Επιχειρήσεις

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Διάσωση-εξπρές υπό αμερικανική πίεση- Ειδικό ν/σ στη Βουλή


Η προσπάθεια των ΗΠΑ να δημιουργήσουν στην ανατολική Μεσόγειο και στο Αιγαίο υποδομές στήριξης της στρατιωτικής μηχανής τους που έχει “μέτωπο” προς τη Ρωσία, βοηθά τελικά στη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας: Υπό την πίεση της Ουάσιγκτον – και με τη συνδρομή της-  η κυβέρνηση επισπεύδει την υλοποίηση σχεδίου διάσωσης και εξυγίανσης της μεγάλης προβληματικής εταιρείας, παρακάμπτοντας χρονοβόρες διαδικασίες, νομικές εμπλοκές και οικονομικούς υπολογισμούς.

Την επόμενη εβδομάδα ή μέσα στο 15ήμερο θα κατατεθεί στη Βουλή ειδικό νομοσχέδιο, όπου περιλαμβάνονται όλα τα συμφωνηθέντα  με τους υποψήφιους επενδυτές για τον τρόπο και τη διαδικασία μεταβίβασης της επιχείρησης, αναδιάρθρωσης-διαγραφής υποχρεώσεων της και αποπληρωμής οφειλών προς εργαζόμενους, τράπεζες και ασφαλιστικά Ταμεία. Το «πράσινο φως» δόθηκε από τη διυπουργική επιτροπή που συνεδρίασε χθες.

Με την ψήφισή του θα αποφευχθούν οι χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες του πτωχευτικού νόμου και η συμφωνία διάσωσης θα κυρωθεί από τη Βουλή.

Η “αναστήλωση” των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα αναζωογονήσει περαιτέρω τον ναυπηγοεσπικευαστικό κλάδο στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στη διατήρηση-δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας και δεκάδων επιχειρήσεων με συμπληρωματικές δραστηριότητες.

Γιατί πιέζει η Ουάσιγκτον

Ολα τα βασικά σημεία που περιλαμβάνει το ν/σ έχουν συμφωνηθεί ήδη με τον υποψήφιο επενδυτή – το επιχειρηματικό σχήμα υπό την Onex του Π. Ξενοκώστα, που υποστηρίζεται από το αμερικανικό κρατικό fund DFC. Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας η κυβέρνηση χρειάστηκε να διαπραγματευθεί με την Ουάσιγκτον και με το επιτελείο του Λευκού Οίκου, στον οποίο υπάγεται απ' ευθείας η DFC, λόγω του ότι χρηματοδοτεί επενδύσεις συνδεόμενες με γεωπολιτικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ.

Η Ουάσιγκτον είχε εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για την τύχη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, πιέζοντας την ελληνική κυβέρνηση να βρεί γρήγορα λύση για τη μεταβίβασή τους στο σχήμα Onex-DFC.

Το ενδιαφέρον των Αμερικανών συνδέεται με τις εξελίξεις στην Ουκρανία και την κλιμακούμενη αντιπαράθεση με τη Ρωσία σε στρατιωτικό και ενεργειακό επίπεδο. Οι συνθήκες που διαμορφώνονται καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να επαναλειτουργήσουν τα ναυπηγεία για τις ανάγκες συντήρησης μονάδων του 6ου Στόλου, αλλά και για τα πλοία μεταφοράς αμερικανικού LNG στη Ρεβυθούσα και στον τερματικό σταθμό που θα λειτουργήσει στην Αλεξανδρούπολη.

Για να “ξεμπλοκάρει” το θέμα ασκήθηκαν πιέσεις σε κυβερνητικό επίπεδο, που ανάγκασαν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να παρέμβει προσωπικά, δίνοντας εντολή στους αρμόδιους υπουργούς να ετοιμάσουν ειδική νομοθετική ρύθμιση, ώστε να παρακαμφθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες του Πτωχευτικού Κώδικα.

Διαγράφονται οφειλές 280 εκατ.

Στο τελικό σχέδιο διάσωσης-εξυγίανσης που καταρτίστηκε ουσιαστικά από την Onex και περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο, προβλέπεται ότι:

  • Τα Ναυπηγεία θα καταβάλουν τμηματικά περίπου 205 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, τις τράπεζες προς εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών
  •  Στους εργαζόμενους θα καταβληθούν δεδουλευμένα και αποζημιώσεις συνολικού ποσού της τάξεως των 25 εκατ. ευρώ
  • Θα διαγραφούν οφειλές συνολικού ποσού περίπου 280 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο (υπουργείο Αμυνας, Πολεμικό Ναυτικό κλπ) και προς διάφορους πιστωτές

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να δοθεί ως “προίκα” στα Ναυπηγεία ένα μεγάλο συμβόλαιο του Πολεμικού Ναυτικού. Ηδη έχει συζητηθεί το σενάριο να αναλάβει η Onex να ναυπηγήσει τις νέες κορβέτες σε συνεργασία με την ιταλική Fincantieri και ένα μέρος των εργασιών να γίνουν στην Ελευσίνα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα