Σε ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο ευρωβουλευτής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, Κώστας Παπαδάκης, αναφέρει πως ετοιμάζονται να μπουν στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους νέα διόδια.
Πιο συγκεκριμένα τονίζει: «Μετά την έγκριση πλευρικών διοδίων σε Βαρυπόμπη και Αγ. Στέφανο, τους πρόσθετους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο Ε 65 της Θεσσαλίας και την αύξηση των τιμών στην Πατρών-Αθηνών, ξεκίνησε η κατασκευή νέων στους κόμβους Βελεστίνου και Κιλελέρ, στην Εθνική οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης», ενώ παράλληλα σημειώνει πως «τα χαράτσια των διοδίων όχι μόνο φορτώνουν τα βάρη στους εργαζόμενους που έχουν διπλά και τριπλά πληρώσει τους δρόμους με τη φορολεηλασία τους, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο την ασφάλειά τους, καθώς πολλοί αναγκάζονται να επιλέγουν εναλλακτικούς δρόμους που βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση».
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Ο κ. Παπαδάκης αναφέρει πως στην πράξη πρόκειται για άρνηση του ίδιου του δικαιώματος μετακίνησης των εργαζόμενων απ' το σύστημα.
Παράλληλα κάνει λόγο και για τη δημιουργία «ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, που προβλέπει χρέωση με το χιλιόμετρο και δρομολογεί ουσιαστικά τη γενικευμένη επιβολή διοδίων που θα οδηγήσει σε νέες αβάσταχτες επιβαρύνσεις στο ήδη τεράστιο κόστος μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων».
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σημειώνει ακόμη απάντηση της Επιτροπής σε προηγούμενη ερώτηση, η οποία λέει πως «ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνει», γεγονός που καταλήγει στο «να πληρώνουν μόνο οι εργαζόμενοι, καθώς τα μονοπώλια του κλάδου με τις προκλητικού περιεχομένου «συμβάσεις παραχώρησης» έχουν εγγυημένα κέρδη από τα διόδια και τις εθνικές και ευρωενωσιακές χρηματοδοτικές ενισχύσεις».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε παραπάνω, έθεσε το ακόλουθο ερώτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή: «Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων και για παύση κάθε ποινικής δίωξης για όσους αγωνίζονται ενάντια στην επιβολή τους;»