ΕΥΖην

Παιδί: Πολύ παιχνίδι, με λίγα παιχνίδια συνιστά νέα έρευνα


Δεν είναι κακό ένα παιδί να έχει πολλά παιχνίδια, αλλά όταν είναι η ώρα να παίξει, δεν του κάνει καλό να τα βλέπει όλα μαζί. Σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, όσο περισσότερα παιχνίδια περιβάλλουν ένα παιδί, τόσο αδυνατεί να τα εκτιμήσει και να συγκεντρώσει την προσοχή του, με συνέπεια να μειώνεται η δημιουργικότητα και η χαρά του.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τολέντο στο Οχάιο, με επικεφαλής τη δρα Κάρλι Ντάους, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Infant Behaviour and Development", μελέτησαν 36 νήπια, τα οποία κλήθηκαν να παίξουν επί μισή ώρα, είτε με τέσσερα παιχνίδια είτε με 16.

Διαπιστώθηκε ότι τα παιδάκια ήταν πολύ πιο δημιουργικά, όταν έπαιζαν με τα λίγα παιχνίδια. Επιπλέον, αυτά τα παιδιά έπαιζαν διπλάσια ώρα με το κάθε παιγνίδι τους, εφεύρισκαν περισσότερους τρόπους για να το χρησιμοποιήσουν στα παιγνίδια τους και γενικά έδειχναν πιο ευχαριστημένα, σε σχέση με όσα παιδιά περιστοιχίζονταν από τα πολλά παιχνίδια.

Οι ερευνητές συμβουλεύουν τους γονείς και τους παιδικούς σταθμούς να απομακρύνουν την πληθώρα των παιχνιδιών από τους χώρους όπου παίζουν τα παιδιά και να τους δίνουν κάθε φορά ένα μικρό αριθμό παιχνιδιών, τα οποία μπορεί να εναλλάσσονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι, τα παιδιά θα γίνουν πιο συγκεντρωμένα, επινοητικά και δημιουργικά.

Έρευνες σε ανεπτυγμένες χώρες έχουν δείξει ότι το μέσο παιδάκι κατέχει πάνω από 200 παιχνίδια, αλλά είναι ζήτημα αν παίζει με δέκα από αυτά σε καθημερινή βάση.

Μπορείτε να δείτε την επιστημονική δημοσίευση, αντιγράφοντας την ακόλουθη διεύθυνση στον browser σας: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0163638317301613