Επιχειρήσεις

Παπουτσάνης: Εξωστρέφεια και έμφαση σε φυσικές πρώτες ύλες


Οι εξαγωγές και η εδραίωση σε νέες αγορές αποτελούν βασικούς στόχους της εταιρία Παπουτσάνης για το 2019 όπως ανέφεραν στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της εταιρίας Μενέλαος Τασόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος Μιχαήλ Παναγής.

Η εταιρία στοχεύει και στην ρωσική αγορά και την αγορά της ανατολικής Ευρώπης ευρύτερα. Βασικό εργαλείο επέκτασης των εργασιών σ' αυτές τις αγορές θα αποτελέει η υπό ίδρυση θυγατρική  στην Πολωνία. Θα έχει την επωνυμία Papoutsanis, θα εδρεύει στη Βαρσοβία και μέτοχοί της θα είναι η «Παπουτσάνης» ΑΒΕΕ και η πολωνική σαπωνοποιία Betasoap  με ποσοστό 50% έκαστη.

Το 2018 ήταν καλή χρονιά για την εισηγμένη ιστορική εταιρία: Επέτυχε μεγάλη αύξηση πωλήσεων και εξαγωγών, διεύρυνση και ανάπτυξη νέων συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες και  επέκταση της παρουσίας σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού όπως των ΗΠΑ.

Η δραστηριότητα της εταιρίας διαχωρίζεται σε 4 τομείς: στα Επώνυμα Προϊόντα (όπως Karavaki, Natura, Aromatics) και τα Προϊόντα Επιλεκτικής Διανομής (Olivia), στα Ξενοδοχειακά Προϊόντα (Hotel Amenities), στην παραγωγή προϊόντων για τρίτους και σε εξειδικευμένες σαπωνόμαζες για τους βιομηχανικούς πελάτες.

Επώνυμα προϊόντα

Αναφορικά με τα επώνυμα προϊόντα, το 23% του κύκλου εργασιών προέρχεται από αυτά, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17%, ως αποτέλεσμα της αύξησης της διανομής στην ελληνική αγορά και της τοποθέτησης των προϊόντων Olivia στην αγορά των Η.Π.Α..

Στρατηγική επιλογή αποτελεί η διεύρυνση τη γκάμας των επώνυμων προϊόντων την επόμενη τριετία και η είσοδος σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με νέα εμπορικά σήματα, καθώς και η προσέγγιση του νεανικού καταναλωτικού κοινού. 

Ενδεικτικό είναι το λανσάρισμα της σειράς περιποίησης μαλλιών HAIRCHIC τον Νοέμβριο 2018.

Παράλληλα δίνεται έμφαση στην premium σειρά προϊόντων OLIVIA που διατίθεται σε εξειδικευμένα σημεία πώλησης και φαρμακεία διεθνώς. Προτεραιότητα δίνεται στις αγορές των ΗΠΑ (μέσω της συνεργασίας με τη Windmill), της Γαλλίας, της Ολλανδίας και των Σκανδιναβικών χωρών, καθώς και της Κίνας και της Νότιας Κορέας. 

Ξενοδοχειακά προϊόντα

Το 34% του κύκλου εργασιών της εταιρίας προέρχεται από τον τομέα των ξενοδοχειακών προϊόντων. Στόχος είναι η διεύρυνση του δικτύου σε μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων στην Ευρώπη (μέσω και της της στρατηγικής συνεργασίας με τη SYSCO Guest Supply) και η περαιτέρω διείσδυση σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες τουριστικών καταλυμάτων (όπως boutique hotels).

Τα ξενοδοχειακά προϊόντα της Παπουτσάνης (Olivia, Skin Essentials, Karavaki) και τα ξενοδοχειακά προϊόντα Κορρέ -σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρία- διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και μονάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ αναπτύσσονται νέες σειρές ξενοδοχειακών προϊόντων, όπως το νέο premium brand SARBACANE και η σειρά Papoutsanis Kids, η πρώτη ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά, που κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο 2018.

Παράλληλα η ανάληψη της διανομής των ξενοδοχειακών προϊόντων της L’Occitane στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την θέση της εταιρίας στην αντίστοιχη ξενοδοχειακή αγορά.

Η εταιρία δραστηριοποιείται και σε παραγωγή προϊόντων για τρίτους και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με το 29% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις παραγωγές για τρίτους.

Η κατηγορία αυτή σημείωσε αύξηση πωλήσεων 16% το 2018 που προήλθε από την ελληνική αγορά και τη διεύρυνση υφιστάμενης συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική εταιρία, ενώ έχουν συναφθεί νέες συνεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους για ευρωπαϊκές χώρες που προβλέπεται να οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας κατά το τρέχον αλλά και επόμενα έτη.

Στις σαπωνόμαζες, κατηγορία που αποτελεί το 15% του κύκλου εργασιών και τη διετία 2017-2018 αυξήθηκαν σημαντικά, η εταιρία στοχεύει στην ενίσχυση των πωλήσεων και των μεριδίων την τελευταία τριετία στη Γαλλία, την Ιταλία και χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Εξαγωγές πραγματοποιούνται και στη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία και το Μεξικό. 

Διαβάστε επίσης