Δισεπίλυτα είναι τα προβλήματα μεταξύ τραπεζών και ασφαλιστών. Στην μέση βρίσκεται ο πελάτης ο οποίος αναζητά σωστές υπηρεσίες και καλύψεις καθώς και υποστήριξη. Οι τράπεζες υποστηρίζουν ότι εκτελούν σωστά βάσει νόμου τις υποχρεώσεις τους, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση το αμφισβητεί, παραθέτοντας παραδείγματα.
Στα προβλήματα αυτά αναφέρθηκαν στην ΔΕΘ οι κ.κ. Δημ. Αναστασίου μέλος του ΔΣ του ΕΕΘ και μέλος της Επιτροπής ασφαλιστικών και τραπεζικών Θεμάτων του Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Γιαννιώτης, Αντιπρόεδρος και Δ/νων Συμβούλου της Ασφαλιστικής εταιρείας Ιντερσαλόνικα, Δημήτρης Γαβαλάκης Πρόεδρος της ΕΑΔΕ / ΠΣΣΑΣ.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Αναστασίου «στο τραπεζικό γκισέ δεν γίνεται πραγματικά ανάλυση αναγκών του πελάτη. Είναι πιθανή η "αρπαχτή" σε λάθος προϊόν που ο πελάτης δεν το έχει πραγματικά ανάγκη»
Η εξυπηρέτηση του πελάτη πέραν του ωραρίου, δίνει την προστιθέμενη αξία του ασφαλιστικού συμβούλου (το after sale service). Καμία τέτοια υπηρεσία δεν μπορούν να προσφέρουν οι Τράπεζες»..
Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Γιαννιώτης αναφέρθηκε στις " αθέμιτες και παράνομες πρακτικές. Υποστήριξε πως οι οι τράπεζες στηρίζονται στην άγνοια του πελάτη και στην υποχρέωση που νοιώθει απέναντι στην τράπεζα ειδικά αν έχει πάρει κάποιο δάνειο. Κάποιες Τράπεζες ζητούν ασφαλιστήριο συμβόλαιο από τον πελάτη προκειμένου να εκδώσουν μπλοκ επιταγών ή να μην χαρακτηριστεί Παράλληλα αποφεύγουν να δώσουν το έντυπο με τις απαιτήσεις του ώστε να μην γνωρίζει ο πελάτης και ο ασφαλιστής τι ακριβώς ζητάνε…. Η εποπτική αρχή ζητά συγκεκριμένη καταγγελία προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες ελέγχου,
Τέλος ο Δημήτρης. Γαβαλάκης υπογράμμισε μεταξύ των άλλων την εμφάνιση μαζικών φαινομένων από πωλήσεις μέσω των τραπεζικών καταστημάτων με υπασφάλιση στα ασφαλιστήρια πυρός και με αποταμιευτικά προγράμματα αντί καταθέσεων που πίστευε ότι έκανε ο πελάτης…
Η οδηγία 462 ήρθε το 2013, αλλά αυτό κράτησε λίγο γιατί η εποπτική αρχή δεν άσκησε εποπτεία, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν οι ασφαλιστικές εργασίες στις τράπεζες λόγω μείωσης των καθαυτού τραπεζικών εργασιών. Τόνισε ότι δεν υπάρχουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι ενώ, πρότεινε να ενημερώνετε το , το υπουργείο και η Γ.Γ. καταναλωτή για αυτούς που παραβιάζουν τις αρχές της ασφάλισης, έτσι ώστε να έχουν ενημέρωση όλοι οι καταναλωτές.
Ελ Ερμείδου