Με Άποψη

Ντιμπέιτ, πολιτική και μάρκετινγκ


Απομένουν περίπου 10 μέρες ώσπου ν' ανοίξουν οι κάλπες και η προεκλογική μάχη συνεχίζεται. Ομως, μετά το χθεσινό ντιμπέιτ δεν μένουν πολλά να ειπωθούν. Οι πολιτικοί αρχηγοί τα είπαν όλα. Χωρίς να απαντήσουν επί της ουσίας σε καμία ερώτηση,  συμπλήρωσαν και προσπάθησαν να μεταφράσουν σε τηλεοπτικά μηνύματα όσα έχουν πει μέχρι τώρα σε ομιλίες, δηλώσεις και δημόσιες τοποθετήσεις τους.

Μένει τώρα στους πολίτες-ψηφοφόρους να αξιολογήσουν όσα άκουσαν και στους αναλυτές να αποτιμήσουν ποιοί και πόσο κέρδισαν σ' αυτή την τηλεοπτική “μονομαχία με τον χρόνο”, όπου οι κομματικοί ηγέτες δεν είχαν να αντιμετωπίσουν φραστικά τους πολιτικούς αντιπάλους τους, αλλά το χρονόμετρο.

Το κέρδος, η ζημιά και οι χαμένες ευκαιρίες για τον καθένα μετριούνται με το πόσο μπόρεσαν να απευθυνθούν σε ψηφοφόρους πέρα από το κομματικό τους ακροατήριο, αν κατόρθωσαν να επηρεάσουν έστω και λίγο την οπτική των αναποφάσιστων. Υπάρχει βέβαια και ο απολογισμός των “εντυπώσεων” που δεν μεταφράζονται άμεσα σε ψήφους, αλλά προσμετρώνται στον τελικό απολογισμό.

Κατά γενική εντύπωση – και όπως επισημαίνουν πολλοί αναλυτές, μάλλον αρνητικός είναι ο απολογισμός του ντιμπέιτ για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ηταν προσεκτικός στις απαντήσεις του και προσπάθησε να προβάλει το προεκλογικό του πρόγραμμα, υπερασπιζόμενος παράλληλα το κυβερνητικό του έργο. Ομως η παραδοχή του ότι υπήρξε σκάνδαλο υποκλοπών, ήταν ένα “αυτογκόλ” που θα του κοστίσει και στη συνέχεια.

Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, εκτός του ότι επανέφερε στο προσκήνιο ως κεντρικό θέμα την υπόθεση των υποκλοπών οδηγώντας τον πρωθυπουργό σε “αυτογκόλ” , το σημαντικότερο είναι ότι μπόρεσε να “λειάνει” τις θέσεις του για τα εξοπλιστικά, το μεταναστευτικό και τον φράκτη στον Εβρο, προσπαθώντας να προσεγγίσει το κοινό που τον ενδιαφέρει περισσότερο σ' αυτή την εκλογική αναμέτρηση – τους κεντρογενείς ψηφοφόρους.

Από τις τοποθετήσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, αυτό που έκανε εντύπωση και μένει τελικά είναι η οξύτητα των διατυπώσεων του στις αναφορές για το σκάνδαλο υποκλοπών. Αν τα περί “φυλακής” δεν ειπώθηκαν εν τη ρύμη του λόγου, φαίνεται ότι η απόσταση του από τη ΝΔ μεγαλώνει και οι πιθανότητες κυβερνητικής συνεργασίας λιγοστεύουν.

Ο Δημήτρης Κουτσιούμπας του ΚΚΕ βρήκε την ευκαιρία να διορθώσει μία άποψη που διατύπωσε πρόσφατα και προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στο αριστερό ακροατήριο του – ότι “ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, Τσίπρας και Μητσοτάκης είναι ίδιοι”. Από τη λογική του “τι Παπάγος, τι Πλαστήρας” πέρασε στην άποψη ότι τα τρία κόμματα εξουσίας “έχουν τις ίδιες στρατηγικές επιλογές”.

Ο Γιάννης Βαρουφάκης προσπάθησε – με αρκετή επιτυχία” - να αποκρούσει όσα του καταμαρτυρούνται τον τελευταίο καιρό περί αντιευρωπαϊσμού, επιστροφής στη δραχμή κλπ και να διαλύσει παρεξηγήσεις και παρερμηνείες.

Ο πιο κερδισμένος από αυτή την τηλεοπτική αναμέτρηση είναι αναμφισβήτητα ο επικεφαλής της “Ελληνικής Λύσης” Κυριάκος Βελόπουλος. Οχι μόνον επειδή έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που του τέθηκαν, αλλά γιατί οι απαντήσεις αυτές “εύρισκαν στόχο” 100%: Απευθύνονταν στους ακροδεξιούς, δεξιούς αντισυστημικούς και “εθνικώς ανησυχούντες” ψηφοφόρους που αποτελούν το target group του.

Δυσαρέστησαν πολλούς από το υπόλοιπο πολιτικό φάσμα, αλλά ο κ. Βελόπουλος αποδείχθηκε πάλι ο καλύτερος “πωλητής”. Αξιοποίησε πλήρως το ντιμπέιτ για να παρουσιάσει το “προϊόν” που ζητούν οι δυνητικοί εκλογικοί “πελάτες” του

Χ. Ν.
--------

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις