Πολιτική

Οι αναδυόμενες αγορές «ψωνίζουν» είδη πολυτελείας


Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές εξακολουθούν να ενισχύουν την αγορά ειδών πολυτελείας, σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έρευνα της Deloitte, «Παγκόσμιες Δυνάμεις των Ειδών Πολυτελείας» (Global Powers of Luxury Goods).

Στην Κίνα, τη Ρωσία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δηλαδή αγορές που έχουν χαρακτηριστεί ως αναδυόμενες αγορές ειδών πολυτελείας, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις δαπάνες τους τα τελευταία 5 χρόνια είναι 70%, σε σύγκριση με το 53% στις αναπτυγμένες αγορές (Ε.Ε., Η.Π.Α. και Ιαπωνία). 

Η έκθεση εξετάζει και καταγράφει τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες ειδών πολυτελείας παγκοσμίως, βάσει των δημοσιευμένων στοιχείων για τις ενοποιημένες πωλήσεις τους. Επίσης, παρουσιάζει τις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά ειδών πολυτελείας, παρέχοντας μια παγκόσμια οικονομική προοπτική για τον κλάδο.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις των 100 μεγαλύτερων εταιριών ειδών πολυτελείας ανήλθαν σε US$212 δις για το οικονομικό έτος 2015, παρουσιάζοντας μείωση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Για ακόμα μία χρονιά, η Ιταλία είναι η χώρα με τις περισσότερες εταιρίες ειδών πολυτελείας – από τις κορυφαίες 100 εταιρίες του κλάδου, οι 26 είναι ιταλικές – ενώ η Γαλλία, αν και με αρκετά λιγότερες εταιρίες, κατέχει το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων. Οι ιταλικές εταιρίες, οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο οικογενειακές, έχουν μέσο όρο πωλήσεων US$1,3 δις, έναντι US$5,1 δις για τις γαλλικές εταιρίες.

Παρατηρείται ότι τα ταξίδια και ο τουρισμός εν γένει εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης για τα είδη πολυτελείας. Μάλιστα, οι μισές περίπου αγορές πραγματοποιούνται είτε από καταναλωτές που ταξιδεύουν σε μια ξένη χώρα (31%) είτε κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο αεροδρόμιο (16%). Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 60% για τους καταναλωτές των αναδυόμενων αγορών, οι οποίοι πιθανότατα δεν έχουν πρόσβαση στη μεγάλη ποικιλία προϊόντων και μαρκών που είναι διαθέσιμες στις αναπτυγμένες αγορές.

Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές την πολυτέλεια αλλάζει. Η εμπειρία και η αίσθηση που τους δημιουργεί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα, ενώ η υλική απόλαυση έρχεται δεύτερη. Βέβαια, η κορυφαία ποιότητα εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για τους καταναλωτές, των οποίων το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο για τα χειροποίητα προϊόντα και την υψηλή δεξιοτεχνία.

Σχετικά με την έκθεση «Παγκόσμιες Δυνάμεις των Ειδών Πολυτελείας» (Global Powers of Luxury Goods)

H έκθεση «Παγκόσμιες Δυνάμεις των Ειδών Πολυτελείας» αναδεικνύει τις κορυφαίες 100 εταιρίες ειδών πολυτελείας, βάσει δημοσιοποιημένων στοιχείων και τις αναλύει λαμβάνοντας υπόψιν διάφορες παραμέτρους. Επιπλέον, η έκθεση εξετάζει τις τάσεις του κλάδου και τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες. Αναφορικά με την ενότητα “New luxury consumer”, η Deloitte διενήργησε έρευνα σε περισσότερους από 1.300 καταναλωτές σε 11 χώρες (Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ρωσία, Ισπανία, Ελβετία, Η.Α.Ε., Η.Β. και Η.Π.Α.) προκειμένου να διερευνήσει τη στάση τους απέναντι στα είδη πολυτελείας και την αγοραστική συμπεριφορά τους. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την έκθεση δείτε εδώ

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις