ΕΥΖην

Ποιά είναι η σωστή στάση του σώματος - τι να προσέχετε 


Η σωστή στάση του σώματος είναι σημαντικό ζήτημα που αφορά την υγεία και πολλοί  αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητά του μόλις εμφανιστούν κάποια συμπτώματα όπως πόνοι στη μέση, στις αρθρώσεις, στα χέρια ή και στα πόδια.

Από μικρά παιδιά ακούμε συνεχώς ότι πρέπει να κρατάμε την πλάτη μας ίσια και να μην καμπουριάζουμε. Γιατί όμως η ορθή στάση του σώματος είναι τόσο σημαντική;

Τα οφέλη της σωστής στάσης σώματος μάς παρουσιάζει ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team, δίνοντάς μας συμβουλές για το καλύτερο αποτέλεσμα: 

  1. Διατηρώντας σωστή σωματική στάση επιτρέπουμε στους μύες και στους συνδέσμους να ευθυγραμμίζονται, χωρίς να τους επιβαρύνουμε και να τους κουράζουμε. Έτσι κάνουμε καλύτερη διατήρηση της ενέργειας.
  2. Η κακή στάση του σώματος συμπιέζει τα αιμοφόρα αγγεία. Διορθώνοντας την βοηθάμε την ροή να είναι ανεμπόδιστη και αποτελεσματική.
  3. Η ακατάλληλη στάση αρκετές φορές συμβάλλει σε διάφορα πεπτικά προβλήματα, όπως η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, η δυσκοιλιότητα, η κήλη. 
  4. Σε ένα σώμα με σωστή ευθυγράμμιση οι μύες έχουν μικρότερες πιθανότητες να τραυματιστούν. Οι μυϊκοί τραυματισμοί αρκετές φορές εξελίσσονται σε μακροχρόνια προβλήματα.
  5. Η λάθος στάση σώματος οδηγεί στον εκφυλισμό των αρθρώσεων μέσα από την τριβή μεταξύ τους και σε πολλά προβλήματα που προκύπτουν από αυτό μεταξύ των οποίων και η αρθρίτιδα.
  6. Η σωστή ευθυγράμμιση επηρεάζει και την αναπνοή μας καθώς δεν περιορίζει τους αεραγωγούς. Έτσι υπάρχει καλή διοχέτευση του οξυγόνου σε όλο το σώμα, βελτιώνοντας συνολικά την υγεία μας αλλά και την εγκεφαλική δραστηριότητα.

stasi

Συνοπτικά: η σωστή στάση του σώματος διατηρεί τα οστά και τις αρθρώσεις στη σωστή ευθυγράμμιση, έτσι ώστε οι μύες να χρησιμοποιούνται σωστά. Μειώνει την καταπόνηση των συνδέσμων που συγκρατούν τις αρθρώσεις της σπονδυλικής στήλης μαζί. Αποτρέπει την κόπωση, επειδή οι μύες χρησιμοποιούνται πιο αποτελεσματικά, επιτρέποντας στο σώμα να εξοικονομεί ενέργεια. Αποτρέπει την οσφυαλγία και τον μυϊκό πόνο και συμβάλλει στην καλή εμφάνιση. 

Σύμφωνα με τις στατιστικές, όσο περνούν τα χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που βιώνουν τα δυσάρεστα αποτελέσματα της κακής στάσης του σώματος. 
 

Πώς να κάθεσαι σωστά στην καθημερινότητά σου:

  • Κάθισε με την πλάτη ευθεία και τους ώμους πίσω. Οι γλουτοί πρέπει να αγγίζουν το πίσω μέρος της καρέκλας. Κράτησε τα πόδια σου επίπεδα στο πάτωμα.
  • Στον χώρο εργασίας, ρύθμισε το ύψος της καρέκλας, ώστε να μπορείς να κάθεσαι κοντά στο γραφείο σου. Ξεκούρασε τους αγκώνες και τα χέρια στην καρέκλα ή στο γραφείο σου, κρατώντας τους ώμους χαλαρούς.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να σηκώνεις βάρη; Εάν χρειαστεί να σηκώσεις αντικείμενα, μην προσπαθήσεις να σηκώσεις αντικείμενα που είναι δύσκολα ή είναι βαρύτερα από 30 κιλά. Πριν σηκώσεις ένα βαρύ αντικείμενο, βεβαιώσου ότι έχεις σταθερή βάση. Για να σηκώσεις ένα αντικείμενο που είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της μέσης σου, κράτησε την πλάτη σου ευθεία και σκύψε στα γόνατα και τα ισχία σου. Μην σκύβεις προς τα εμπρός στη μέση με τα γόνατά σου ίσια.

Στην εποχή μας, με τις πολλές ώρες στο γραφείο να θυμόμαστε να ισιώνουμε το σώμα μας, να τεντωνόμαστε, να σηκωνόμαστε από την καρέκλα μας και να κάνουμε ασκήσεις. Σήμερα δυστυχώς η πολύωρη χρήση υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων οδηγεί το σώμα μας σε μία στάση όπου το κεφάλι είναι σκυφτό και οι ώμοι γυρτοί.

Δοκιμάσετε να φτιάξετε την καλύτερη στάση του σώματός σας και θα διαπιστώσετε τη διαφορά!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis