Τουρισμός

Κόνσολας: Να ενταχθούν στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κινητικότητα οι απόφοιτοι των ΙΕΚ


Την πρότασή του για να ενταχθούν στην ακαδημαϊκή κινητικότητα οι πτυχιούχοι ΙΕΚ και να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ανώτατα ιδρύματα, παρουσίασε ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του στο Webinar του ΙΕΚ ΑΚΜΗ, με τίτλο «Επαγγελματική Κατάρτιση-Ευκαιρίες και Προκλήσεις στην Ψηφιακή Εποχή» στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επαγγελματικών Δεξιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Με την πρόταση αυτή, που περιλαμβάνεται στην προτεινόμενη μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, θα δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους δημοσίων και μη κρατικών ΙΕΚ, να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε δομή ανώτατης τουριστικής εκπαίδευσης, με συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις, έως του ποσοστού του 5% των εισακτέων.

Ο υφυπουργός τόνισε την ανάγκη προσαρμογής της τουριστικής εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή και στις νέες ειδικότητες και θέσεις εργασίας που δημιουργεί η ίδια η εξέλιξη και οι ανάγκες της οικονομίας. Υπολογίζεται ότι οι μαθητές που βρίσκονται σήμερα στο δημοτικό σχολείο θα απασχοληθούν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, σε ειδικότητες οι οποίες δεν υπάρχουν σήμερα, στους τομείς της ενέργειας, της ψηφιακής οικονομίας, της πράσινης οικονομίας, των logistics και του αγροδιατροφικού τομέα.

«Πιστεύω ότι η μη κρατική εκπαίδευση έχει θέση και ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, καλύπτοντας αδυναμίες, αλλά και αβελτηρίες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Πρέπει να ξεπεράσουμε τους δογματισμούς, τις ιδεοληψίες και την ατολμία που έχουν καταστήσει την Ελλάδα, τη μόνη χώρα που απαγορεύει τη δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων και αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό καινοτομίες, όπως η λειτουργία αγγλόφωνων τμημάτων».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Μάνος Κόνσολας παρουσίασε την μεταρρυθμιστική πρόταση του υπουργείου Τουρισμού που βασίζεται στο τρίπτυχο Ανωτατοποίηση των δομών τουριστικής εκπαίδευσης-Αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και δημιουργία νέων ειδικοτήτων-Σύνδεση με την αγορά εργασίας.