Επιχειρήσεις

Master plan ΟΛΠ: Απορρίφθηκε η επέκταση του container terminal - Καμία αλλαγή στο μώλο Δραπετσώνας


Για «μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) όπου επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.

Σε ό,τι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου, το υπουργείο Ναυτιλίας τονίζει τα εξής:

1. Η ΟΛΠ Α.Ε. - σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης - απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.

2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Νωρίτερα, οι δήμαρχοι της περιοχής σε τοποθετήσεις τους, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους στο προτεινόμενο master plan.

O δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τόνισε ότι «η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επι της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο, που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίαςναυπηγοεπισκευαστικής βάσης. Ο δήμος Περάματος δεν θα συμμετέχει σε καμία παρανομία, αποχωρούμε και δηλώνουμε ότι θα κινηθούμε δικαστικά.

Η Cosco όλα αυτά τα χρόνια απαξιώνει εντελώς τις πόλεις και μας έχει γυρίσει την πλάτη. Γιατί δεν ανέβηκαν τα πρακτικά της ΕΣΑΛ στη 'Διαύγεια', όπως γινόταν στις προηγούμενες συνεδριάσεις; Εμείς από που θα ενημερωθούμε;» διερωτήθηκε ο δήμαρχος Περάματος.

«Αντιμετωπιζόμαστε με ένα τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά. Για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε» δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος και πρόσθεσε ότι «θέλετε δεν θέλετε αυτό θα το ανατρέψουμε».

«Ας καταλάβετε  ότι απέναντί σας δεν πρέπει να έχετε τις τοπικές κοινωνίες.

Με καλέσατε σήμερα εδώ να κάνω τι; Διαβούλευση. Τη διαβούλευση την κάνει η εταιρεία και όχι η ΕΣΑΛ. Το σχέδιο αυτό έχει ένα και μοναδικό κριτήριο: το πως η εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της. Δεν υπάρχουν γι' αυτή οι τοπικές κοινωνίες και οι ανάγκες τους. Εσείς καλείστε σήμερα να πάρετε μία πολιτική απόφαση. Πώς μπορείτε να έχετε εμπιστοσύνη σε μία εταιρεία κολοσσό, η οποία μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου αλλάζει το Master Plan; Δεν μπορείτε κύριοι να πάρετε καμία απόφαση για το μέλλον τριών πόλεων. Γι' αυτό αποχωρούμε» υπογράμμισε ο δήμαρχος Κερατσινίου.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης, είπε ότι «όλα αυτά που λέτε σήμερα εδώ, τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης. H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε. Τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη ζώνη που θα πάνε; Για όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση. Αν νομίζετε ότι το cd που μας δώσατε πρόκειται για διαβούλευση, γελιέστε».

Ο πρόεδρος της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, ενημέρωσε τα μέλη της ΕΣΑΛ για τα καινούργια στοιχεία, που σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν στο νέο σχέδιο του Master Plan και αφορούν το duty free. Tόνισε ότι "τα μέλη της ΕΣΑΛ εγκρίνουν μελέτες με σχισμένες σελίδες" και ζήτησε την ακύρωση του έργου στoν νότια προβλήτα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις