«Εκτός από τη δημιουργία του πρώτου ναυτιλιακού ελληνικού Cluster "Maritime Hellas", ένα Cluster για τα Logistics μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον ανταγωνισμό και την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων». Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης στη χθεσινή εσπερίδα με θέμα: «Διαχείριση επικίνδυνων εμπορευμάτων, αποθήκευση, συσκευασία, μεταφορές, νομοθεσία», που διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Logistics.
Ο κ. Κορκίδης επανέλαβ, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ότι είναι επιτακτική ανάγκη η εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες των εθνικών αναπτυξιακών αναγκών, αλλά και των διεθνών μεταφορικών ροών, να συνδέει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές προτεραιότητες με τις δημόσιες επενδύσεις, να προβλέπει τις εθνικές υποδομές που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του κλάδου, να οριοθετεί τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των εμπλεκόμενων φορέων και να κατευθύνει αποτελεσματικά τους πόρους της νέας προγραμματικής περιόδου.
Για να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της εξέλιξης της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις, στις οποίες αντιστοιχούν επιγραμματικά οι εξής δράσεις, όπως είπε ο πρόεδρος:
- Εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη λιμένων.
- Περαιτέρω έμφαση στα Εμπορευματικά Κέντρα του Θριασίου Πεδίου και της Θεσσαλονίκης, που αποτελούν θεμελιώδεις πυλώνες για την αποτελεσματική λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
- Υιοθέτηση και χρήση ευφυών συστημάτων μεταφορών, για την προσαρμογή του εθνικού συστήματος μεταφορών στο μοντέλο της έξυπνης και πράσινης ανάπτυξης.
-Εφαρμογή καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων και μηχανισμών, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των τελωνείων και συναφών διοικητικών διαδικασιών, αλλά και της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της διεθνούς πιστοποίησης σε δραστηριότητες εφοδιαστικής, για να αυξηθεί η αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα του μεταφορικού συστήματος.