Τουρισμός

Le Figaro: Το νησί-πρότυπο κατά του υπερτουρισμού η Σκόπελος


Τη δική της θέση σχετικά με το επίκαιρο διεθνές ζήτημα του υπερτουρισμού προβάλλει η Γαλλική «Le Figaro» στο πρόσφατο αφιέρωμα της για την παραδεισένια Σκόπελο https://www.lefigaro.fr/voyages/guides/l-ile-de-skopelos-quand-mamma-mia-fantasme-la-realite-20230713.

Ξεκινώντας με τον τίτλο «Σκόπελος, όταν το Mamma Mia "φαντασιώνεται" την πραγματικότητα», η αρθρογράφος που επισκέφτηκε τον προορισμό μετά από πρόσκληση του Δήμου, εστιάζει στο φαινόμενο πώς το ονειρικό νησί των Σποράδων απέκτησε μεγάλη αναγνωρισιμότητα λόγω των κινηματογραφικών γυρισμάτων του διαχρονικού μιούζικαλ, όμως δεν έχασε ποτέ την αυθεντικότητα του.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η Σκόπελος είναι πάνω από όλα ένα νησί σε αποχρώσεις του γαλάζιου και του πράσινου, που παραμένει μια "όαση" φρεσκάδας, παραδόσεων και γιορτής, χωρίς τις υπερβολές του υπερτουρισμού. Το Mamma Mia ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που κερδίζουν το στοίχημα με τον χρόνο για διαφορετικούς λόγους, καθώς η μουσική των Abba και το ειδυλλιακό σκηνικό της Σκοπέλου δημιούργησαν μια επιτυχία μεγέθους XXL! Έκτοτε, η φήμη της Σκοπέλου απογειώθηκε, χωρίς όμως να υποπέσει στις υπερβολές της Σαντορίνης και της Μυκόνου».

Σε αυτό -συνεχίζει το άρθρο - έχουν συμβάλει η «συμπαγής» ταυτότητα της τοπικής κοινωνίας, ο πολιτισμός, οι διαχρονικές παραδόσεις και οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από ντόπιους, φορείς και τον Δήμο. Μάλιστα, συμπληρωματικά του αγροτουρισμού, στο νησί ανθεί και ο καλλιτεχνικός τουρισμός. Κεραμική, λαϊκές τέχνες και η διαιώνιση της ρεμπέτικης μουσικής κάνουν τη Σκόπελο μοναδική.

«Η Σκόπελος είναι το νησί του Mamma Mia για τον απλό λόγο πως διατηρεί την πηγαία ενέργεια και τον αυθορμητισμό της, χωρίς όμως να εμπορευματοποιείται. Ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει μια εξαιρετική ποιότητα υπηρεσιών σε καλές τιμές και ταυτόχρονα να νιώθει "πρωταγωνιστής" στο δικό του Mamma Mia μέσα σε ένα εξωτικό περιβάλλον, όπως το έχει δει στην ταινία», δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου, Ιωάννα Ευσταθίου.

Διαβαστε επισης