AUTOin

Νέες αυξήσεις στις τιμές αυτοκινήτων το 2023 - Προβάδισμα ΕΕ στα ηλεκτροκίνητα


Τους τελευταίους μήνες οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων ανεβαίνουν συνεχώς, όμως οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες, καθώς σύμφωνα με τον με τον γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Δημήτρη Πάτσιο, ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ1, θα υπάρξουν εκ νέου αυξήσεις των αυτοκινήτων.

«Το θέμα είναι ότι το τελευταίο διάστημα οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων ανεβαίνουν συνεχώς. Όμως θα πρέπει να περιμένουμε αυξήσεις το 2023. Σύντομα θα υπάρξει μια εξομάλυνση στο θέμα των παραδόσεων. Δεν υποσχόμαστε χαμηλότερες τιμές στο μέλλον. Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις αυξήσεις, για κάποιον που θέλει να κλείσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, να το κάνει το συντομότερο», τόνισε ο κ Πάτσιος.

Το 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Παράλληλα, η πανδημία, οι ελλείψεις των ημιαγωγών, οι δυσκολίες στη παραγωγή των αυτοκινήτων και η ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει και την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Επιβραδυντικός παράγοντας στην εξέλιξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και οι υψηλές τιμές πώλησης τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση της αγοράς αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει και πάλι το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου έως το 2030, ανακοίνωσε η ACEA.

Μέχρι στιγμής το 2022, σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων.

Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 - παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου.

Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4% φτάνοντας τα 2,9 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κυβερνητικά κίνητρα που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές Απριλίου-Μαΐου, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή αλλά λιγότερο απότομη στην ευρωπαϊκή περιοχή -συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου- όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατ. μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές, αναφέρει η ACEA.

Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ - την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000) - που αποτελούν λιγότερο από το 10% του συνόλου Επιφάνεια ΕΕ.

Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα - που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα