Πολιτική

«Ολα τα λεφτά στο τραπέζι» - Στο πεδίο της οικονομίας η πολιτική μάχη


Από το σίριαλ με το κότερο των διακοπών του πρωθυπουργού και την «Πολακιάδα»  που κάνει σήμερα «πρεμιέρα» στη Βουλή, δίνοντας στην κοινοβουλευτική αντιπαράθεση χαρακτήρα reality show, το επίκεντρο της πολιτικής προεκλογικής μάχης μετατοπίζεται  πάλι στα θέματα της οικονομίας, των εισοδημάτων και του «καλαθιού της νοικοκυράς».

Είναι το πεδίο όπου η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός διαθέτουν υπεροπλία και μπορούν να ελπίζουν ότι θα αλλάξουν προς όφελός τους τους συσχετισμούς  εκλογικής δύναμης που προκύπτουν τώρα από τις –ούτως ή άλλως αμφισβητούμενης αξιοπιστίας – δημοσκοπήσεις.

Ανακοινώνοντας  ένα νέο πακέτο θετικών μέτρων με φοροελαφρύνσεις, 13η σύνταξη, παροχές και στήριξη στις επιχειρήσεις,  μετά  τη ρύθμιση των 120 δόσεων,  η κυβέρνηση προσθέτει στην  εκλογική της φαρέτρα ένα ακόμη ισχυρό όπλο, που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για τη διαμόρφωση κλίματος τις δύο τελευταίες εβδομάδες πριν ανοίξουν οι κάλπες – και εν τέλει για το εκλογικό αποτέλεσμα.

Φορολογικά, 13η σύνταξη, ΦΠΑ και κόστος ζωής- θέματα που αφορούν άμεσα  4 στα 5 νοικοκυριά, βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος  και κυριαρχούν στην ατζέντα της πολιτικής – κομματικής αντιπαράθεσης.

Σε δυσχερή θέση η αντιπολίτευση, αναγκάζεται να δώσει τη μάχη σε ένα πεδίο όπου εκ των πραγμάτων πλεονεκτεί η κυβέρνηση, έχοντας πλέον να επιδείξει  αποφάσεις άμεσα υλοποιήσιμες – και όχι απλώς  προεκλογικές υποσχέσεις και εξαγγελίες.

Η ΝΔ βρίσκεται πλέον σε δίλημμα τακτικής, όντας αφ’ ενός υποχρεωμένη να  επικροτήσει τα μέτρα και αφ’ ετέρου  να βρει «ψεγάδια» και να κατηγορήσει την κυβέρνηση για προεκλογικού χαρακτήρα παροχές.

Προσπαθεί λοιπόν να αντιπαρέλθει το «πικρό ποτήρι» της αποδοχής κυβερνητικών μέτρων και να μεταθέσει το δημόσιο διάλογο σε θέματα  lifestyle και «πολιτικού savoir vivre», όπου επικεντρώνουν την πολεμική τους προς την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ που εκφράζουν και στηρίζουν την ΝΔ.

Τις  δύο επόμενες εβδομάδες – και εν τέλει στις κάλπες – θα φανεί πόσο  η ουσία και οι «εντυπώσεις  μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές των ψηφοφόρων.

Χ. ΝΙΑΚΑΣ

Διαβάστε επίσης