Πολιτική

Οι μικρές επιχειρήσεις στο στόχαστρο των χάκερ


Στον αγαπημένο στόχο των χάκερ έχουν μετατραπεί οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις, διότι δεν είναι προετοιμασμένες να αντιμετωπίσουν τα κτυπήματα, επισημαίνει σε δημοσίευμά του ο βρετανικός Guardian. 

Ειδικά μέσα στα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί τεράστια αύξηση στις κυβερνοεπιθέσεις κατά των μικρών επιχειρήσεων, με τους ειδικούς να κρούουν το κώδωνα του κινδύνου ότι οι κίνδυνοι μπορεί να είναι «καταστροφικοί».

«Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ιστορικά δεν έχουν υπάρξει στόχοι των εγκληματιών του κυβερνοχώρου, αλλά αυτό άλλαξε δραματικά το 2015», αναφέρει ο Toni Allen του British Standards Institute (BSI). «Με την τελευταία κυβερνητική έρευνα για τις παραβιάσεις ασφαλείας ανακαλύφθηκε πως τα τρία τέταρτα (το 74%) των μικρών επιχειρήσεων κατήγγειλαν μια παραβίαση κατά το τελευταίο έτος, το οποίο αντιστοιχεί σε αύξηση από τις έρευνες για το 2013 και το 2014» πρόσθεσε.

Το ζήτημα της ασφάλειας στις ΜμΕ έχει καταστεί ακόμη πιο πιεστικό από τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που στοχεύουν στην προστασία των δεδομένων πελατών. Ο εν λόγω κανονισμός θα εφαρμοστεί το 2018 και θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμα κατά των εταιριών ύψους μέχρι και 20 εκατ. ευρώ -ή 4% των εσόδων τους- επειδή επιτρέπουν παραβιάσεις στην ασφάλεια που θέτουν σε κίνδυνο τα δεδομένα των πελατών τους.

Κατά την Sarah Green, ειδικός στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η πιο επικίνδυνη φράση που χρησιμοποιούν οι μικρές επιχειρήσεις είναι το «δε θα συμβεί σε εμάς»: «Οι μικρές επιχειρήσεις μπορεί να αισθάνονται ότι δεν είναι πιθανό να γίνουν στόχοι λόγω του μεγέθους τους και πως οι χάκερς δε θα ενδιαφέρονταν για οτιδήποτε αυτές κάνουν –αλλά στην πραγματικότητα, ακριβώς το αντίθετο είναι η αλήθεια».

«Οι χάκερς εκμεταλλεύονται τη γνώση πως οι μικρές επιχειρήσεις τείνουν να έχουν πιο αδύναμες άμυνεςαπό τους μεγαλύτερους οργανισμούς, κυρίως λόγω της έλλειψης οικονομικών και ανθρώπινων πόρων. Από την ίδια τη φύση τους, οι μικρές επιχειρήσεις που ευημερούν είναι καινοτόμες και εξειδικευμένες, το οποίο επίσης είναι πολύ ελκυστικό για τους κακούς που μπορεί να ενδιαφέρονται για δεδομένα πελατών και πνευματική ιδιοκτησία και γνωρίζουν ακριβώς πώς να ξεχωρίζουν τους αδύναμους στόχους», κατέληξε.