Πολιτική

Οι ευρωπαίοι επενδυτές δεν βλέπουν την Ελλάδα ως «ευκαιρία»


Υπάρχουν ακόμη ενδιαφερόμενοι ξένοι επενδυτές, αλλά δεν βλέπουν την Ελλάδα ως «ευκαιρία» με την ίδια ένταση που την έβλεπαν παλαιότερα. Μάλιστα οι οικονομικοί δείκτες αποτυπώνουν ξεκάθαρα την περαιτέρω συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας για το 2016 και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο πλαίσιο παρουσίασης της έρευνα που πραγματοποίησε η Alpha Αστικά Ακίνητα με τίτλο «Η αγορά γραφείων και καταστημάτων το 2015 στη Θεσσαλονίκη και οι προοπτικές για το 2016» σε ημερίδα του ΕΛΙΕ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μηδενικό δείχνει να είναι το ενδιαφέρον για κτηριακές αναπτύξεις νέων γραφειακών χώρων την ώρα που και η ζήτηση παραμένει υποτονική. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι μισθωτές που προχώρησαν σε επαναδιαπραγματεύσεις των μισθωμάτων τους το προηγούμενο διάστημα αλλά και εκείνοι που μεταφέρθηκαν σε πιο σύγχρονα γραφεία (κατηγορίας Α) λόγω φθηνότερων τιμών.

Σταθεροποιήθηκαν τα εμπορικά ακίνητα 

Η ζήτηση, όπως αναφέρει η Alpha Αστικά Ακίνητα, περιορίσθηκε σε μικρού και μεσαίου μεγέθους καταστήματα σε prime περιοχές με αποτέλεσμα την πτώση των κενών διαθέσιμων ακινήτων και τη σταθεροποίηση των μισθωμάτων.

Αξιοσημείωτη ήταν το προηγούμενο διάστημα και η ζήτηση σε μεγάλου μεγέθους καταστήματα σε prime περιοχές, ενώ όπως και στον κλάδο των γραφείων έτσι και στα εμπορικά παρατηρήθηκε μετακίνηση σε καλύτερα «πόστα» λόγω μειωμένων μισθωμάτων. Μάλιστα, πλέον υπάρχει και παρουσία «δεύτερων» εμπορικών σημάτων σε σημεία που παλαιότερα δεν θα υπήρχε η δυνατότητα να έχουν παρουσία λόγω των υψηλών τιμών. Οι δευτερεύουσες οδοί παρουσιάζουν εντονότερα σημεία κάμψης με περαιτέρω πτώση των ενοικίων και αύξηση του δείκτη των κενών διαθέσιμων ακινήτων. 

Είσοδος νέων σημάτων στο λιανεμπόριο 

Όπως αναφέρει η έρευνα, τα εμπορικά κέντρα σημείωσαν το 2015 όπως και το 2014 καλύτερες επιδόσεις από τα εμπορικά καταστήματα των κεντρικών περιοχών. Συγκεκριμένα, το Mediterranean Cosmos κινήθηκε ανοδικά με οριακές αυξήσεις σε έσοδα, πωλήσεις, πληρότητα και αριθμό επισκεπτών, ενώ νέα είσοδο έκαναν και οι εταιρίες «Tiger» στο λιανεμπόριο και «Hot Dog King» στην εστίαση.

Η «έκπληξη» ωστόσο της χρονιάς ήταν το εμπορικό «One Salonica Outlet Mall» μέσα από το οποίο έκανε την εμφάνισή της στη χώρα μας και η αυστριακή εταιρεία «Cineplexx» με τον πρώτο της πολύ-κινηματογράφο 8 αιθουσών. Οι αναλυτές εκτιμούν πως τόσο το Mediterranean Cosmos όσο και το One Salonica αναμένεται να διατηρήσουν τη δυναμική τους το 2016 σε παρόμοια με  τα περυσινά επίπεδα, ενώ για τα retail parks διαφαίνεται οριακή πτωτική πορεία με πιθανή άνοδο του δείκτη κενών εμπορικών ακινήτων. 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις