Πολιτική

Με επιτυχία η άσκηση ετοιμότητας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20/11/2015 στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, άσκηση ετοιμότητας περιορισμένης κλίμακας με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους εντός Αερολιμένα», σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Όπως συνηθίζεται, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης του Αερολιμένα, τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των διαθέσιμων μέσων και συστημάτων, καθώς επίσης και την εξάσκηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφαλείας και ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.

Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών του ΔΑΑ, συμμετείχαν οι φορείς:

-Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ)

-Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Αεροπορική Αρχή (ΑΑ) (ΔΑΑ)

-Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα (ΠΥΑ)

-Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ)

-Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ)

-Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα (ΔΑΑΑ)

-Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)

-Αεροπορική Εταιρεία (UPS of Greece Inc. / Star Air) 

-Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (Goldair Handling)

Το σενάριο της άσκησης

Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης, «σε αεροσκάφος τύπου Boeing 767-200F, το οποίο πραγματοποιούσε προγραμματισμένη εμπορευματική πτήση από το Αεροδρόμιο της Αθήνας προς το Αεροδρόμιο του Μονάχου και ενώ ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία απογείωσής του, παρατηρούνται σπινθήρες στο αριστερό κύριο σκέλος του συστήματος προσγείωσης. Τα ελαστικά του αριστερού σκέλους εκρήγνυνται, με αποτέλεσμα τη ματαίωση της απογείωσης με ταυτόχρονη απώλεια ελέγχου, εκτρέποντας το αεροσκάφος από το διάδρομο «03R/21L) σε μη επιστρωμένη επιφάνεια. Το γεγονός αυτό προκαλεί τελικά την αποκόλληση των σκελών του συστήματος προσγείωσης και ρήξη της ατράκτου, με συνέπεια το αεροσκάφος να καταλήξει φλεγόμενο στον τροχόδρομο “D”».

Σύμφωνα με το σενάριο, ο Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου βλέποντας την πυρκαγιά θα σημάνει συναγερμό. Το ατύχημα προκαλεί το θάνατο δύο εκ των επτά ατόμων (συγκεκριμένα των μελών του πληρώματος θαλάμου διακυβέρνησης) που βρίσκονται στο αεροσκάφος και τον τραυματισμό άλλων πέντε (προσωπικό διαχείρισης φορτίου).