Οικονομία

Διευρύνονται οι ελληνογερμανικές εμπορικές συναλλαγές


«Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε διευρύνει τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών εισαγωγέων σε πολύ μεγάλο βαθμό» δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Αθανάσιος Κελέμης, ενώ εκφράζει την ικανοποίησή του για την πορεία του 5ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων, που πραγματοποιήθηκε στις 24 και στις 25 Μαΐου στη Λαμία.

Συνολικά, την πρώτη μέρα έλαβαν μέρος περισσότεροι από 140 συμμετέχοντες, ενώ τη δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις μεταξύ 40 ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και 6 γερμανικών επιχειρήσεων.

Μιλώντας για τη διεύρυνση των ελληνο-γερμανικών εμπορικών σχέσεων, ο Αθ. Κελέμης έφερε ως παράδειγμα έναν Γερμανό εισαγωγέα, ο οποίος κατά τη διάρκεια του 1ου Φόρουμ, σύναψε την πρώτη του συνεργασία και σήμερα αυτές ανέρχονται σε 19 συνολικά. «Γενικά είναι μια προσπάθεια που κάνουμε για να ενισχύσουμε το εξαγωγικό δυναμικό των μικρών και μικρομεσαίων αγροδιατροφικών επιχειρήσεων αλλά και των αγροτικών συνεταιρισμών, σε γερμανικές επιχειρήσεις» ανέφερε σχετικά.

Υπογράμμισε πως στόχος των φόρουμ που διοργανώνονται είναι «να αναδείξουμε την ποικιλία και την ποικίλη μορφή που έχουν τα αγροτικά μας προϊόντα» και εξέφρασε την ικανοποίησή του από τη στήριξη που λαμβάνει από τους Έλληνες παραγωγούς, καθώς «αυξάνεται ο αριθμός που μας ακολουθεί και νομίζω ότι και αυτοί είναι ευχαριστημένοι από την προσπάθεια που κάνουμε».

Ο κ. Κελέμης μίλησε επίσης στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για το όραμά του που δεν είναι άλλο από την αύξηση των εξαγωγών και τη δημιουργία ενός επώνυμου ονόματος, από τον ελληνικό αγροδιατροφικό τομέα στις ευρωπαϊκές αγορές, που θα είναι αντάξιο της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων. Όπως είπε χαρακτηριστικά «δε δεχόμαστε πια το γεγονός ότι πάρα πολλά ελληνικά προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξία, φεύγουν στο εξωτερικό σε μια μη επεξεργάσιμη μορφή και περνάνε στις ευρωπαϊκές αγορές, ιδιαίτερα στη γερμανική, κάτω από το "brand" της Ιταλίας ή άλλων χωρών».

Σημείωσε ότι τα αγαπημένα ελληνικά προϊόντα των Γερμανών καταναλωτών είναι μεταξύ άλλων το γιαούρτι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως η φέτα, οι βρώσιμες ελιές και το ελαιόλαδο. Είπε πως πολλούς φανατικούς υποστηρικτές έχει βρει το ελληνικό κρασί, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει τεράστιο δυναμικό ανάπτυξης των εξαγωγών στα ελληνικά τσάγια και γενικά στα βότανα.

Ζήτησε από τους Έλληνες παραγωγούς να τυποποιήσουν τα προϊόντα τους και να βελτιώσουν τη συσκευασία τους ώστε «να αναγράφεται σε όλα τα προϊόντα η ποιότητα καθώς και ο τόπος προέλευσης». Ακόμη στάθηκε στη δημιουργία marketing που «θα είναι πολύ κοντά στην ελληνική ιστορία γιατί κάθε τόπος σε αυτή τη χώρα έχει και μια αναφορά στην αρχαιότητα» υπογραμμίζοντας πως είναι εξαιρετικά σημαντικό «αυτή η αναφορά να μην εκμεταλλεύεται στο κομμάτι της επικοινωνίας των προϊόντων προς το εξωτερικό».

Αναφέρθηκε στη σύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με το «μεγάλο όπλο» της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό, λέγοντας όμως πως «υπάρχει μια δυσλειτουργία του συστήματος των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων».

Τόνισε πως όσοι τουρίστες επισκέπτονται τη χώρα μας και γεύονται τα ελληνικά προϊόντα «θα ήθελαν, γυρίζοντας στις πατρίδες τους να τα βρίσκουν και στα ράφια των σούπερ μάρκετ» κάτι που όπως δήλωσε «αυτή τη στιγμή, δυστυχώς, δεν υφίσταται και είναι σαφέστατα θέμα δικτύου».

Υπογράμμισε ότι πρέπει να αναπτυχθεί και η ιδιωτική πρωτοβουλία στη χώρα μας «καθώς εδώ στην Ελλάδα έχουμε πάντα την τάση να τα περιμένουμε όλα από το κράτος» και συμβούλεψε τους Έλληνες παραγωγούς να δικτυωθούν και να προβάλλουν τα προϊόντα τους καλύτερα. Μάλιστα, σημείωσε πως «μια πολύ καλή ευκαιρία για τα ελληνικά προϊόντα είναι οι μικρές αγορές, είτε αυτές είναι τα βιολογικά προϊόντα, είτε τα εξειδικευμένα προϊόντα, στα οποία έχουμε μοναδικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα».

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου υποστήριξε πως η συνεισφορά, τόσο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, όσο και του Δήμου Λαμιέων και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης «δείχνει τη στήριξη της πολιτείας σε αυτή την προσπάθεια που κάνει η ελληνική οικονομία και συγκεκριμένα η αγροτική οικονομία, για την αναβάθμιση των προϊόντων της».

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα