Πολιτική

Mνημείο μόνο ένα από τα οκτώ κτίρια του Ελληνικού


 Σε μια μαραθώνια συνεδρίαση, διάρκειας πλέον των επτά ωρών, τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων κλήθηκαν, να διερευνήσουν κατά πόσο οκτώ κτίρια του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, έχουν τις προϋποθέσεις να κηρυχθούν μνημεία, υπό το βάρος της προεξαγγελθείσας επένδυσης στη συγκεκριμένη περιοχή. Η συνεδρίαση έληξε με την κήρυξη ως μνημείου, μόνο ενός ιδιαίτερου, αρχιτεκτονικά, κτιρίου, του αγγλικού υποστέγου «Παγόδα».

Μπορεί ένα αεροδρόμιο να αποτελέσει στοιχείο της συλλογικής μνήμης και κατά πόσο τα κτίρια του Ελληνικού εγγράφονται στη μνήμη των πολιτών; Το ερώτημα αυτό απασχόλησε ιδιαίτερα τα μέλη του Συμβουλίου, τα οποία εξέτασαν την ιστορική και αρχιτεκτονική αξία που μπορεί να φέρουν ο δυτικός αεροσταθμός (αίθουσα αφίξεων- αναχωρήσεων εξωτερικού), ο παλαιός πύργος ελέγχου, η «Παγόδα» και το συγκρότημα πέντε κτιρίων του πρώην αμερικανικού Κολεγίου Αθηνών.

Το θέμα εισήχθη έπειτα από ψήφισμα της γενικής συνέλευσης μελών ΔΕΠ της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, μέσω του οποίου ζήτησε τον χαρακτηρισμό ως νεώτερων μνημείων, πολλών κτιρίων, εγκαταστάσεων, αεροσκαφών και κινητού τεχνικού εξοπλισμού.

Πολλά από τα κτίρια του παλαιού αεροδρομίου, έχουν βανδαλιστεί και λεηλατηθεί. Μάλιστα, ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας, κατήγγειλε κατά τη χτεσινή συνεδρίαση, ότι και ο κινητός εξοπλισμός της Ολυμπιακής Αεροπορίας λεηλατείται και τα φτερά των αεροπλάνων έχουν ήδη ξηλωθεί. Επίσης, τα αρχεία του πρώην αεροδρομίου βρίσκονται στο κηρυγμένο κτίριο του ανατολικού αεροσταθμού, αλλά πεταμένα στο πάτωμα «σε ένα κτίριο φυλασσόμενο από δύο φύλακες».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις