TECHin

Πώς το Facebook “χτυπάει” το Snapchat


Νωρίτερα μέσα στον Μάρτιο το Facebook πραγματοποίησε μία νέα εξαγορά, με την ελπίδα να καταφέρει να αποσπάσει ακόμα μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, έχοντας ως απώτερο σκοπό να “χτυπήσει” το Snapchat

Ο λόγος για την εφαρμογή MSQRD, τo app που επιτρέπει στον χρήστη να επεξεργαστεί τη selfie του σε πραγματικό χρόνο με εντυπωσιακά φίλτρα και να μεταμφιέζονται σε διάφορους διάσημους, ήρωες παιχνιδιών ή ακόμη και σε ζώα.

Το MSQRD λειτουργεί χρησιμοποιώντας την μπροστινή κάμερα του κινητού τηλεφώνου, προσθέτει φίλτρα επάνω στο πρόσωπο και μεταμφιέζει τους χρήστες σε ό,τι μπορούν να φανταστούν.

Δημιουργός της εφαρμογής είναι η startup Masquerade από τη Λευκορωσία, με τους εκπροσώπους της να δηλώνουν κατενθουσιασμένοι για την συνεργασία τους με τον Ζούκερμπεργκ, ο οποίος εμφανίστηκε ως Iron Man στην σελίδα του καλωσορίζοντας την ομάδα της Masquerade στο κοινωνικό δίκτυο.

Μετά τη γνωστοποίηση της εξαγοράς πολλοί ήταν εκείνοι που υπέδειξαν ότι το MSQRD μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το Snapchat, και συγκεκριμένα με την λειτουργία Lenses.

Καθώς και οι δύο εταιρίες πραγματεύονται την επεξεργασία και την δημιουργία εικόνων και βίντεο, το Facebook θα πρέπει να βρει τρόπο να “προφτάσει” τον ανταγωνιστή της, ο οποίος κυκλοφόρησε την αντίστοιχη λειτουργία το περασμένο φθινόπωρο 

Με την εξαγορά πολλά από τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες της εφαρμογής αναμένεται να ενσωματωθούν στις υπηρεσίες του Facebook τους επόμενους μήνες. Προς το παρόν η εφαρμογή συνεχίζει να διατίθεται στο App Store και στο Google Play, όπου και έχει βαθμολογηθεί με σχεδόν πέντε αστέρια. 

Στην διαμάχη που έχει δημιουργηθεί, όπως είναι και προφανές, η κάθε μεριά υποστηρίζει ότι η δική της τεχνολογία είναι ανώτερη και προσφέρει μεγαλύτερη πληθώρα και καλύτερα ποιότητα γραφικών. 

Η Masquerade, μέχρι τη στιγμή που εξαγοράστηκε από το Facebook, είχε περίπου 16 εκατ. χρήστες, ωστόσο εκτιμάται ότι μετά την συγχώνευση, ο αριθμός αυτός σύντομα θα διαμορφωθεί σε 25 εκατ. καθώς μέσω του Facebook η εταιρία θα γίνει γνωστή σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων. 

Η συνεργασία αυτή ήταν σίγουρα μια εξαιρετική επιλογή και για τις δύο επιχειρήσεις, όχι όμως και για τη Snapchat, η οποία σύντομα ενδέχεται να δει την καρέκλα της να “τρέμει”. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η προσθήκη αυτή έρχεται να προστεθεί στις αλλαγές που έκανε πρόσφατα το Facebook με τα reactions αντί των απλών likes. Το κοινωνικό δίκτυο επιπλέον σκοπεύει, πέρα από την ενσωμάτωση της εφαρμογής σε αυτό, να την κρατήσει και σαν αυτόνομη εφαρμογή και βέβαια δωρεάν.