Οικονομία

Κορκίδης: Nα ανακτήσουμε όσα χάσαμε στην οκταετία της κρίσης


Η ελληνική οικονομία βρίσκεται  σε φάση ανάκαμψης και στόχος όλων πρέπει να είναι η ανάκτηση όσων χάθηκαν στην οκταετία της κρίσης, τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", είπε ότι "το ζητούμενο είναι να περάσουμε στην πραγματική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία τα θετικά πρόσημα που παρουσιάζουν τα οικονομικά στοιχεία ".

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ είπε ότι η έξοδος από τα μνημόνια  αποτελεί πρ'οκληση και ορόσημο για την ελληνική οικονομία. "Τα επικίνδυνα πέρασαν, τα δύσκολα όμως είναι ακόμη μπροστά μας", ανέφερε. "Πρέπει να υπάρχει ηρεμία και στην κοινωνία και στην οικονομία, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα".

Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα  της καταναλωτικής ζήτησης, του τζίρου των καταστημάτων και των εκπτώσεων. "Έχουμε προσδοκίες για αυξημένη κίνηση και ελπίζουμε να πετύχουμε τον στόχο για τζίρο 6 δισεκατομμυρίων. Από τη μια έχουμε ελπίδες για αύξηση του τζίρου και από την άλλη έχουμε έντονο προβληματισμό, για τιε φορολογικές υποχρεώσεις όλων μας" σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ.

Ο κ.Κορκίδης ανέφερε πως η ΕΣΕΕ μελετά αυτό το διάστημα και τα στοιχεία της εισαγόμενης κατανάλωσης και το αν αυτή "μπορεί να δώσει να δώσει μια προστιθέμενη αξία, έναν αυξημένο τζίρο". Η εν λόγω έρευνα της ΕΣΕΕ έχει ξεκινήσει, αφορά κυρίως τον Ιούλιο και το Αύγουστο και "το πόσο η αυξημένη τουριστική κίνηση αποδίδει εμπορικά". "Θα κάνουμε ταμείο τον Σεπτέμβριο" ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

Στη "μάχη" της αγοράς πάντως, ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί σε καλά αποτελέσματα, χάρη σε μια φαρέτρα από όπλα ευρέως φάσματος. "Προσπαθούμε με καλά ποσοστά έκπτωσης να προσεγγίσουμε τις δυνατότητες του καταναλωτή, που καταναλωτές είμαστε όλοι άλλωστε, και να κατ’ αυτό το τρόπο να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί το μέρος του εισοδήματος το οποίο ο καθένας μπορεί να διαθέσει για να κάνει κάποιες αγορές. Θεωρώ ότι μπορούν να γίνουν έξυπνες αγορές, να μειώσουνε οι καταναλωτές τον οικογενειακό προϋπολογισμό" τόνισε ο κ. Κορκίδης.

Ο κ.Κορκίδης αναφέρθηκε τέλος και στην πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ για τη μείωση της πλαστικής σακούλας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που αφήνει και συγκεκριμένα στην συμβολική κατασκευή 50.000 οικολογικών τσαντών. "Τις μοιράσαμε στα καταστήματα για να φτάσουνε στους καταναλωτές. Με το σκεπτικό ότι αυτά τα 4 λεπτά που χρεώνεται η πλαστική σακούλα το 2018, τα οποία θα γίνουν 9 λεπτά το 2019 (οι κλασικές σακούλες μάρκετ), κοστίζουν ετησίως 15 ευρώ για τον κάθε έναν από εμάς και του χρόνου θα κοστίζουν 31 ευρώ" εξήγησε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και πρόσθεσε: "Προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε το μεγάλο ζήτημα, ότι η πλαστική σακούλα αρχίζει να δημιουργεί προβλήματα στο περιβάλλον και ειδικά σε χώρες που περιβάλλονται από θάλασσα, προσπαθήσαμε να περάσουμε αυτό το μήνυμα. Κάνοντας μια έρευνα είδαμε ότι στην ελληνική αγορά ο Έλληνας χρησιμοποιεί ετησίως 350 με 400 σακούλες, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 90. Ο στόχος είναι να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2020 και να μειώσουμε τη χρήση πλαστικής σακούλας στις 40 ανά έτος το 2030".

Μάλιστα, προανήγγειλε δράσεις και για τα πλαστικά καλαμάκια. "Μας ενδιαφέρουν και οι δράσεις για τα πλαστικά καλαμάκια και αυτό το οποίο προσπαθούμε είναι αυτές τις αλλαγές οι οποίες έχουν και οικολογικό ενδιαφέρον να μπορέσουμε (ταυτόχρονα) και την επιχειρηματικότητα ευκαιρίας. Να υπάρξουν ελληνικές μονάδες, επιχειρήσεις που θα μπορέσουν να κατασκευάσουν αυτό το υποκατάστατο των πλαστικών αντικειμένων τα οποία χρησιμοποιούμε" τόνισε ενώ αναφέρθηκε σε ένα πλαίσιο για να μπορέσει να υπάρξει και μια επιχειρηματικότητα η οποία θα υποστηρίξει αυτή την κίνηση. "Το ζητούμενο είναι και υπάρχουσες επιχειρήσεις να μην υποστούν ζημιές αλλά να προσαρμόσουν την παραγωγή τους σε προϊόντα τέτοια τα οποία θα μπορούν να πουληθούν στην αγορά" κατέληξε.

Διαβάστε επίσης