AUTOin

Νέο πλαίσιο στην ασφάλιση αυτοκινήτου: Συνασπισμός ασφαλιστικών


Μειώνονται τα ατυχήματα – αλλάζουν το πλαίσιο ευθυνών

Admiral, Ageas, Aviva και Covea συνασπίζονται για να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Πρόκειται για τις αλλαγές που φέρνουν τα αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο τα οποία αλλάζουν τα δεδομένα.

Το μείζον αυτό  θέμα των αυτοκινήτων με αυτόματο πιλότο που ήδη έχει ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά σε αρκετές Ευρωπαϊκες χώρες μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα στο Νομό Τρικάλων συζητείται στις μέρες μας στο World Economic Forum και συμπεριλαμβάνεται στα θέματα της «Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης».

Οι τέσσερις αυτές ασφαλιστικές προστίθενται στις 7 ήδη ασφαλιστικές της Ενωσης Βρετανικών Ασφαλιστικών Εταιρειών (ΑΒΙ) που ήδη έχουν ξεκινήσει να μελετούν το πλαίσιο ευθυνών και τους νέους τρόπους ασφάλισης των έξυπνων αυτοκινήτων.

Όπως και η Γερμανία, έτσι και το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου αυτού κλάδου, ως εκ τούτου ορισμένες εκ των μεγαλυτέρων ασφαλιστικών στο κόσμο έχουν συνασπιστεί με στόχο αν αντιμετωπίσουν τις αλλαγές και να εναρμονίσουν την λειτουργία σύμφωνα με το νέο εποπτικό πλαίσιο.

Συνολικά 11 ασφαλιστικές μέσω κοινοπραξίας μπαίνουν δυναμικά στην νέα εποχή, ενώ ήδη η κυβέρνηση της Βρετανίας μελετά τις αλλαγές που πρέπει να επιβληθούν για την ασφάλεια των δρόμων, των αυτοκινήτων, των πεζών αλλά και την χρήση και την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας.

Οι ασφαλιστικές που μετέχουν στην ίδια κοινοπραξία είναι οι:Admiral, Ageas, Allianz, Aviva, AXA, Co-operative Insurance, Covea, Direct Line Group, LV, Zurich και η Ασφαλιστική Αγορά του Λονδινου -Lloyd's Market.  Επικεφαλής της κοινοπραξίας θα είναι ο David Williams, επικεφαλής στο underwriting της  AXA.

Σύμφωνα με μελέτες η χρήση των οχημάτων χωρίς πιλότο θα μειώσει τα ατυχήματα που συμβαίνουν στο δρόμο καθώς όπως αποδεικνύεται το 94% των οδικών ατυχημάτων συμβαίνει από ανθρώπινο λάθος.

Με την είσοδο των αυτοκινούμενων οχημάτων μεταξύ 2020 και 2025, οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αλλάξουν το πλαίσιο ευθυνών που διέπουν μέχρι τώρα τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι ευθύνες δεν θα προστατεύουν πλέον τα λάθη των οδηγών αλλά αυτά των αυτοκινητοβιομηχανιών από τυχόν κακή εφαρμογή, παραλείψεις, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της McKinsey.

Και ενώ, οι Βρετανοί ασφαλιστές έγραψαν 8 δισεκ. στερλίνες παραγωγή ασφαλίστρων, με την είσοδο των αυτοκινούμενων οχημάτων η εν λόγω παραγωγή προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά 50% μέχρι το 2025 και 80% μέχρι το 2040.