Media

Νέοι βαρόνοι στα media- Ποιοί αγοράζουν Open, Action 24, Kontra- Πλήγμα στην πολυφωνία


Αν και τα ελληνικά media δεν βγάζουν κέρδη, συνεχίζουν να προσελκύουν το ενδιαφέρον επιχειρηματιών, που επιδιώκουν να συνδυάσουν την οικονομική τους ισχύ με την απόκτηση επιρροής και δυνατότητας πολιτικής παρέμβασης, ή θέλουν απλώς “εργαλεία” για την προώθηση ποικίλων συμφερόντων τους  

Μετά τον Βαγγέλη Μαρινάκη, τον Ιβάν Σαββίδη και τον Δημήτρη Μελισσανίδη – που αρκείται επί του παρόντος στην “Ναυτεμπορική” -  στο χώρο των media μπαίνουν δυναμικά οι εφοπλιστές Γιάννης Καϋμενάκης και Δημήτρης Μπάκος, ιδιοκτήτες του Αστέρα Τρίπολης και μεγαλομέτοχοι του κατασκευαστικού κολοσσού Ελλάκτωρ, όπου βρίσκονται σε “πόλεμο”  με τον επίσης μεγαλομέτοχο ολλανδικό όμιλο Reggeborgh.

Μέσω κοινών εταιρειών, οι δύο αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες που έχουν βάση των δραστηριοτήτων τους το Ντουμπάι, εξαγοράζουν ταυτόχρονα τρία(!) κανάλια, φιλοδοξώντας να δημιουργήσουν έναν ισχυρό όμιλο ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, ικανό να επιτύχει συνέργειες, να γίνει κερδοφόρος και να έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Η κίνηση αυτή συνδυάζεται με τα σχέδια επέκτασης των δραστηριοτήτων τους στην ελληνική αγορά και μεγάλων επενδύσεων σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης του μετοχικού ελέγχου του κατασκευαστικού ομίλου Ελλάκτωρ.

 Μπήκαν υπογραφές

Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, χθες και προχθές υπέγραψαν προσύμφωνα για την εξαγορά των καναλιών Action 24 και Kontra Channel, που ανήκουν αντίστοιχα στους Διονύση Παναγιωτάκη και Ανδρέα Κουρή. Η εξαγορά θα ολοκληρωθεί μετά την πραγματοποίηση νομικού και οικονομικού ελέγχου που ανέλαβε να διενεργήσει στις δύο επιχειρήσεις η Deloitte.

Τη Δευτέρα αναμένεται η απάντηση του Ιβάν Σαββίδη στην πρόταση εξαγοράς του καναλιού Open TV. Ο ομογενής επιχειρηματίας έχει κατ' αρχήν συμφωνήσει να πουλήσει, ενδέχεται όμως να χρειασθούν περαιτέρω διαπραγματεύσεις για το ύψος του τιμήματος.

Αναμένεται ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί τελική συμφωνία, καθώς ο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ, του Πόρτο Καρράς, του “Μακεδονία Παλλάς”, της “Σάριζα” και πολλών άλλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, βρίσκεται στριμωγμένος εξαιτίας της αντιρωσικής “υστερίας” μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σχεδίαζε άλλωστε να πουλήσει το κανάλι, επιδιώκοντας αφ' ενός να απεμπλακεί από ζημιογόνες δραστηριότητες και αφ' ετέρου να πάψει να αποτελεί στόχο ως ιμάντας ρωσικής προπαγάνδας στην Ελλάδα.

Κανάλια με πολιτική ταυτότητα

Με την ολοκλήρωση των τριών deals, οι Δημ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης θα καταστούν οι νέοι “βαρόνοι των media” στην Ελλάδα, ελέγχοντας ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας και δύο περιφερειακά. Θα είναι μάλιστα οι μόνοι καναλάρχες με ΜΜΕ που το καθένα τους εμφανίζεται φίλα προσκείμενο σε διαφορετικό κόμμα εξουσίας: Το Open τηρεί γραμμή ίσων αποστάσεων, το Kontra είναι “φιλο-ΣΥΡΙΖΑ”,  ενώ το Action 24 θεωρείται ότι διάκειται ευνοϊκά προς το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ.

Δημιουργούν αυτό το συγκρότημα χωρίς να χρειασθεί να ξοδέψουν πολλά.  Σύμφωνα με πληροφορίες, το συνολικό τίμημα των τριών εξαγορών δεν θα υπερβεί τα 23 εκατ. ευρώ – ποσό μηδαμινό σε σχέση με τα περίπου 140 εκατ. ευρώ που έχουν επενδύσει στην “Ελλάκτωρ”. Αναλαμβάνουν βέβαια και χρέη, τα οποία όμως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Οπως αναφέρεται από αξιόπιστες πηγές, οι συνολικές οφειλές του Open δεν υπερβαίνουν τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρέη των δύο περιφερειακών καναλιών είναι μικρά.

Στις μελέτες που έχουν εκπονηθεί από εξειδικευμένους συμβούλους, εκτιμάται με την εσωτερική αναδιοργάνωση, την επίτευξη συνεργειών και τη διαπραγματευτική δύναμη που θα αποκτήσουν στη διαφημιστική αγορά, τα τρία κανάλια μπορούν να γίνουν κερδοφόρα.

 Χαμένος ο ΣΥΡΙΖΑ

Εν πάση περιπτώσει, ανεξάρτητα από τις οικονομικές προοπτικές που δημιουργεί το “πακετάρισμα” των τριών τηλεοπτικών σταθμών, η εξαγορά τους  και η ανανέωση-διαφοροποίηση του προφίλ τους θα αλλάξουν το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με επιπτώσεις που φθάνουν σε πολιτικό επίπεδο.

Πλήγμα θα υποστεί ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς το μοναδικό φίλα προσκείμενο κανάλι θα αλλάξει γραμμή πλεύσης.

Στους σχεδιασμούς του επιτελείου που έχει αναλάβει τη συγκρότηση του νέου μιντιακού ομίλου προβλέπεται ότι το Kontra Channel θα αποβάλει σταδιακά τον “φιλο-ΣΥΡΙΖΑ” χαρακτήρα, υιοθετώντας γραμμή “μετριοπάθειας” - αλλά και αποστάσεων από τη ΝΔ, ώστε να μη χάσει το βασικό κοινό του.

Το Action 24 θα διατηρήσει λίγο-πολύ το τωρινό προφίλ του. Στο Open θα γίνει αρχικά προσπάθεια να απαλλαγεί από τη “ρετσινιά” ότι εκφράζει “φιλορωσικές” απόψεις και να πάψει να θεωρείται ως ευνοϊκά διακείμενο προς την αντιπολίτευση.

Αυτό το λίφτινγκ στα κανάλια του νέου μιντιακού συγκροτήματος δεν προμηνύει τίποτε καλό για την ενημέρωση, καθώς οδηγεί σε περαιτέρω περιορισμό της στοιχειώδους πολυφωνίας που υπάρχει ακόμη.

Διαβαστε επισης