Ελλάδα

Νέο «καθεστώς» στην έκδοση οικοδομικών αδειών - Όλες οι αλλαγές


Σε πλήρη ισχύ τον Οκτώβριο το νέο πληροφοριακό σύστημα. Ποια είναι τα προαπαιτούμενα για την έκδοση αδειών

Ριζική «αναδόμηση» των διαδικασιών έκδοσης οικοδομικών αδειών, φέρνει το νέο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία την 15η Οκτωβρίου.  Απώτεροι στόχοι του ΥΠΕΝ, μέσω της εφαρμογής των νέων ηλεκτρονικών διαδικασιών για έκδοση αδειών, είναι η διασφάλιση της διαφάνειας στους ελέγχους, καθώς επίσης και η καταπολέμηση των γραφειοκρατικών «φαινομένων».

Μέσω του νέου ηλεκτρονικού συστήματος, θα πραγματοποιείται και εξελίσσεται η διαδικασία υποβολής, ελέγχου και χορήγησης των οικοδομικών αδειών, καθώς επίσης και οι εγκρίσεις των εργασιών δόμησης.

Η σχετική απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη, που κατατέθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,  προβλέπει ότι το νέο σύστημα θα είναι προσβάσιμο μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης e-adeies.ypen.gr. Αρχικώς, θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία την 3η Σεπτεμβρίου και σε πλήρη λειτουργία την 15η Οκτωβρίου.

Στην υπουργική απόφαση γίνεται εκτενής αναφορά στα βήματα που οφείλουν να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι για την έκδοση οικοδομικής άδειας, καθώς επίσης και τη γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, την αναθεώρηση οικοδομικών αδειών, την ενημέρωση οικοδομικών αδειών, την έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετων κατασκευών

Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση οικοδομικής άδειας, που πρέπει αν εισαχθούν, από τους ενδιαφερόμενους, στο σύστημα είναι τα εξής:

  1. Αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας
  2. Υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και επιβλέψεων
  3. Τα στοιχεία του ακινήτου και τα γεωχωρικά δεδομένα για τον εντοπισμό του ακινήτου
  4. Τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα και
  5. Διάφορα άλλα δικαιολογητικά
  6. Διαχειριστής της αίτησης είναι ένας εκ των μηχανικών του έργου ή η τεχνική εταιρεία οι οποίοι λαμβάνουν αριθμό πρωτοκόλλου, με εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους να προχωρούν στον έλεγχο πληρότητας, τον έλεγχο τοπογραφικού διαγράμματος, τον έλεγχο διαγράμματος κάλυψης και τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων του έργου. 

Στην υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, υπάρχει και το σχετικό τιμολόγιο που αφορά στην καταβολή του ανταποδοτικού τέλους.

Συγκεκριμένα προβλέπεται η καταβολή

  •  20 ευρώ ανά υποβαλλόμενη αίτηση
  •  50 ευρώ για άδειες μέχρι 100 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 60 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις
  • 100 ευρώ για άδειες άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 1000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας
  • 250 ευρώ για άδειες άνω των 1000 τ.μ. και μέχρι 5000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 350 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις
  • 400 ευρώ για άδειες άνω των 5.000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 500 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις

Επιπρόσθετα, προβλέπεται έκπτωση 50% επί του ανταποδοτικού τέλους, για τις αιτήσεις αφορούν έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, άδεια κατεδάφισης και έκδοση οικοδομικής άδειας για αποκατάσταση ζημιών μετά από φυσικές καταστροφές.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πάροχος των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και της ανάπτυξης του πληροφοριακού συστήματος είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις