Οικονομία

Κουβέλης: Η Ελλάδα στρατηγικός κόμβος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη


Χαιρετισμό απηύθυνε κατά την έναρξη των εργασιών της δεύτερης ημέρας του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτης Κουβέλης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε αρχικά πως η ελληνική οικονομία έχει μπει στο δρόμο της ανάπτυξης, προσθέτοντας ότι υποδομές και μεταφορές συνιστούν κλάδους με ιδιαίτερη δυναμική για τη χώρα.

Ειδική αναφορά έγινε μάλιστα στην αξία των συνδυασμένων μεταφορών, μέσω των οποίων, όπως σημείωσε, η Ελλάδα δύναται να αποτελέσει στρατηγικό κόμβο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, ενισχύοντας έτσι το γεωπολιτικό της ρόλο.

Εν συνεχεία, ο κ. Κουβέλης αναφέρθηκε στα «κλειδιά» για τις μεταφορές, όπως χαρακτηριστικά καθίστανται το εθνικό συγκοινωνιακό δίκτυο, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, καθώς και τα κέντρα logistics.

Ανέδειξε τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ως τη βέλτιστη λύση για την παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμενικών υποδομών, η οποία, όπως είπε, επιτρέπει τη δραστηριοποίηση επιχειρήσεων με σχετική τεχνογνωσία, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι αυτή εφαρμόζεται στο 80% των λιμένων της Ευρώπης, με θετικά αποτελέσματα.

Ο κ. Κουβέλης, συνέχισε λέγοντας πως οι Οργανισμοί Λιμένων, υπό τις νέες διοικήσεις που ορίστηκαν το φθινόπωρο του 2015, πέτυχαν στη διάρκεια της θητείας τους, σημαντικά εμπορικά και οικονομικά αποτελέσματα, μειώνοντας τις λειτουργικές τους δαπάνες και αυξάνοντας, συνάμα τα κέρδη με σωστές επενδυτικές επιλογές .

Επιπλέον, τόνισε πως η κυβέρνηση ενθαρρύνει και υποστηρίζει παρεμβάσεις μικρής, μεσαίας και μεγαλύτερης κλίμακας στα λιμάνια, με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να αγγίζει τα 12,5 εκατ. ευρώ για 94 νέα και 54 συνεχιζόμενα έργα. Όπως είπε, αν και οι ανάγκες είναι τεράστιες τα λιμάνια της χώρας έχουν πλέον καταστεί ανταγωνιστικά, σχολιάζοντας πως το λιμενικό σύστημα της χώρας έχει πλέον αναδιοργανωθεί.

Σχετικά με τα έργα που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, επιφύλαξε ειδική αναφορά στο Poseidon Med II που αφορά στην ανάπτυξη υποδομών που θα επιτρέψουν τη χρήση του LNG στη ναυτιλία, το ELEMED για την προώθηση της χρήσης της ηλεκτρικης ενεργειας στην ναυτιλία με υποδομές ηλεκτροδότησης σε ελλιμενισμένα πλοία αλλά και στο έργο ANDRIAP το οποίο αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών για την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας από θαλάσσης.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Κουβέλης, συνόψισε τους στόχους της χώρας για την επόμενη ημέρα της Ναυτιλίας θέτοντας ως προτεραιότητα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας αλλά και την προστασία της ναυτικής εργασίας.