Πολιτική

Οι Ρώσοι βλέπουν Μεσόγειο μέσω ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ


 Η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η δεινή δημοσιονομική θέση της χώρας μας και οι αποκρατικοποιήσεις δίνουν την ευκαιρία στο Κρεμλίνο να προωθήσει ολοκληρωμένο σχέδιο, που περιλαμβάνει την εξαγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και των σιδηροδρόμων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) από μεγάλες ρωσικές επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από το κράτος.

Η Μόσχα επιδιώκει να εξαγοράσει «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ και να εντάξουν τις δύο εταιρίες σε  επιχειρησιακό σχήμα με ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό. Η εξαγορά επιδιώκεται να γίνει μέσω της κρατικής Εταιρίας Ρωσικών Σιδηροδρόμων (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi-RZD), που είναι η μεγαλύτερη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και μέσω θυγατρικών ελέγχει τα σιδηροδρομικά δίκτυα επτά χωρών.

Ο ΟΛΘ θα αποτελέσει τη βάση και για τη δημιουργία μεγάλου διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου και κέντρου  logistics για τη διακίνηση εμπορευμάτων από/προς τη Ρωσία, τις βαλκανικές χώρες και την κεντροανατολική Ευρώπη. Το δεύτερο σκέλος του σχεδίου περιλαμβάνει την πραγματοποποίηση επενδύσεων για επέκταση-εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και διασύνδεση του με τα δίκτυα Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Ουκρανίας-Ρωσίας.

Για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός και να επιτευχθεί ο στόχος της καθόδου στο Αιγαίο, οι Ρώσοι θεωρούν ως αναγκαία προϋπόθεση να αναλάβουν και τον έλεγχο των ελληνικών σιδηροδρόμων. Οι Ρώσοι εμφανίζονται πρόθυμοι να αγοράσουν το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ - αντί να το μισθώσουν, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Έτσι το ελληνικό δημόσιο θα έχει άμεσα σημαντικά έσοδα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις