Πολιτική

Παρέμβαση ΕΣΡ για fake news του ΣΚΑΙ με πρωτοσέλιδο της «Δημοκρατίας» (φωτό)


Στο µικροσκόπιο  του Εθνικού Συµβουλίου Ραδιοτηλέορασης βρίσκεται από χθες ο ΣΚΑΪ για την επιχείρηση παραπληροφόρησης, όπως υποστηρίζεται, που έστησε στην εκποµπή «Σήµερα» (27 Φεβρουαρίου) σε βάρος της εφηµερίδας «∆ηµοκρατία».

Η εφηµερίδα είχε κεντρικό θέµα την καταδίκη για παιδεραστία του πρώην βουλευτή της Ν.Δ. και πρώην συμβούλου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Νίκου Γεωργιάδη, καθώς τους νυν βουλευτές της ΝΔ, που υποστήριξαν στο δικαστήριο τον καταδικασµένο για ασέλγεια σε βάρος ανηλίκων. Οµως ο Σκάι, δεν πρόβαλε το πρωτοσέλιδο της ίδιας ηµέρας, αλλά του 2016!

protoselida

Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, το οποίο δεν έγινε από πρόθεση, ισχυρίζονται κύκλοι του ΣΚΑΪ. Στην ενότητα της εκποµπής της 27ης Φεβρουαρίου, µε την παρουσίαση των πρωτοσέλιδων του Τύπου, η πρώτη σελίδα της εφηµερίδας «∆ηµοκρατία» της επίµαχης ηµέρας µε τίτλο «Κυριάκο διώξε τους φαύλους», αντικαταστάθηκε µε το πρωτοσέλιδο της 27ης Φεβρουαρίου του έτους 2016 που είχε τίτλο «Κρίσιµες ώρες» και αφορούσε την -τότε- πρόθεση των Αυστρίας Σλοβενίας, Σκοπίων, Κροατίας, Ολλανδίας και Βελγίου να κλείσουν τα σύνορά τους για τους πρόσφυγες της Συρίας.

Νωρίτερα πάντως (06:40) σε άλλο σχετικό βίντεο είχε µεταδοθεί το σωστό πρωτοσέλιδο της εφηµερίδας, κάτι που ανέφερε και η «Δηµοκρατία» στο χθεσινό της δηµοσίευµα. Εγινε λάθος σε ένα από τα βίντεο µε τα πρωτοσέλιδα που προβάλλονται έπειτα από κάθε διαφηµιστικό διάλειµµα, υποστήριζαν κύκλοι του ΣΚΑΪ και σηµείωναν ότι σε όλα τα υπόλοιπα το επίµαχο πρωτοσέλιδο προβλήθηκε κανονικά.

Η παραποίηση (που εντόπισε πρώτη η ιστοσελίδα altsantiri.gr) ήδη κάνει τον γύρο του -τουλάχιστον- ελληνικού ∆ιαδικτύου και εξόργισε τους δηµοσιογράφους της «∆ηµοκρατίας». «Πρωτοφανές! Ο ΣΚΑΪ έδειξε ψεύτικο πρωτοσέλιδο της “∆ηµοκρατίας” για να κρύψει το θέµα Γεωργιάδη» ανέφερε στο χθεσινό πρωτοσέλιδό της η εφηµερίδα µε παραποµπή στη σελίδα 11 και αναλυτικό ρεπορτάζ µε τίτλο «Το πιο άθλιο fake news σκηνοθέτησαν στον ΣΚΑΪ».

Εκεί σηµείωνε µεταξύ άλλων ότι «το θράσος των συντελεστών της εκποµπής ήταν τέτοιο, που όχι µόνον δεν διόρθωσαν την προβοκάτσια τους, αλλά έκαναν σα να µη συµβαίνει τίποτε», καλώντας την ίδια στιγµή ΕΣΗΕΑ και ΕΣΡ να παρέµβουν. Τονίζουν δε στο δηµοσίευµα ότι «το θέµα είναι πολύ σοβαρό, καθώς δεν στέκει καµία δικαιολογία περί λάθους, αλλά πρόκειται για µια εσκεµµένη και αντιδεοντολογική παρέµβαση, που στόχο είχε να εξαφανίσει την είδηση και να παραπλανήσει σκόπιµα τους τηλεθεατές».

∆εν έγινε σκοπίµως, υποστήριξαν µε κατηγορηµατικό τρόπο πηγές από το περιβάλλον του σταθµού, επισηµαίνοντας ότι «υπήρχε αναφορά και µάλιστα οι παρουσιαστές διάβασαν το κανονικό πρωτοσέλιδο της εφηµερίδας». Το Εθνικό Συµβούλιο Ραδιοτηλεόρασης σε επικοινωνία µε το «Εθνος», χθες, εµφανίστηκε να γνωρίζει το περιστατικό, το οποίο και ελέγχει, ανέφεραν κύκλοι της ανεξάρτητης εποπτικής Αρχής. Ενήµερη ήταν και η ΕΣΗΕΑ.

Το πρωτοσέλιδο της 27ης Φεβρουαρίου 2019, που δεν προβλήθηκε

dimokratia 27 febr 2019

...και το πρωτοσέλιδο της 27ης Φεβρουαρίου 2016 που προβλήθηκε

dimokratia 27 febr 2016

 

Διαβάστε επίσης