Επιχειρήσεις

"Κινητήριος" δύναμη τα logistics στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας


Τη συνεισφορά του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας, στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας αλλά και στην ενδυνάμωση της εθνικής οικονομίας επεσήμαναν ομιλητές στο workshop του 22ου Συνεδρίου «Logistics on the move, Greece in the fast lane», στο Ζάππειο Μέγαρο.

Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και του ΣΕΒ, του ΣΒΒΕ, του ΕΒΕΑ και του ΕΒΕΠ.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τόνισε πως ο τομέας των logistics σε συνδυασμό με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές, οδικές, λιμενικές και αεροπορικές υποδομές είναι βασική πηγή ανάπτυξης στη νέα περίοδο στην οποία έχει μπει η χώρα μας για την παραγωγική της ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη. «Η Ελλάδα έχει όλα εκείνα τα δεδομένα που της επιτρέπουν να γίνει διαμετακομιστικο κέντρο τόσο για τα Βαλκάνια όσο και για το σύνολο της Ευρώπης, κεντρικά, δυτικά και ανατολικά και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφέρθηκε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο και ολοκληρώνεται την άνοιξη, ένα έργο που θα συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εντάσσονται το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές.

«Η χώρα μας παύει να είναι μια απομονωμένη χώρα στο άκρο της Ευρώπης. Μια χώρα που δεν συνδέεται με τις χώρες στα βόρεια σύνορα της και που δεν αξιοποιεί την πλεονεκτική της θέση» είπε ο κος Βούρδας.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Nίκος Ροδόπουλος ανέφερε πως η εφοδιαστική αλυσίδα παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην εθνική οικονομία δείχνοντας μια τεράστια ανθεκτικότητα. «Η χώρα μας έχει γεωστρατηγική θέση στην Ευρώπη γιατί είναι το επίνειο της Ευρώπης και γιατί είναι η κεντρική είσοδος των διεθνών εμπορευματικών ροών» επεσήμανε, ενώ αναφερόμενος στο τριήμερο συνέδριο τόνισε πως θα σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της χώρας μας, την πρόοδο και την ευημερία ολόκληρης της κοινωνίας.

Από την πλευρά του, ο Κώστας Αλεξόπουλος - διευθυντής Αναπτυξιακών Έργων του ΟΗΕ για υποδομές, συνδυασμένες μεταφορές και Logistics, τόνισε πως γενικά η διαμετακόμιση χρειάζεται πολύ καλές υποδομές αλλά κυρίως πολύ καλές διασυνδέσεις. Αν, και όπως είπε, η χώρα μας έχει κάνει μεγάλα βήματα σε σχέση με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, πρέπει να αναπτύξει πάρα πολύ τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τις διασυνδέσεις των λιμανιών για να μπορέσουν τα λιμάνια να δείξουν το δυναμικό τους.

«Αυτό είναι μια πελώρια ευκαιρία για την πατρίδα μας και ο κύριος λόγος είναι ότι όλα αυτά τα φορτία δεν θα μπαίνουν απλά στον σιδηρόδρομο και θα διαμετακομίζονται στις γείτονες χώρες αλλά θα μπορούνε να ανοίγονται όπως λέμε τα εμπορευματοκιβώτια στην πατρίδα μας. Όταν ολοκληρωθεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, χρειάζεται όλοι οι φορείς να οργανωθούν, να αναπτύξουν μαζί αυτή τη νέα στρατηγική για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία που έχουμε» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο προσυνεδριακό workshop, που συνδιοργανώνει η Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη των Ηνωμένων Εθνών (UNECE) με την Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL). Εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, των θεσμικών φορέων, αλλά και σημαντικές προσωπικότητες και στελέχη της αγοράς συμμετείχαν στη συνάντηση εργασίας με κεντρικό θέμα τον σιδηρόδρομο που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Οι χώρες που συμμετείχαν στη συνάντηση εργασίας, μετά από την πρόσκληση που τους απηύθυνε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών είναι οι: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα, ΠΓΔΜ, Κροατία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Πολωνία και Ρωσία. Οι εκπρόσωποι των χωρών αυτών παρουσίασαν τις εξελίξεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα των περιοχών τους και εξέφρασαν τη θέλησή τους να συνεργαστούν με τις γειτονικές τους χώρες με στόχο την ανάπτυξη κοινών σιδηροδρομικών υπηρεσιών (για παράδειγμα block trains) ενισχύοντας την απρόσκοπτη σιδηροδρομική διασυνδεσιμότητα μεταξύ τους.

Οι εργασίες του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν στο Ίδρυμα Ευγενίδου αύριο 30 Νοεμβρίου και μεθαύριο 1η Δεκεμβρίου.