Επιχειρήσεις

Mega-deal 1,15 δισ. στην πληροφορική- Η αμερικανική Cadence εξαγοράζει την ελληνική BETA CAE


Μετά την εξαγορά της Entersoft από την Olympia Group του Πάνου Γερμανού, ένα ακόμη - πολύ μεγαλύτερο - deal ολοκληρώνεται στον κλάδο πληροφορικής,ο οποίος βρίσκεται στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος λόγω των προοπτικών που δημιουργεί η ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας: Η αμερικανική Cadence Design Systems εξαγοράζει την - άγνωστη στο ευρύ κοινό - ελληνική Beta CAE Systems έναντι 1,15 δισ. ευρώ (1,24 δισ. δολαρίων)!

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ποσά που έχουν δοθεί ποτέ για εξαγορά ελληνικής επιχείρησης, στοιχείο που δείχνει την αξία, τις δυνατότητες και τις προοπτικές της Beta CAE, η οποία δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη λογισμικού προσομοίωσης και ανάλυσης.

Η εταιρεία δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 στη Θεσσαλονίκη,  από έναν καθηγητή του ΑΠΘ, τον βοηθό του και δύο φοιτητές.Μέσα σε τρεις δεκαετίες έχει εξελιχθεί σε μία απ’ τις ηγέτιδες παγκόσμιες δυνάμεις στον κλάδο της Στο Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης όπου βρίσκεται η έδρα της απασχολεί περίπου 480 εργαζόμενους

Σύμφωνα με dhmos;ieyma toy Reuters η συμφωνία με τους Αμερικανούς προβλέπει ότι η  Beta CAE Systems θα περάσει κάτω απ’ την ομπρέλα του εισηγμένου στο Nasdaq αμερικανικού Ομίλου Cadence Design Systems. Η αγοράστρια  Cadence  θα καταβάλει στους ιδιοκτήτες της Beta CAE 744 εκατ. δολ. σε μετρητά. Το υπόλοιπο ποσό του τιμήματος θα δοθεί σε μετοχές της Cadence.

Λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Anirudh Devgan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cadence, δήλωσε:

«Ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας μας στο υπολογιστικό λογισμικό με την πλούσια τεχνολογία και το ταλέντο της BETA CAE θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε ένα πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο στους πελάτες, ανοίγοντας παράλληλα σημαντικές νέες ευκαιρίες για την Cadence, αξιοποιώντας τον τομέα της δομικής ανάλυσης,
 » Αυτές οι λύσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η σύγκλιση των ηλεκτρικών και μηχανικών σχεδίων οδηγείται περαιτέρω από μια αυξανόμενη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, απαιτώντας βαθύτερη συνεργασία της ομάδας σχεδιασμού σε ολοκληρωμένες ροές εργασίας».

Ο πρόεδρος και εκ των ιδρυτών της BETA CAE Παναγιώτης Κουβράκης, σχολίασε

: «Για περισσότερες από δύο δεκαετίες ηγούμαστε στην εξέλιξη της μηχανικής προσομοίωσης, πρώτα με την καθιέρωσή μας στον τομέα της επίγειας και στη συνέχεια στους τομείς της αεροδιαστημικής, των ηλεκτρονικών, της ενέργειας και άλλων βιομηχανικών κλάδων.

Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που γινόμαστε μέλος της ομάδας της Cadence και είμαστε σίγουροι ότι θα προχωρήσουμε με επιτυχία, μέσω των κοινών μας αξιών και του πάθους μας για την καινοτομία και τη μηχανική, αλλά και την ακλόνητη δέσμευσή μας προς τους πελάτες και τους συνεργάτες μας».

H Cadence είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές λογισμικού που χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό τσιπ υπολογιστών και βοηθά  τους κατασκευαστές τσιπ να αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν δισεκατομμύρια τρανζίστορ για να σχηματίσουν πολύπλοκα κυκλώματα.

Τα τελευταία έξι χρόνια έχει ανοιχτεί σε λογισμικό σχεδιασμού για μεγαλύτερα συστήματα, από πλακέτες κυκλωμάτων μέχρι αεροπλάνα. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε έναν υπερυπολογιστή που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην προσομοίωση του τρόπου με τον οποίο ρέει ο αέρας γύρω από τους κινητήρες τζετ, μεταξύ άλλων χρήσεων.

Η «BETA CAE Systems», με ετήσιο τζίρο 90 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει και κατασκευάζει επεξεργαστές δεδομένων, που επιτρέπουν στις βιομηχανίες να ελέγχουν πριν από το στάδιο της παραγωγής κρίσιμα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριφοράς κινητήρα, μείωσης θορύβου και αεροδυναμικής. Ως αποτέλεσμα, ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι και μειώνεται το κόστος των δοκιμών.

Έχει εγκαταστήσει χιλιάδες άδειες χρήσης των προγραμμάτων της και εξυπηρετεί εκατοντάδες πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο: Αυτοκινητοβιομηχανίες, χημικές βιομηχανίες, βιομηχανίες γενικής μηχανολογίας, αεροπορικές εταιρείες, κατασκευαστές τρένων, ναυπηγεία, αγωνιστικές ομάδες (Formula 1), πανεπιστημιακά ιδρύματα, μέχρι και τη NASA. Ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το αποτύπωμα της BETA CAE Systems είναι πολύ ισχυρό, καθώς μεταξύ των πελατών της περιλαμβάνονται οι Honda Motor Company Ltd., General Motors Company, Stellantis, Renault Group και Volvo Cars.

Beta CAE Systems: Από μια παρέα στη Θεσσαλονίκη...

Την ιστορία της ίδρυσης, των αρχικών αποτυχιών και την σταδιακής ανέλιξης της Beta CAE Systems παρουσιάζει το Newmoney, σε εκτενές ρεπορταζ του Στέλιου Μορφίδη.

Η  εταιρεία απέκτησε εταιρική υπόσταση το 1999 από μία παρέα ανθρώπων του ΑΠΘ, οι οποίοι παρά τις πολλές δυσκολίες, τη δυσπιστία και τις απορρίψεις που συνάντησαν από ελληνικές αρχές και δομές, κατάφεραν να κατακτήσουν μια ξεχωριστή θέση στον διεθνή χάρτη καινοτομίας. Μέχρι να φτάσει στην ίδρυση της BETA CAE, η «παρέα του ΑΠΘ» βρέθηκε αντιμέτωπη με αρκετές απορρίψεις. Η πρώτη αρνητική απάντηση ήταν το 1987, σε πρόταση που κατέθεσαν για ερευνητικό πρόγραμμα, με το πρόγραμμα υπολογισμού τάσεων για διατομές, το οποίο ονομαζόταν BETA.

Το όνομα του προγράμματος, ήταν αυτό που κάποια χρόνια αργότερα θα προσέφερε σε μία νεοϊδρυθείσα εταιρεία την επωνυμία της. Το 1989, η ομάδα των τεσσάρων έδειξε το πρόγραμμά της στη Γερμανία, για να λάβει εκ νέου αρνητική απάντηση. Έναν χρόνο αργότερα δημιουργήθηκε το πρώτο πρόγραμμα τους, το ANSA, και από το 1990 ξεκίνησαν να εισρέουν τα πρώτα έσοδα για τους μηχανικούς του Αριστοτελείου. Με τα χρήματα που συγκέντρωσαν, ταξίδεψαν για να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους, ενώ το 1995 είδαν για δεύτερη φορά κλειστή την πόρτα σε ερευνητικό πρόγραμμα.

Οι συγκεντρωμένες αρνήσεις για την ομάδα των τεσσάρων, που έως τότε ήταν ερευνητική ομάδα, τους οδήγησε στην ίδρυση εταιρικού σχηματισμού το 1999, δημιουργώντας τη BETA CAE. Μάλιστα, μία τρίτη απόρριψη ήρθε την ίδια χρονιά, στην προσπάθειά τους να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο. Ήταν η τελευταία φορά που θα προσπαθούσαν να ενταχθούν σε κάποιο κρατικό πρόγραμμα. Έκτοτε, όπως έχει πει στο παρελθόν ο κ. Κουβράκης, ελήφθη η απόφαση η εταιρεία να απέχει από αντίστοιχες διαδικασίες και να προσανατολιστεί με ίδια μέσα και στόχευση το εξωτερικό για να «χτίσει» το οικοδόμημα της. Εικοσιπέντε χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας, το κατάφεραν.

Η τελευταία μεγάλη περιπέτεια για την εταιρεία ήταν η περίοδος της μεγάλης αμφισβήτησης του ευρωπαϊκού μέλλοντος της Ελλάδας και αργότερα των capital control, που απειλούσε τις εμπορικές της σχέσεις και το ίδιο το μέλλον της. Τότε ελήφθη η απόφαση να δημιουργηθεί μία νέα μητρική εταιρεία, αυτή τη φορά με έδρα τη Λωζάνη της Ελβετίας. Η ελληνική εταιρεία, αν και συνέχισε να έχει την ευθύνη της παραγωγής και να αποτελεί την «καρδιά» της δραστηριότητας της BETA CAE SYSTEMS, θα γινόταν μία απ’ τις 13 θυγατρικές που είχαν ιδρυθεί ανά τον κόσμο. Από την Ινδία και την Κίνα μέχρι την Αμερική και την Ιαπωνία.

Διαβαστε επισης