Ελλάδα

Κοινωνικό μέρισμα: 585.000 αιτήσεις μέσα σε 24 ώρες


7.000 αιτήσεις κατατέθηκαν μέσα σε πέντε λεπτά

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των πολιτών για το κοινωνικό μέρισμα, καθώς το πρώτο 24ωρο που άνοιξε η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, υποβλήθηκαν πάνω από 585.000 αιτήσεις. Οι δικαιούχοι θα λάβουν από 200 έως 1.200 ευρώ στις 14 Δεκεμβρίου.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα koinonikomerisma.gr – παρά τα όποια σκαμπανεβάσματα που παρουσίασε χθες λόγω του μεγάλου φόρτου που δέχθηκε – είναι ξανά ανοιχτή σήμερα και η είσοδος από τον υπόχρεο γίνεται με τους κωδικούς του taxis.

Έχουν γίνει ήδη 585.000 αιτήσεις είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Αναστάσιος Τάγαρης ο οποίος ζήτησε και δημόσια συγνώμη για τα σκαμπανεβάσματα που παρουσίασε χθες η πλατφόρμα.

Έχουν εγκριθεί ήδη 350.000 αιτήσεις, 477 ευρώ το μέσο ποσό ανά αίτηση. Όσοι κάνουν αίτηση έως τα μεσάνυχτα της 12ης προς τη 13η Δεκεμβρίου, θα πάρουν τα χρήματα στις 14 του μήνα

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Τάγαρης σχετικά με τις αιτήσεις που έχουν γίνει. Μόνο το πρώτο πεντάλεπτο λειτουργίας της πλατφόρμας για το κοινωνικό μέρισμα έγιναν 7.000 αιτήσεις! Μια ακόμα απόδειξη του μεγάλου ενδιαφέροντος των πολιτών που ελπίζουν να είναι… δικαιούχοι για να πάρουν μια οικονομική ανάσα.

Τα βήματα για την υποβολή αίτησης

Συνοπτικά, η διαδικασία υποβολής αίτησης για το κοινωνικό μέρισμα αποτελείται από τα εξής βήματα:

  •     Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).
  •     Μετά την συναίνεση σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας (το ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κτλ), οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα), περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων) και μια λίστα με τα μέλη του νοικοκυριού σας.
  •     Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού (IBAN) στον οποίο είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος. Καλό είναι να εισάγετε ένα e-mail και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
  •     Σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους στο TAXISnet, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς. Αν τυχόν έχει γεννηθεί παιδί στην οικογένειά σας μετά την 1/1/2018 μπορείτε να το προσθέσετε εισάγοντας τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α. από το αντίστοιχο κουμπί.
  •     Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληρείτε τα κριτήρια ή όχι.
  •     Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί [Έγκριση - Συναίνεση]. Εάν πληροίτε τα κριτήρια του κοινωνικού μερίσματος 2018, εμφανίζεται και το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι αναλυτικά.

Τί κάνετε αν προκύψει ανάγκη

Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω εάν προκύψει ανάγκη για ενημέρωση στοιχείων που εμφανίζονται στην αίτηση;

Αν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία σας θα πρέπει να απευθυνθείτε στους παρακάτω φορείς: - στα ΚΕΠ εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ - στον ΕΦΚΑ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ασφάλισης στον ΟΑΕΔ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας (για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την ερώτηση Ε1) Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Υποστήριξη πολιτών – Υποβολή ερωτημάτων

Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται:

Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας

Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.

Η ΗΔΙΚΑ είναι αναρμόδια και δεν έχει γραφείο για να μπορεί να εξυπηρετήσει κοινό και μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες.

Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν τις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις Ερωτήσεις και Απαντήσεις (FAQ), μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 213-2168380.

Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την επανυποβάλλουν μετά από μερικές μέρες, και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.