Πολιτική

Καραμανλής: Στην Κρήτη υλοποιούμε τον μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη


Στην δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, λέγοντας πως όταν τον περασμένο Νοέμβριο είχε δηλώσει πως θα προχωρούσε η δημοπράτηση αρκετοί θεώρησαν πως επρόκειτο για μια ακόμα υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα, όπως ακριβώς τους είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. «Εμείς, όμως, δεν είμαστε το ίδιο, κι ό,τι λέμε το κάνουμε πράξη» τόνισε ο κ. Καραμανλής υπογραμμίζοντας πως «παραλάβαμε ένα έργο προβληματικό και σχεδιασμένο στο πόδι, και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάνουμε πράξη».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε με έμφαση: «Αυτή την στιγμή γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών. Υπήρξαν λάθη; Υπήρξαν. Κι εμείς μπορεί να κάναμε λάθη και είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε αυτό το έργο με σοβαρότητα έως έναν βαθμό; Ναι. Αλλά πέρα από αυτό έκανε μόνο το πρώτο βήμα, μας είπε μόνο την αρχιτεκτονική του έργου και δεν είπε μετά που θα βρει τα λεφτά» τόνισε. Ο κ. Καραμανλής ζήτησε την ίδια στιγμή από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραδεχθεί με τη σειρά του ότι «δεν είχε προβλέψει χάραξη, ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε χρηματοδότηση». Παράλληλα, ο Υπουργός παρατήρησε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. «Σήμερα, έπεσαν οι μάσκες» ανέφερε και τονίζοντας πως «είδαμε δύο πτυχές του ΣΥΡΙΖΑ, είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη με τον διχαστικό κι εριστικό του λόγο και από την άλλη είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ξανθού που έκανε σοβαρές ερωτήσεις».

Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 157 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκειά του σε 36 μήνες.

Αναφερόμενος ειδικότερα στο έργο, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι η δημοπράτηση του τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, και διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας. «Με πιο απλά λόγια, μετατρέπουμε τον υπάρχοντα δρόμο σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας» δήλωσε.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «αυτό το έργο δεν έγινε εδώ και τόσα χρόνια επειδή δεν είχε χρηματοδότηση, ενώ τώρα δημοπρατείται έχοντας εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Πρόκειται για ένα έργο μήκους 14 χιλιομέτρων και προϋπολογισμένου κόστους – με ΦΠΑ – 186 εκατ. Ευρώ, το οποίο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα στο έργο έχει προβλεφθεί - ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου - η βελτίωση της διατομής και γεωμετρίας της Παλαιάς Εθνικής οδού Νεάπολης – Αγ. Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων. Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν 4 εταιρείες, εκ των οποίων προσωρινός ανάδοχος ορίσθηκε ο Άκτωρας με ποσοστό έκπτωσης 7,10% χωρίς να σημειωθεί καμία προδικαστική προσφυγή και στις 10 Ιουνίου το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε την έγκρισή του για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Επομένως, η συνολική δαπάνη του έργου διαμορφώνεται στα 157 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκειά του, δηλαδή η κατασκευαστική περίοδος, ορίστηκε στους 36 μήνες. «Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν τις εργασίες σε αυτό το τμήμα ως τα τέλη Σεπτεμβρίου» τόνισε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ σημειώνοντας ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που θα γίνει με ΣΔΙΤ, έχει ενταχθεί κι αυτό στο Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος. «Με αυτό το τρόπο, με την Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα, συντηρείται το έργο ενώ σε αντίθετη περίπτωση όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, τα δημόσια έργα δεν συντηρούνται».

Όσον αφορά το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, του οποίου ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, αναμένεται η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να περάσει στην τελική φάση της υποβολής των προσφορών. «Στόχος μας είναι στις αρχές του 2023 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στη σύμβαση παραχώρησης» τόνισε ο κ. Καραμανλής

Ο ΒΟΑΚ έχει ξεκινήσει να υλοποιείται κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην παρούσα κυβέρνηση

Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του έργου ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «το έργο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην παρούσα κυβέρνηση» τονίζοντας πως «ο ΒΟΑΚ δεν είναι πια μια απλή μολυβιά στο χάρτη».

«Το έργο του ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια σκέψη που βρίσκεται στην θεωρία των εξαγγελιών. Στόχος μας είναι να έχουμε εργοτάξια στο έργο μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου» επισήμανε και συμπλήρωσε ότι «Έχουμε ήδη αρχίζει να υλοποιούμε τον μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτήν την στιγμή στην Ευρώπη».

«Είναι πολύ εύκολο να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χάραξη, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χρηματοδότηση, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε.

Και συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι «εμείς εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση για ένα τόσο μεγάλο και σύνθετο έργο αξιοποιώντας τόσο τους πόρους του ΕΣΠΑ, όσο και την ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης, διαμορφώσαμε την τελική χάραξη του έργου, προχωρήσαμε τη μελετητική ωριμότητά του και διαμορφώσαμε ένα χρονοδιάγραμμα του έργου».

Αναφερόμενος στα διόδια τόνισε ότι «εμείς δεν πρόκειται να λαϊκίσουμε και να πούμε ότι δεν θα βάλουμε διόδια, διότι δεν υπάρχει Σύμβαση Παραχώρησης χωρίς διόδια σε καμία περίπτωση».

Επισήμανε δε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δώσει απίστευτη προοπτική ανάπτυξης σε ένα νησί με τεράστιες δυνατότητες. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με το συγκεκριμένο έργο εξασφαλίζουμε την οδική ασφάλεια, την ταχύτητα στις μετακινήσεις, την τοπική ανάπτυξη, την ενίσχυση του τουρισμού και τις θέσεις εργασίας.

Γιώργος Καραγιάννης: Ο ΒΟΑΚ ήταν το πιο σημαντικό έργο που ζητούσε η Κρήτη

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης τόνισε, κατά την παρέμβασή του: «Ο ΒΟΑΚ ήταν πάντα το πιο σημαντικό έργο που ζητούσε η Κρήτη, ένα έργο που όλοι το συζητούσαν αλλά πάντα έμενε στα χαρτιά. Η διαφορά της δικής μας δουλειάς σε σχέση με τα όσα γίνονταν στο παρελθόν, είναι ότι λειτουργήσαμε, επιτέλους, με κριτήρια ιδιωτικού τομέα και προχωρήσαμε το έργο».

Έκανε λόγο για «σημαντική πρόοδο» και στα τρία έργα, αναφέροντας αναλυτικά:

· Για το δημόσιο έργο του Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, υπογράφουμε άμεσα τις εργολαβικές συμβάσεις.

· Για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο, μόλις τη προηγούμενη εβδομάδα πήραμε τη περιβαλλοντική αδειοδότηση, μια διαδικασία που κράτησε για περισσότερο από 1 χρόνο.

· Ενώ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και ως το τέλος του έτους θα δούμε εργοτάξια και εκεί.

«Δεν σταματάμε, όμως, εδώ» συνέχισε ο κ. Καραγιάννης και αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα σχετικά με τον ΒΟΑΚ.

«Οι μελέτες για το κομμάτι της προαίρεσης της Σύμβασης Παραχώρησης, το Κίσσαμος - Χανιά, ολοκληρώνονται και το φθινόπωρο θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τη ΜΠΕ και εκεί. Οι μελέτες για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου προχωρούν επίσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσής τους το τέλους του 2022, ώστε να παρθούν τότε και οι τελικές αποφάσεις για τη χρηματοδότησή των έργων. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως ό,τι είχαμε υποσχεθεί το κάναμε» σημείωσε.

Κωδικοποιώντας τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ μέσα σε μία τριετία, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε: «εντός του 2021 δημοπρατήσαμε, εντός του 2022 στήνονται εργοτάξια και εντός του 2023 θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλο το έργο. Χρειάστηκαν 3 χρόνια κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να γίνουν στον ΒΟΑΚ όσα δεν είχαν γίνει για δεκαετίες στην Κρήτη».

Όπως εξήγησε, αυτός ήταν και ο λόγος που «η αντιμετώπιση της τοπικής κοινωνίας ήταν ιδιαίτερα θετική, εγκαινιάζοντας και μια νέα προσέγγιση ανάμεσα στους πολίτες και τους πολιτικούς. Υλοποιούμε καθημερινά τη συμφωνία αλήθειας που υποσχεθήκαμε προεκλογικά. Ο κόσμος έχει και κατανόηση και κρίση».

Διαβαστε επισης