Ζωντανή επαφή με την τηλεκπαίδευση είχε την Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος παρακολούθησε από το Μέγαρο Μαξίμου τη διαδικτυακή διδασκαλία του μαθήματος Ιστορίας που έγινε μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων. Μάλιστα ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει μέσω τηλεδιάσκεψης με τους μικρούς μαθητές, να απαντήσει στις ερωτήσεις τους και να μάθει για την προσαρμογή των παιδιών και των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι τα μικρά παιδιά «έβαλαν δύο φορές τα γυαλιά» στους μεγαλύτερους, καθώς τηρούν πιστά τα μέτρα ασφαλείας, ενώ στην ερώτηση πότε θα ανοίξουν τα σχολεία η απάντηση ήταν «θα ανοίξουμε τα σχολεία όποτε μας το επιτρέψουν οι ειδικοί και οι επιστήμονες, οι οποίοι παρακολουθούν την πορεία της επιδημίας. Και θα μας επιτρέψουν να ανοίξουμε τα σχολεία όποτε αισθάνονται ότι θα είμαστε ασφαλείς να το κάνουμε».
Σημείωσε πάντως ότι τα σχολεία θα είναι τα πρώτα που θα ανοίξουν όταν θα αρχίσει η χαλάρωση του lockdown, με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναρχίζει πρώτη τη δια ζώσης διδασκαλία. «Λίγη υπομονή θα κάνετε ακόμα και πιστεύω ότι την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε καλύτερες ειδήσεις να σας πούμε», ανέφερε.
Στη διαδικτυακή αυτή συνάντηση με τους μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων συμμετείχαν επίσης η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως από το Μέγαρο Μαξίμου και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη από το υπουργείο Παιδείας. Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι την ώρα που βρισκόταν σε εξέλιξη η τηλεδιάσκεψη λειτουργούσαν 54.000 τμήματα, ενώ συνολικά στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης συμμετέχουν 1,6 εκατ. δάσκαλοι, καθηγητές και μαθητές σε όλη την Ελλάδα.
Στη Σύνοδο Κορυφής η ιδέα που είχε η Κατερίνα
Η μαθήτρια Κατερίνα ρώτησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη αν τα παιδιά του δημοτικού, όπως αυτά της έκτης τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων θα μπορούσαν να κάνουν τηλεμάθημα για 2 ή 3 ώρες με παιδιά από μια άλλη χώρα της Ευρώπης (π.χ. την Αγγλία) που βρίσκονται στην ίδια δύσκολη κατάσταση, λόγω των περιορισμών που συνεπάγεται η πανδημία.
Ο πρωθυπουργός έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Μου αρέσει πάρα πολύ η ιδέα σου Κατερίνα. Θα το επεξεργαστούμε με την υπουργό και την υφυπουργό. Φαντάζομαι ότι δεν είναι δύσκολο να φτιάξουμε μια πλατφόρμα. Αυτό το οποίο μου είπες θα το πω και στο επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ως ένα καλό παράδειγμα για το πώς μπορούν παιδιά τα οποία μοιράζονται τις ίδιες εμπειρίες, τα ίδια βιώματα, είναι υποχρεωμένα αυτή την εποχή να μην πηγαίνουν σχολείο, να έρχονται σε επαφή με άλλα παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες για να μπορούν να ανταλλάσσουν ιδέες και εμπειρίες. Μέσω της υπουργού και της υφυπουργού -Σοφία θα επανέλθουμε σε αυτό- θα φροντίσω προσωπικά, μιας και εσύ έκανες την πρόταση, το δικό σας τμήμα να το φέρουμε σε επαφή με ένα σχολείο στην Αγγλία με παιδιά της ίδιας ηλικίας για να κάνετε μια διαδικτυακή συζήτηση και ανταλλαγή προτάσεων και ιδεών. Δεσμεύομαι ότι αυτό θα το κάνουμε άμεσα».
Δύο ερωτήσεις για το εμβόλιο
Η μαθήτρια Κωνσταντίνα, αναφερόμενη στο σχεδιασμό που υπάρχει για τη γρήγορη προμήθεια του εμβολίου, ρώτησε, πρώτον, αν θα εμβολιαστούν και τα παιδιά και, δεύτερον, αν το εμβόλιο θα πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο όπως το εμβόλιο της γρίπης. Απαντώντας ο πρωθυπουργός ανέφερε:
«Δύο εξαιρετικές ερωτήσεις. Η απάντηση στο πρώτο είναι ότι θέλουμε να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι. Επειδή, όμως, σε πρώτη φάση θα έχουμε λίγα εμβόλια και τα εμβόλια σιγά σιγά θα αυξάνονται, θα πρέπει να εμβολιάσουμε πρώτα αυτούς οι οποίοι έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο στο να κολλήσουν τον ιό. Ποιοί είναι αυτοί; Είναι οι γιατροί μας, οι νοσηλευτές μας, όσοι δουλεύουν στα νοσοκομεία και είναι και οι ηλικιωμένοι συμπολίτες μας οι οποίοι αν κολλήσουν κορονοϊό κινδυνεύουν περισσότερο. Έχουμε, λοιπόν, ένα πολύ περίπλοκο σχέδιο εμβολιασμού. Θα στήσουμε γύρω στα 1.000 εμβολιαστικά κέντρα σε όλη τη χώρα. Το εμβόλιο θα είναι δωρεάν για όλους και τελικά οι ειδικοί θα είναι αυτοί οι οποίοι θα μας υποδείξουν εάν πρέπει ή αν δεν πρέπει να εμβολιαστούν και τα παιδιά. Πιστεύω ότι τελικά, εφόσον, έχουμε αρκετά εμβόλια θα πρέπει να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι και να εμβολιαστούν ενδεχομένως και τα παιδιά. Εσείς, όμως, το ξέρετε καλά, δεν είστε οι πρώτοι οι οποίοι κινδυνεύετε να αρρωστήσετε, κινδυνεύετε, όμως, να μεταδώσετε τον ιό χωρίς να είστε άρρωστοι. Να είστε φορείς του ιού, δηλαδή, και να τον μεταδώσετε. Αυτό που δεν ξέρουμε, ακόμα, Κωνσταντίνα, είναι αν θα χρειάζεται να κάνουμε το εμβόλιο κάθε χρόνο. Το εμβόλιο τι είναι; Είναι ένας μηχανισμός ανοσίας. Μαθαίνει το εμβόλιο στο σώμα μας να πολεμάμε μόνοι μας τον ιό. Είτε είναι ιός της γρίπης, είτε είναι ο ιός της covid. Ακόμα δεν ξέρουμε πόση διάρκεια θα έχει το εμβόλιο το οποίο θα κάνουμε. Η ανοσία, δηλαδή, για πόσο καιρό θα κρατάει. Όπως δεν ξέρουμε, και όταν κάποιος αρρωστήσει αν δεν θα ξανακολλήσει covid γιατί πάλι αποκτά ανοσία. Ούτε ξέρουμε αν αυτή η ανοσία κρατάει έξι μήνες, 12 μήνες, ένα χρόνο, δύο χρόνια. Άρα σε αυτό νομίζω ότι κανείς επιστήμονας δεν μπορεί να σου απαντήσει. Υπάρχει μια πιθανότητα -όπως εμβολιαζόμαστε για τη γρίπη κάθε χρόνο- να πρέπει να εμβολιαζόμαστε και για τον Covid κάθε χρόνο. Αλλά είναι κάτι που δεν το ξέρουμε αυτό».
Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, το οποίο ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1920, έχει 242 μαθητές σε 12 τμήματα, ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελείται από 25 δασκάλους. Λειτουργεί χωρίς κενά, με ολοήμερο πρόγραμμα και η εξ αποστάσεως διδασκαλία υποστηρίζεται από σύνδεση με οπτική ίνα, ταχύτητας 100mbps. Το σχολείο διαθέτει τάξη υποδοχής για τη στήριξη αλλοδαπών μαθητών που υστερούν στην ελληνομάθεια, στην οποία φοιτούν παιδιά προσφύγων μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Προσφέρει επίσης παράλληλη στήριξη ή ιδιωτική παράλληλη στήριξη, σε συνολικά έξι παιδιά, τα οποία αντιμετωπίζουν ήπιες μαθησιακές δυσκολίες.