Χρηστικά

Μαύρη λίστα με λαθρέμπορους και 21 αλλαγές στους φορολογικούς ελέγχους


Η ΑΑΔΕ προαναγγέλει παρεμβάσεις που σφίγγουν περισσότερο τον κλοιό στη φοροδιαφυγή για συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιωτών και επιχειρήσεων

Αλλαγές στα πρόστιμα της εφορίας και στις διαδικασίες φορολογικών ελέγχων, άνοιγμα τραπεζικών θυρίδων της διασύνδεση των συστημάτων του taxis με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και το Κτηματολόγιο, είναι μερικές από τις αλλαγές που προωθεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να καταστεί αποτελεσματικότερο το έργο της.

Συγχρόνως, προαναγγέλλονται αυστηρά μέτρα για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα τη Βουλγαρία, ώστε να διαπιστωθεί εάν είναι εικονικές ή όχι, αλλά και μέτρα για επιχειρήσεις που θεωρούνται εστίες φοροδιαφυγής όπως είναι τα συνεργεία αυτοκινήτων και οι εταιρείες καυσίμων.

Μια άλλη σημαντική παρέμβαση είναι η δημιουργία "μαύρης λίστας" με άτομα και εταιρείες που εντοπίζονται για λαθρεμπόριο. Η λίστα θα εμπλουτίζεται από όλες τις διωκτικές αρχές και θα είναι κοινή για την άντληση στοιχείων.   

Στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2018, εκτός από τον προγραμματισμό σχεδόν 200.000 φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων, καταγράφονται και τα επόμενα σχέδια της Αρχής για βελτιώσεις στον τομέα των φορολογικών ελέγχων.

Ειδικότερα τα προβλήματα που καταγράφονται στο Σχέδιο της ΑΑΔΕ και θα δρομολογηθεί η επίλυσή τους είναι τα ακόλουθα:

1. Χρονοβόρα διαδικασία βεβαίωσης προστίμων εκπρόθεσμων δηλώσεων.

2. Η απουσία ηλεκτρονικών εφαρμογών για την υποβολή ορισμένων κατηγοριών συμφωνητικών και δηλώσεων, όπως δηλώσεων τόκων και μερισμάτων, δηλώσεων δικαιωμάτων, κ.λπ.

3. Η ανάγκη περαιτέρω ηλεκτρονικοποίησης διαδικασιών όπως συμψηφισμοί, υπερεισπράξεις, επιστροφές, άρσεις κατασχέσεων κ.λπ.

4. Η έλλειψη πρόσβασης και έγκαιρης ενημέρωσης σε αλλαγές σε νομοθετικές – κανονιστικές διατάξεις.

5. Η ανάγκη επανεξέτασης των προστίμων φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης και έκδοσης διευκρινίσεων σχετικά με την παραγραφή του δικαιώματος επιβολής φόρων και προστίμων.

6. Οι χρονοβόρες διαδικασίες ελέγχων.

7. Η ανάγκη αναθεώρησης κριτηρίων προτεραιοποίησης υποθέσεων ελέγχου.

8. Η ανάγκη βελτίωσης του συστήματος ανάλυσης κινδύνου τόσο της φορολογικής όσο και της τελωνειακής διοίκησης.

9. Η έλλειψη πρόσβασης-διαλειτουργικότητας με συστήματα άλλων οργανισμών (ΙΚΑ, Τράπεζες, ΓΕΜΗ κ.λπ.)

10. Η έλλειψη έμπειρων υπαλλήλων σε εξιδεικευμένα θέματα όπως στη Φορολογία Κεφαλαίου.

11. Η ανάγκη επανεξέτασης και εξορθολογισμού των προστίμων, ιδίως για τυπικά λάθη τόσο στα απλογραφικά όσο και στα διπλογραφικά βιβλία.

12. Στο πλαίσιο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και διασφάλισης τόσο των συμφερόντων του Δημοσίου όσο και των αξιόπιστων επιχειρήσεων που πλήττονται από τον αθέμιτο εσωτερικό ανταγωνισμό, επιτακτική θεωρήθηκε η ανάγκη για λήψη άμεσων και αποτελεσματικών μέτρων, κατά περίπτωση με σύμπραξη και άλλων Υπουργείων και σχετικών φορέων για άλλα θέματα (ποιότητας, εκπαίδευ σης των διωκτικών αρχών κ.λπ.), για το συστηματικό και διαρκή έλεγχο της ενδοκοινοτικής διακίνησης προϊόντων, τόσο στα σημεία εισόδου-εξόδου (συνοριακοί σταθμοί, λιμάνια) και κυρίως σε όσα βρίσκονται σε σημεία που συνορεύουν με χώρες Ε.Ε. (Βουλγαρία), όσο και στο εσωτερικό της χώρας. 

13. Η εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών πέρα από την αλυσίδα διακίνησης πετρελαιοειδών και για τον έλεγχο διακίνησης βιομηχανικού υγραερίου και υγραερίου κίνησης. Εκτός της τήρησης βιβλίου, προτάθηκε να υπάρχει on line διασύνδεση ταμειακών μηχανών με τις αντλίες διάθεσης, ώστε να εκδίδεται αυτομάτως απόδειξη και να αποδίδονται οι φόροι.

14. Κατά την εισαγωγή μεταχειρισμένων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών, προτάθηκε να απαιτείται η καταβολή εγγύησης έναντι του Φ.Π.Α., ίσης με αυτόν, η οποία θα επιστρέφεται εντός ενός έτους, εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η τυχόν μη υποχρέωση καταβολής Φ.Π.Α. στη χώρα μας.

15. Η ανάγκη δημιουργίας ίσων όρων εμπορίας για τα αποστάγματα (ούζο, τσίπουρο) και κοινής φορολόγησης για τα αποστάγματα που διοχετεύονται στα κανάλια εμπορίας (π.χ. τσίπουρο διημέρων).

16.  Η στόχευση των φορολογικών ελέγχων στα μικρά συνεργεία αυτοκινήτων και επαναφοράς τόσο του βιβλίου εισερχομένων όσο και της υποχρέωσης τήρησης αποθήκης σε κάθε διακινητή ανταλλακτικών.

17. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του νομικού πλαισίου με αλλαγή του αρ. 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα για χαρακτηρισμό του λαθρεμπορίου ως αξιόποινης πράξης κακουργηματικού χαρακτήρα και ταυτόχρονα, η ανάγκη επανεξέτασης των ποινών.

18. Η τροποποίηση και του αρ. 160 του Τελωνειακού Κώδικα, ώστε, σε περίπτωση εντοπισμού λαθραίου εμπορεύματος, να δημεύεται μόνο το εμπόρευμα και όχι το εμπορευματοκιβώτιο.

19. Η ανάγκη πλήρους φορολογικής εξομοίωσης των εταιρειών που έχουν πραγματική ή εικονική έδρα σε γειτονικά κράτη μέλη της Ε.Ε. με τις αντίστοιχες ελληνικές εταιρείες, σε συνδυασμό με την υποχρέωση ορισμού φορολογικού αντιπροσώπου και τον αποτελεσματικό έλεγχο από τους αρμόδιους φορείς για τον περιορισμό της παράνομης και καταχρηστικής εκμετάλλευσης των ευρωπαϊκών κανονισμών.

20. Η αναγκαιότητα επέκτασης των ηλεκτρονικών πληρωμών και της ηλεκτρονικής τιμολόγησης σε όλα τα επίπεδα συναλλαγών.

21. Η δημιουργία ενιαίας βάσης δεδομένων όλων των αρχών, με μητρώο συλληφθέντων για λαθρεμπορία και η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου διήμερων αποσταγματοποιών και αμβυκούχων (ιδιοκτητών καζανιών), στη βάση του ICISnet.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις