Πολιτική

Πόσα παίρνουν οι αθλητές για κάθε… τιτίβισμα


Ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Στέφεν Κάρι, ο Φερνάντο Αλόνσο, ο ΛεΜπρον Τζέιμς, και ο Ράφα Ναδάλ είναι μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του αθλητισμού που έχουν έντονη δραστηριότητα στα social media. 

Πολλοί σταρ το αθλητισμού ποζάρουν για μια φωτογραφία την οποία κατόπιν ανεβάζουν στο facebook, στο twitter ή στο instagram, είτε για να ευχαριστήσουν τα εκατομμύρια τω ν υποστηρικτών τους είτε για να διαφημίσουν κάποιο προϊόν, κάτι για το οποίο φυσικά θα πληρωθούν αδρά. 

Βασιλιάς των social media είναι φυσικά ο Πορτογάλος άσσος του ποδοσφαίρου Κριστιάνο Ρονάλντο. Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο τον ακολουθούν στα social media. Στο Instagram το «cristiano» έχει 49,7 εκατομμύρια οπαδούς, το «@Cristiano» στο twitter 40,7 και το «www.facebook.com/cristiano» 109.668.354 likes. Κατά μέσο όρο αποκτάει καθημερινά 135.000 νέους «φίλους», ενώ μόνο το 2015 προστέθηκαν 41.800.000. 

Δεύτερος είναι ο Αργεντίνος Λιονέλ Μέσι, ο οποίος δεν χρησιμοποιεί το twitter, ωστόσο κατέχει τη δεύτερη θέση στα social media με 122.000.000 ανθρώπους να τον ακολουθούν.  

Σύμφωνα με την Hookit, που μετρά την εμπορική αξία που έχουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι αθλητές κάθε... τιτίβισμα του Πορτογάλου άσου της Ρεάλ στο twitter του αποφέρει 260.490 ευρώ! Αστρονομικό ποσό για μόλις 140 χαρακτήρες που γράφει. Δεύτερος είναι ο ΛεΜπρον Τζέιμς, ο οποίος εισπράττει για τον ίδιο λόγο 123.763 ευρώ. 

Ποδοσφαιριστές του επιπέδου των Σέρχιο Αγουέρο και Χάμες Ροδρίγκες μπορεί να λαμβάνουν περίπου 50.000 ευρώ για κάθε ανάρτησή τους, την ώρα που οι κορυφαίοι εκπρόσωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Χόρχε Λορένθο και Μαρκ Μαρκέθ παίρνουν ένα ποσό ανάμεσα σε 15.000 και 20.000 ευρώ. Υπάρχει κανονική ταρίφα ανάλογα με το άθλημα και την δημοφιλία του αθλητή. 

Το παράδοξο, πάντως, είναι πως τόσο στο facebook όσο και στο twitter υπάρχουν περιορισμοί που απαγορεύουν τις... τοποθετήσεις προϊόντων στις αναρτήσεις. Ωστόσο οι υπεύθυνοι των δύο σελίδων δείχνουν ιδιαίτερα ελαστικοί στις περιπτώσεις των σελέμπριτι. Ο λόγος; «Το twitter έχει μεγαλύτερη ανάγκη τον Κριστιάνο από ότι ο Κριστιάνο το twitter» απαντά ένας ειδικός. Πότε μπορεί να υπάρξει πρόβλημα;

Στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας, η FIFA απαγόρευσε την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να προστατευθούν τα συμφέροντα των χορηγών της. Δεν θα μπορούσε ένας ποδοσφαιριστής να κάνει ανάρτηση διαφημίζοντας ένα προϊόν ανταγωνιστικής εταιρείας. Εκπρόσωπος του twitter ανέφερε ότι το μέσο δεν εμπλέκεται καθόλου σε αυτό το πάρε - δώσε που γίνεται με αθλητές και εταιρείες. Κατά μία έννοια κάνει τα στραβά μάτια. Ωστόσο προσπαθεί όσο είναι δυνατόν να περιορίσει τη χρήση των hashtags ώστε να μην «κατακλύζεται» το μέσο κατά την ανάρτηση του Ρονάλντο, του Κάρι, του ΛεΜπρον ή του Νεϊμάρ. 

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις