Στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στο Έθνος της Κυριακής λέγοντας:
"Η µέριµνα για αξιοπρεπείς και αξιόπιστες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες σε µια χώρα όπως η Ελλάδα, µε τον ισχυρό πολυνησιακό χαρακτήρα της, καθώς στα νησιά της κατοικεί το 15% του πληθυσµού της, δεν είναι παροχή, αλλά υποχρέωση της Πολιτείας, και µάλιστα µια υποχρέωση καταχωρισµένη στο Σύνταγµά µας. Συνεπώς, ειδικά στον κρίσιµο τοµέα των άγονων γραµµών η κυβέρνησή µας πράττει το αυτονόητο. Επιδιώκει να διασφαλίσει ότι τα νησιά µας, µικρά και µεγάλα, θα έχουν σταθερή και ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για τον λόγο αυτό, λοιπόν, αυξάνουµε κατά 45% τον ετήσιο προϋπολογισµό των άγονων γραµµών ή κατά 40 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στα 130 εκατ. ευρώ συνολικά, έναντι 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν έως τώρα. Το άλλο σηµαντικό στοιχείο της παρέµβασής µας ως υπουργείου αφορά τη χρηµατοδότηση των άγονων γραµµών. Από φέτος η χρηµατοδότηση των άγονων γραµµών εντάσσεται στο Πρόγραµµα ∆ηµοσίων Επενδύσεων (Π∆Ε).
Οι άγονες γραµµές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηµατοδοτείται. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραµµές της χώρας χρηµατοδοτούνται ως επαναλαµβανόµενη δράση για τα επόµενα έτη, µε διασφαλισµένους πόρους και µε την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηµατοδότηση αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν. Για το υπουργείο πλέον οι άγονες γραµµές δεν είναι απλώς µια πολιτική επιδοµατικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική πολιτική που αποκτούµε ως χώρα, µε δηµιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Αποδεσµεύουµε τον κρατικό προϋπολογισµό και αναβαθµίζουµε τις άγονες γραµµές, ως δηµόσια υπηρεσία/ επένδυση που οφείλουµε να παρέχουµε στα νησιά µας που το έχουν ανάγκη. Σηµασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πώς εξυπηρετείται ο προορισµός αλλά και οι νησιώτες µε ασφάλεια και αξιοπιστία. Οι νέες προκηρύξεις, εξάλλου, έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ό,τι αφορά τα πλοία της Κατηγορίας Α (νεότερης ηλικίας πλοία). Αυτά τα νέα ποιοτικότερα κριτήρια υποστηρίζουν νέα βελτιωµένα µισθώµατα. Ταυτόχρονα παρέχεται πλέον η δυνατότητα επέκτασης των άγονων γραµµών, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη.
Τέλος, για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus) για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρείες που θα προβλέψουν την άµεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το µεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν. Το «πλοίο αντικατάστασης» ειδικά σε άγονες γραµµές που θα υπάρχει µόνο ένα πλοίο θα λειτουργεί ως κριτήριο επιλογής".