AUTOin

"Μαγεύει" η Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 210 PS Q4


Είναι γνωστό ότι η Alfa Romeo έχει καταξιωθεί στην παγκόσμια αγορά επειδή βγάζει στην κυκλοφορία μοντέλα που διακρίνονται για το ντιζάιν, το στυλ και τον δυναμισμό τους. Καταφέρνει -μάλιστα- να κερδίζει την συμπάθεια όλων, στοχεύοντας αποκλειστικά στο κέντρο του συναισθήματος.

Πόσο μάλλον όταν έχει να κάνει με ένα SUV, που όλο και μεγαλύτερη μερίδα οδηγών αποφασίζει να περάσει σε αυτήν την κατηγορία. Η Stelvio, περί αυτής ο λόγος, από την πρώτη στιγμή σε κερδίζει. Αν και είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε μόνο για δύο ημέρες, εντούτοις καταφέραμε να κάνουμε μαζί της αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα. Οι σχεδιαστές της Stelvio πέτυχαν αυτό που ήθελαν, με τους τεχνικούς να κάνουν εξίσου πολύ καλή δουλειά, δημιουργώντας ένα μοντέλο που δηλώνει απερίφραστα πως είναι μία γνήσια Alfa Romeo. Το εντυπωσιακό αμάξωμα με μήκος 4.687 μέτρα, πλάτος 1.903 μέτρα και ύψος 1.671 μέτρα, δεν αφήνει ανεκμετάλλευτη καμία ματιά, ενώ τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος τη μετατρέπουν ως ένα όχημα που μπορεί να ανταποκριθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

1

Μας άρεσαν οπτικά οι σχεδιαστικές επιλογές με την ιδιαίτερη μάσκα, τα μπροστινά φώτα με προβολείς τεχνολογίας LED και η ελαφριά κλίση στο πίσω μέρος του αμαξώματος που θυμίζει τις γραμμές ενός κουπέ αυτοκίνητου.

Το εσωτερικό, εξίσου εντυπωσιακό, αποτελεί χάρμα οφθαλμών για τον οδηγό και τους επιβάτες. Και σε αυτό το μοντέλο οι Ιταλοί ακολούθησαν απλή σχεδιαστική φιλοσοφία, χωρίς πολλές λεπτομέρειες, αλλά με άριστη ποιότητα υλικών και καλή συναρμογή. Μας άρεσαν η εργονομία, οι αποθηκευτικοί χώροι, το ταμπλό και οι επιλογές οδήγησης. Η καμπίνα στην πράξη αποδεικνύεται φιλόξενη για πέντε άτομα που έχουν άπλετο χώρο και έχουν στη διάθεσή τους αποθηκευτικό χώρο 525 λίτρων με ηλεκτρική πόρτα.

2

Ψυχή του αυτοκινήτου αποτελεί ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2.2 λίτρων, που αποδίδει 210 ίππους και 47.9 κιλά ροπής. H Stelvio συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, που ανταποκρίθηκε σε κάθε τρόπο οδήγησης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προφίλ οδήγησης (Dynamic, Natural και Advanced Efficiency). Η αλλαγή οδήγησης γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, καθώς αλλάζουν εξ ολοκλήρου ο τρόπος και η συμπεριφορά οδήγησης.

H ύπαρξη της τετρακίνησης εγγυάται άριστη ποιότητα κύλισης. Το βάρος των 1.660 κιλών στην πράξη αποδεικνύεται ιδανικό για τον κινητήρα που το κινεί χωρίς πρόβλημα, του δίνει πολύ μεγάλη έκρηξη, επιδόσεις και σβελτάδα. Από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ την ώρα χρειάζονται 6.6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ την ώρα. Αν και ψηλό, η σταθερότητα στις υψηλές στροφές μπορεί να θεωρηθεί καλή. Στις εκτός δρόμου διαδρομές κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης την πρόδωσαν τα ασφάλτινα λάστιχα, αφού δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί σε μέγιστο βαθμό στο χιόνι και στις εδαφικές ανωμαλίες. Στα θετικά μπορούμε να συγκαταλέξουμε τη χαμηλή κατανάλωση, που κυμάνθηκε κοντά στα 8,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

3

Σε γενικές γραμμές, η Stelvio είναι ένα σύγχρονο SUV, το οποίο έχει να αντιμετωπίσει έναν ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό. Με δυναμισμό που εκπέμπει από την πρώτη στιγμή, εκπροσωπεί με τον καλύτερο τρόπο την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Με χαμηλή κατανάλωση, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, με πολύ υψηλές επιδόσεις και με καλές δυνατότητες στην άσφαλτο πετυχαίνει τον στόχο για τον οποίο κατασκευάστηκε. Στα συν μπορούμε να προσθέσουμε και την τιμή της, η οποία για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινάει από τα 51.900 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κόστιζε 59.900 ευρώ.

Διαβάστε επίσης