Επιχειρήσεις

Ο επόμενος πόλεμος καναλαρχών: Όλοι εναντίον του ΣΚΑΪ!


Η συμμαχία με την τουρκική Acun Medya δίνει τη μερίδα του λέοντος της διαφημιστικής δαπάνης στο κανάλι του Φαλήρου

Σε καζάνι που βράζει μετατρέπεται και πάλι η τηλεοπτική αγορά, καθώς ο ΣΚΑΪ κυριαρχεί πλέον συντριπτικά στην κατανομή της διαφημιστικής πίτας, εξαργυρώνοντας την επιτυχία του reality show “Survivor”, ενώ διευρύνει τη συνεργασία με την τουρκική εταιρεία Acun Medya, με τη φιλοδοξία να… σπάσει τα μηχανάκια των μετρήσεων τηλεθέασης.

Στελέχη καναλιών και διαφημιστικών εταιρειών αναφέρουν ότι το μερίδιο του ΣΚΑΪ στη διαφημιστική πίτα αυξάνεται τους τελευταίους μήνες με εκρηκτικούς ρυθμούς και το κανάλι του Φαλήρου αποκτά δεσπόζουσα θέση, αφήνοντας όλο και μικρότερα έσοδα στους άλλους σταθμούς εθνικής εμβέλειας.

Όπως λένε οι ίδιες πηγές, το πρόβλημα αρχίζει να προσλαμβάνει χαρακτήρα συστημικής απειλής για την οικονομική σταθερότητα των μεγάλων καναλιών, καθώς παρατηρούνται ανισότητες κατανομής διαφημιστικών εσόδων πρωτοφανείς από την εποχή που εμφανίσθηκε στην Ελλάδα η ιδιωτική τηλεόραση και το κομμάτι της πίτας που αφήνει ο ΣΚΑΪ στους ανταγωνιστές του είναι πολύ αμφίβολο αν επιτρέπει την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας των άλλων σταθμών.

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, μάλιστα, η διαφημιστική αγορά έχει αρχίσει να «ανταμείβει» το κανάλι του ομίλου Αλαφούζου με έσοδα που δεν δικαιολογούνται καν με βάση τα στοιχεία για την τηλεθέαση, φαινόμενο που παρακολουθούν πολύ στενά -και με αισθήματα αγανάκτησης…- οι ανταγωνιστές.

Ενδεικτικό της απόλυτης κυριαρχίας που έχει πλέον κατακτήσει το “Survivor” στη ζώνη prime time, που έχει και το μεγαλύτερο διαφημιστικό ενδιαφέρον για τα κανάλια, είναι ότι οι ανταγωνιστές του ΣΚΑΪ έχουν σχεδόν εγκαταλείψει τις προσπάθειες να αντιπαρατάξουν δικές τους ψυχαγωγικές παραγωγές στο reality.

Σε πρόσφατη προσπάθεια καναλιού να «χτυπήσει» τη συγκεκριμένη ζώνη με μια νέα παραγωγή, ΣΚΑΪ και Acun Medya έσπευσαν να προχωρήσουν σε… προληπτικό πλήγμα, με νέο reality της τουρκικής εταιρείας παραγωγής, το οποίο αμέσως «χτύπησε» υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.

Το «μπουκέτο» των εκπομπών reality της τουρκικής εταιρείας είναι ήδη μεγάλο και καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του ψυχαγωγικού τομέα του ΣΚΑΪ, φέρνοντας πολύ υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Σε συνδυασμό και με «περιφερειακές» εκπομπές, όπως το “Survivor Panorama", το reality, με ευρεία έννοια, περιεχόμενο του ΣΚΑΪ αποδεικνύεται ως τώρα ανίκητο στη μάχη για την τηλεθέαση και προσελκύει διαφημιστικά έσοδα πέραν πάσης προσδοκίας.

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, αν συνυπολογισθούν και τα έσοδα που αντλεί το κανάλι του Φαλήρου από χορηγούς για τοποθετήσεις προϊόντων μέσω του “Survivor”, οι οποίες εκτιμάται ότι έχουν γίνει χρυσωρυχείο για τον ΣΚΑΪ, ο σταθμός συγκεντρώνει ήδη ποσοστά άνω του 50% στην τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη.

Στελέχη της αγοράς λένε ότι, αν συνεχισθεί η σημερινή κατάσταση, είναι θέμα χρόνου να ξεσπάσει ένας νέος πόλεμος καναλαρχών: αυτή την φορά, όμως, θα έχει χαρακτήρα «όλοι εναντίον ενός», καθώς η απόλυτη επιτυχία των τουρκικής προελεύσεως reality αρχίζει να απειλεί την επιβίωση ακόμη και ισχυρών καναλιών, που καλούνται να ζήσουν με ό,τι περισσεύει από τον ΣΚΑΪ.

Ανησυχεί και η κυβέρνηση

Αν τα κανάλια ανησυχούν για την εμπορική επιτυχία της ελληνοτουρκικής συνεργασίας στο χώρο της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας, η κυβέρνηση εκφράζει ανησυχίες για τη… διπλωματική πλευρά της και, ειδικότερα, για τις πιθανές παρενέργειες που έχει η σύμπλευση ΣΚΑΪ και Acun Medya στον τρόπο παρουσίασης από τον ελληνικό σταθμό των ειδήσεων για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

«Ελπίζω η μετοχική σύνθεση και οι εμπορικές συμφωνίες ορισμένων τηλεοπτικών σταθμών να μην επηρεάζουν και τη γραμμή τους στα ελληνοτουρκικά», τόνισε πρόσφατα ο Νίκος Παππάς, μιλώντας σε εκπομπή του ΣΚΑΪ.

Σε άλλη συνέντευξή του, στην ΕΡΤ3, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μίλησε ευθέως για τον ΣΚΑΪ . «Για το διαγωνισμό τον τηλεοπτικών αδειών έχω χαρακτηριστεί φασίστας, ενώ με έχουν κατηγορήσει ότι θα φέρω τον τούρκο καναλάρχη», είπε χαρακτηριστικά.

«Τελικά, αυτός ήρθε και έχει εμπορική συμφωνία με ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό, ο οποίος δεν χάνει την ευκαιρία να μας προβάλλει τον κ. Ερντογάν, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι προβάλλει τις θέσεις της Ελλάδας», πρόσθεσε. «Δεν μπορεί να βλέπουμε 13 φορές τη μέρα Ερντογάν και μία Ελλάδα. Οι πολίτες γνωρίζουν ότι υπάρχει συνεργασία με επιχειρηματία που προέρχεται από την Τουρκία και έχει καλές σχέσεις με την ηγεσία της γειτονικής χώρας».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ετικέτες ΜΜΕ