύση των θερμίδων στους περισσότερους ανθρώπους κυμαίνεται από 1300-1800 θερμίδες την ημέρα. Με την αύξηση του αριθμού των γευμάτων από 3 σε 8 ίσως να αυξηθεί η καύση σταδιακά. Ας είμαστε γενναιόδωροι και ας πούμε ότι αυξάνει κατά 5%.

Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε ένα σύνολο 60-100 θερμίδων παραπάνω την ημέρα. Για να χάσετε μισό κιλό την εβδομάδα, θα πρέπει το σώμα σας να έχει ένα έλλειμμα περίπου 500 θερμίδων την ημέρα. Επομένως, ως γενικότερη εικόνα, η καύση των θερμίδων και η απώλεια βάρους των 60-100 θερμίδων την ημέρα δεν είναι αρκετή για να κάνει μια εντυπωσιακή διαφορά απώλειας βάρους.

Ετσι, ακόμα κι αν τρώτε 6 γεύματα την ημέρα για το μεταβολικό πλεονέκτημα, χρειάζεται για την απώλεια βάρους  να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αρκετό έλλειμμα θερμίδων.

Αρα, περισσότερο από την ανάγκη να αυξήσετε τον αριθμό των γευμάτων σας, υπάρχει η ανάγκη να περικόψετε τις θερμίδες που καταναλώνετε. 

Συμπερασματικά:  Όλα είναι θέμα θερμίδων. Αν καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες από όσες καις θα παχύνεις (και το αντίθετο), ανεξάρτητα με το πως διαχωρίζεις τα γεύματα μέσα στην ημέρα. Τα πιο μακρινά σε χρόνο γεύματα σε σχέση με τα γεύματα υψηλότερης συχνότητας όταν οι συνολικές ημερήσιες θερμίδες είναι ίδιες, φαίνεται να προκαλούν λιγότερη πείνα. Θα μπορούσατε ας πούμε ακόμα και με 6 γεύματα την ημέρα, αντί να χάσετε, να πάρετε κιλά, αν δεν μπορείτε να ελέγξετε τη λαχτάρα σας για ανθυγιεινά τρόφιμα ή αν «φορτώσετε» τα 6 γεύματά σας με μεγάλες ποσότητες φαγητού. Οπότε δεν υπάρχει διαφορά στο αν θα καταναλώσετε 3 ή 6 γεύματα. Αν σας βολεύει κάντε το. Αν δεν βολεύει μην πιεστείτε και το κάνετε. Το μόνο που πρέπει να προσέχετε είναι οι θερμίδες σας!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis