AUTOin

Πιο ευρύχωρη και πιο συνδεδεμένη η νέα Skoda Octavia


Η καλή έγινε καλύτερη και η νέα γενιά της Skoda Octavia είναι έτοιμη να συνεχίσει το μεγάλο ρεκόρ των πωλήσεών της, καθώς διαθέτει δυναμικό design που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της τσέχικης εταιρείας.

Το νέο εσωτερικό συνδυάζει κορυφαίους χώρους και εξαιρετική λειτουργικότητα με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνες λεπτομέρειες. Τα καινοτόμα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού ανεβάζουν την άνεση και την ασφάλεια που προσφέρει το μοντέλο σε ανώτερο επίπεδο.

Η νέα γενιά του μοντέλου έγινε ακόμα μεγαλύτερη. Με μήκος 4.689 χιλιοστά είναι 19 χιλιοστά ενώ η Sportswagon 22 χιλιοστά από το μοντέλο τρίτης γενιάς, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά.

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, έτσι και σε αυτήν έχει δοθεί πολύ μεγάλη σημασία στον αποθηκευτικό χώρο που αγγίζει -πλέον- τα 600 λίτρα, που είναι 10 λίτρα περισσότερα από την προηγούμενη έκδοση.
 
Η νέα εμπρόσθια ποδιά και οι νέοι προβολείς που είναι πιο στενοί, διαθέτουν τεχνολογία LED και χαρακτηρίζουν το μοντέλο, ενώ η νέα Octavia προσφέρει ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες.

Ο επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων είναι αρθρωτός και υλοποιείται σε διαφορετικά επίπεδα, με μία μεγάλη, ελεύθερη κεντρική οθόνη. Η κεντρική κονσόλα είναι κομψή και δένει με το όλο εσωτερικό. Από την άλλη τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά και προσδίδουν στο εσωτερικό μία premium αύρα.
 
Προαιρετικά και για πρώτη φορά διατίθενται ιδιαίτερα καθίσματα Ergo, τα οποία μεταξύ άλλων προσφέρουν λειτουργία ηλεκτρικού μασάζ.
 
Η νέα Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που χρησιμοποιεί την τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire για την λειτουργία του DSG, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλογή της ταχύτητας του οδηγού στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στη θέση του γνωστού μοχλού DSG, υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου με μικρό μοχλό για την επιλογή των τρόπων οδήγησης καθώς και ένα κουμπί για τη λειτουργία στάθμευσης.
 
Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, όπως Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning και το Local Traffic Warning, κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους στην μάρκα. 

Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το Area View, Side Assist και Predictive Cruise Control, τα οποία μαζί με την ενημερωμένη έκδοση της αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων, καθώς και τα συστήματα Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist αποτελούν το ολοκληρωμένο σύστημα Travel Assist.
 
Για πρώτη φορά, η σειρά περιλαμβάνει plugin hybrid έκδοση, την Octavia iV, καθώς και την Octavia RS iV. Στην Octavia iV την κινεί ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI και ένας ηλεκτροκινητήρας που παρέχουν συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων. Με τη χωρητικότητα των 37 Ah που παρέχει ενέργεια 13 kWh, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 60 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.

Μερικοί από τους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω, είναι πλέον εξοπλισμένοι με πρωτοποριακή ήπια υβριδική τεχνολογία, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες προέρχονται από την τελευταία γενιά EVO και εκπέμπουν μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου. Η ισχύς των κινητήρων κυμαίνεται από 110 έως 204 ίππων. Ωστόσο με τα 17,7 κιλά φυσικού αερίου (CNG) στις δεξαμενές της, η Octavia G-TEC έχει αυτονομία έως και 523 χιλιόμετρα.
 
Οι εκδόσεις e-TEC που είναι εφοδιασμένες με έναν από τους τελευταίους βενζινοκινητήρες 1.0 TSI της γενιάς EVO ή 1.5 TSI διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία όταν είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Χρησιμοποιώντας μονάδα εκκίνησης με ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, είναι δυνατή η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, η υποστήριξη του κινητήρα με την παροχή ηλεκτρικής ώθησης (boost) και ο ελεύθερος τροχασμός με τον κινητήρα εντελώς απενεργοποιημένο.

Τέλος, οι πετρελαιοκινητήρες 2.0 TDI EVO εφαρμόζουν μια νέα επεξεργασία καυσαερίων «διπλής δοσολογίας» για μεγαλύτερη οικονομία και αύξηση της ροπής.
 
Η νέα γενιά της τσέχικης μάρκας θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά λίγο πριν το καλοκαίρι.

Διαβάστε επίσης