Πολιτική

Πώς δεν θα μπείτε στο στόχαστρο απατεώνων


  Μία ακόμη απάτη με θύμα ηλικιωμένο αποκαλύφθηκε στη Βόρεια Ελλάδα. Η υπόθεση καταγγέλθηκε στη Φούστανη Πέλλας από άνδρα, 81 ετών, ενώ ως δράστης ταυτοποιήθηκε ένας 43χρονος Ρομά, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία και αναζητείται.

   Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο επιτήδειος επισκέφθηκε, χθες το πρωί, τον ηλικιωμένο στο σπίτι του, παρουσιαζόμενος ως λογιστής του εγγονού του. Στη συνέχεια, με το πρόσχημα υποτιθέμενης υποτροφίας που θα παραλάμβανε από τράπεζα για λογαριασμό του εγγονού, ο 43χρονος ζήτησε από τον ηλικιωμένο να του δώσει 1.500 ευρώ, ποσό που δήθεν απαιτείτο για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας.

   Το ανυποψίαστο θύμα πείστηκε και του παρέδωσε τελικά 1.100 ευρώ. Αφού πήρε τα χρήματα, ο απατεώνας εξαφανίστηκε με αυτοκίνητο, που ήταν σταθμευμένο κοντά στο σημείο κι όπου τον περίμενε συνεργός του.

   Λίγε ώρες -πάντως- μετά την καταγγελία, αστυνομικοί της Αριδαίας Πέλλας εξιχνίασαν την απάτη, ταυτοποιώντας τον δράστη της, ενώ ερευνάται πλέον η εμπλοκή του 43χρονου και σε άλλες παρόμοιες πράξεις.

   Με αφορμή την παραπάνω υπόθεση, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, σε ανακοίνωσή της, παρουσιάζει δεκάλογο συμβουλών προς τους πολίτες, στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή τέτοιων περιστατικών. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις συμβουλές ασφαλείας, οι πολίτες καλούνται: 

   - να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)

   - σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι

   - σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους

   - να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών

   - να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού

   - να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει

   - να γνωρίζουν ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν

   - να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)

   - να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών

   - να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις