Ενέργεια

Ολοκληρώθηκε το 87% του TAP


Το 87% του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου έχει ήδη κατασκευαστεί, ενώ έχουν μπει και το 98% των σωληναγωγών σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.

Τα παραπάνω γνωστοποίησε, μέσω ανάρτησης στα social media, η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του ΤΑΡ, αναφέροντας, επίσης, πως «ο ΤΑΡ παρέχει ως ένα βαθμό ενεργειακή ασφάλεια και εναλλακτικές που δεν υπήρχαν πριν στην ευρύτερη περιοχή».

Ο αγωγός, σύμφωνα με την κοινοπραξία, θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η προσγειάλωση του αγωγού στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά.

Μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα προσφέρει στην ενεργειακή αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναν νέο ενεργειακό πόρο σε ανταγωνιστική τιμή. Η νέα αυτή ενεργειακή διασύνδεση θα αυξήσει την ενεργειακή διαφοροποίηση και ασφάλεια, ιδίως στη Νότια Ευρώπη που σήμερα εξαρτάται ενεργειακά από έναν και μόνο προμηθευτή. Ο TAP έχει αναγνωριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Project of Common Interest – PCI).

Ο TAP προωθεί την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και αποτελεί σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να έχουν ξεκινήσει, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).