Πολιτική

Παππάς: Ο κ. Καραμανλής υιοθέτησε τη θέση του εργολάβου και το αντιπλημμυρικό στη νότια Αθήνα σταμάτησε”


"Στα έργα δεν πρέπει να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί για να τα βρει ο επόμενος" ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Β3' Νότιου Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκου Παππά με θέμα: "Κωλυσιεργία και αποδοχή θέσεων του αναδόχου από τον κ. Καραμανλή σταμάτησαν το αντιπλημμυρικό έργο στους Δήμους Νίκαιας, Αγ. Ιωάννη, Μοσχάτου - Ταύρου"

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, δεν σχεδιάζουμε έργα αφηρημένης τέχνης, αλλά ωριμάζουμε με συστηματική και μεθοδική δουλειά, με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και χρηματοδότηση, έργα πνοής που μεταβάλλουν το σήμερα και υποδέχονται το αύριο», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης. Ακολούθως, αναφέρθηκε εκτενώς στο Σύμφωνο Ακεραιότητας, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, πιλοτικά στην Ελλάδα. Επισήμανε, δε, ότι η έκθεση του Ανεξάρτητου Παρατηρητή της Διεθνούς Διαφάνειας επιβεβαιώνει τα όσα συνέβησαν. Υπογράμμισε ότι το Σύμφωνο Ακεραιότητας γίνεται με χρηματοδότηση της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα, τόνισε ότι με γνώμονα το Δημόσιο Συμφέρον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προχώρησε σύμφωνα και με την πρόταση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. "Η πραγματικότητα σας εκθέτει για ακόμα μία φορά, όπως και σε πολλές περιπτώσεις που επιχειρήσατε να κάνετε το άσπρο, μαύρο" απάντησε στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Καταλήγοντας ο υφυπουργός τόνισε ότι τα τελευταία δύο έτη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει και υλοποιεί ένα πρόγραμμα 13 δισ. ευρώ, το οποίο πλέον όλοι το αναγνωρίζουν. "Μιλήστε με την αγορά, με τους μελετητές, τους συμβούλους, τους κατασκευαστές, αλλά πάνω απ' όλα με τους πολίτες για τα έργα μας. Για τα έργα ΣΔΙΤ που προχωράμε, για το ΒΟΑΚ που ξεκολλήσαμε, για το Μετρό Θεσσαλονίκης, για τον Ε65, για τη Γραμμή 4, για τα νέα έργα που ξεκινάμε», είπε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι «προχωράμε τα έργα για να κάνουμε τις ζωές των Ελλήνων καλύτερες. Γι' αυτό εργαζόμαστε καθημερινά και γι' αυτό θα κριθούμε από τον ελληνικό λαό".

Από την πλευρά του, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι "είχαμε μία εργολαβία σε εξέλιξη από το 2019, για την οποία ο εργολάβος κατέθεσε αίτηση διακοπής εργασιών το 2020. Το αίτημά του απορρίφθηκε από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και το Συμβούλιο Δημόσιων Έργων του υπουργείου Υποδομών. Ο εργολάβος επανήλθε με αίτηση διάλυσης του έργου, το υπουργείο καθυστέρησε να απαντήσει και ο κ. Καραμανλής ήρθε εκ των υστέρων να υιοθετήσει, σχεδόν ως φωτοτυπία τους ισχυρισμούς του εργολάβου, να του δώσει τη δυνατότητα να μην καταστεί έκπτωτος και να κάνει χρήση των προθεσμιών πέρα από τις οποίες η εργολαβία καθίσταται τετελεσμένη ούτως ή άλλως".

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχολίασε τα όσα ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, ότι το έργο ξεκίνησε με "παραλείψεις" της αρμόδιας τότε περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου, επισημαίνοντας ότι "προφανώς, επαναλαμβάνετε το γνωστό, ότι για όλα "φταίει η Δούρου". Η οποία Δούρου σχεδίασε το έργο, η εργολαβία ξεκίνησε, ο εργολάβος δεν προέβαλε καμία ένσταση όταν άρχισε να το υλοποιεί και όταν ήρθατε εσείς και η διοίκηση Πατούλη, προφανώς, "είδε φως και μπήκε"". Για να συμπληρώσει αμέσως μετά: «Και αν η Δούρου, όπως λέτε, δεν το είχε σχεδιάσει καλά, ο εργολάβος δεν είχε δει τα προβλήματα; Και πως είναι δυνατόν η Δούρου να είναι τόσο ικανή ώστε να πείσει τις υπηρεσίες του υπουργείου σας, επί ημερών σας μάλιστα, να απορρίψουν τις ενστάσεις του εργολάβου; Για να έρθει μετά ο κ. Καραμανλής να υιοθετήσει τις θέσεις της μειοψηφίας, δίνοντας τη δυνατότητα στον εργολάβο να αξιοποιήσει το χρόνο που πέρασε, αφού είχαν παρέλθει οι προθεσμίες, και αυτοδίκαια να λυθεί η σύμβαση».

Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ρώτησε τον κ. Καραγιάννη τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση με το έργο, καθώς οι ως τώρα πράξεις του υπουργείου Υποδομών "οδηγούν στην έγερση των αξιώσεων του αναδόχου. Πληρώνει το δημόσιο. Δεν κατέπεσε η εγγυητική του εργολάβου", ζητώντας του, μάλιστα, "να μην αφομοιώνετε και αναπαράγετε τα επιχειρήματά του, τα οποία απέρριψαν οι υπηρεσίες".

Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επιθυμεί τη συνέχιση των κρίσιμων έργων, καθώς "οι πολίτες της νότιας Αθήνας κάνουν το σταυρό τους κάθε φορά που βρέχει για να μην πλημμυρίσουν", ενώ και το αντιπλημμυρικό στον Φαληρικό Όρμο έχει παγώσει και "κάθε φορά οι άνθρωποι κινδυνεύουν να πνιγούν και τα λεωφορεία να γίνουν υποβρύχια".

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις