Πολιτική

Πλαστικά Θράκης: Αυξημένες πωλήσεις, μικρότερα κέρδη


 Πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις σε παραγωγική υποδομή νέας τεχνολίας, ο όμιλος Πλαστικά Θράκης ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του, κερδίζει έδαφος στη διεθνή αγορά και αναδεικνύεται από τις πλέον εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις.

 Στο πρώτο φετινό τρίμηνο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 8,9% σε αξία (76,5 εκατ. ευρώ) και κατά 17,8=9% σε όγκο. Μεγάλο μέρος του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του ομίλου αντιπροσωπεύουν οι πωλήσεις των θυγατρικών στη Μ. Βρεατανία και σε άλλες χώρες.

Τα κέρδη όμως είναι μειωμένα κατά 34,5% στο τρίμηνο: Ανήλθαν σε 2,1 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, έναντι 3,3 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η κάμψη αυτή οφείλεται σε τρεις λόγους:

  • Στην επιθετική εμπορική πολιτική διείσδυσης σε νέες αγορές
  • Στις προσπάθειες περιορισμού αποθεμάτων έτοιμων προϊόντων με ρευστοποιήσεις
  • Στην άνοδο του κόστους πρώτης ύλης, που συναρτάται με την τιμή του πετρελαίου.

Τα βασικά οικονομικά στοιχεία και οι επιδόσεις του ομίλου συνοψίζονται στα εξής:

-Αύξηση του όγκου ενοποιημένων πωλήσεων κατά 17,9%, ως απόρροια των επενδύσεων σε νέες γραμμές παραγωγής κατά τη διετία 2015-2016. Αύξηση του όγκου πωλήσεων πραγματοποιήθηκε και στους δύο κλάδους δραστηριοποίησης του Ομίλου (Τεχνικά Υφάσματα +19,2% και Συσκευασία +9,7%).

- Αύξηση της αξίας ενοποιημένων πωλήσεων κατά 8,9%. Ο αυξημένος όγκος πωλήσεων δεν "μεταφράσθηκε"  σε ανάλογη αύξηση τζίρου, διότι στο πλαίσιο της προσπάθειας για άμεση διάθεση των επιπλέον όγκων, κυρίως σε νέες αγορές, ακολουθήθηκε πιο ελαστική τιμολογιακή πολιτική. Επιπλέον αρνητική ήταν στον κύκλο εργασιών και η επίδραση των συναλλαγματικών διαφορών που προέκυψαν από την πτώση της λίρας Αγγλίας σε σχέση με το ευρώ.

- Μείωση του κόστους μεταποίησης (conversion cost) ως απόρροια της έναρξης λειτουργίας των νέων μηχανών αλλά και της απόδοσης των ενεργειών για περαιτέρω συγκράτηση των σταθερών δαπανών παραγωγής.

- Η τιμή της α' ύλης παρουσίασε σταδιακή αύξηση καθ' όλη τη διάρκεια του α’ τριμήνου της τρέχουσας χρήσεως, γεγονός το οποίο κατέστησε ακόμα πιο δύσκολη τη μετακύλιση της αύξησης στην τιμή πώλησης στο α’ τρίμηνο.

- Το περιθώριο Μικτού Κέρδους συμπιέστηκε κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα

- Σημαντική αύξηση των εξόδων διάθεσης, τα οποία ως ποσοστό του ενοποιημένου Κύκλου Εργασιών ανήλθαν σε 10,1% στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσεως σε σχέση με 8,9% την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως σε δύο λόγους: α) στην αύξηση του μεταφορικού κόστους ως απόρροια της διείσδυσης σε νέες απομακρυσμένες αγορές και β) στην αύξηση των εργαζομένων στον τομέα της διάθεσης, προκειμένου να μπορεί να υποστηριχθεί ο αυξημένος όγκος πωλήσεων

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις