Οικονομία

Καραμανλής: Ετοιμάζεται ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στα ΜΜΜ


Η χθεσινή αιφνιδιαστική απεργία στα τρένα και τον προαστιακό βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στον τηλεοπτικό σταθμό «ΑΝΤ1».

«Όπως ξέρετε εδώ και αρκετό καιρό είχε ανακοινωθεί ότι θα γίνει μια 24ωρη απεργία για το ασφαλιστικό και είχε ανακοινωθεί αυτό από δευτεροβάθμιο φορέα. Επομένως εδώ δεν χρειάζεται το 50+1, που χρειάζεται συνήθως για τους συγκεκριμένους κλάδους, για να συμμετάσχουν στην απεργία. Παρόλα αυτά, είχαν ειδοποιήσει εδώ και καιρό π.χ. οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ, που λειτουργεί το Μετρό της Αθήνας, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΥ, που έχουν την ευθύνη και τη λειτουργία των λεωφορείων, ότι θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία για το ασφαλιστικό. Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ δεν είχανε κάνει κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα τη Δευτέρα το βράδυ να έρθει μια μικρή ομάδα εργαζομένων και να πει ότι αυτοί θα συμμετάσχουν. Την επόμενη ημέρα, χθες, δηλαδή, το πρωί, όταν οι περισσότεροι εκ των εργαζομένων πήγαν να πιάσουν δουλειά και να βγάλουν τα τρένα να λειτουργήσουν, μια πραγματικά πολύ μικρή ομάδα εργαζομένων και συνδικαλιστών, θα έλεγα, είχαν πάει και είχαν στην ουσία κλειδώσει το αμαξοστάσιο, με αποτέλεσμα να μη βγει κανένα, μα κανένα τρένο. Εμείς όμως τι κάναμε; Αμέσως, και έπειτα από εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, πήγαμε και είπαμε το αυτονόητο: “Ή ανοίγετε το αμαξοστάσιο αμέσως ή θα επιβληθεί ο νόμος”. Δε μπορεί μια χούφτα εργαζομένων να κρατά ομήρους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που θέλουμε να κινηθούν», εξήγησε.

Ο υπουργός τόνισε πως: «Εάν είχαν ειδοποιήσει έγκαιρα, δεν θα υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα, διότι ζούμε σε μια ευνομούμενη δημοκρατία, όπου το δικαίωμα της απεργίας είναι κατοχυρωμένο συνταγματικά και απολύτως σεβαστό από την κυβέρνηση. Υπάρχει μια διαδικασία που δεν ακολούθησαν οι συνδικαλιστές. Η ουσία όμως είναι μία: Δεν είχαν  ειδοποιηθεί οι  διοικήσεις  και έγινε παρακώληση συγκοινωνιακού έργου και κατάληψη εργασιακού  χώρου, με μια νοοτροπία που θυμίζει άλλες εποχές, με μια νοοτροπία με το ‘‘έτσι θέλω’’ και με τσαμπουκάδες. Μόλις ήρθε μια κυβέρνηση και τους είπε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, διότι έχετε κάνει λάθος, αμέσως αναδιπλώθηκαν. Αν είχανε δίκιο και αν τελικά είχαν ειδοποιήσει νομίμως, δεν θα άνοιγαν το αμαξοστάσιο και δεν θα λειτουργούσαν έπειτα από την παρέμβαση της Κυβέρνησης τα τρένα χθες, έστω και με τα δύο ζευγάρια που βγήκανε τελικά για να πάνε στη Θεσσαλονίκη».

Υπογράμμισε επίσης ότι: «Εάν είχε γίνει κανονική απεργία και είχαν συμμετάσχει όλοι οι εργαζόμενοι, δεν θα χρειαζόταν να είχε γίνει κατάληψη στο αμαξοστάσιο του Ρέντη. Δεν ενδιαφέρει τον επιβάτη ποιος ήταν πίσω από την κατάληψη. Εδώ δεν μιλάμε για μια απεργιακή κινητοποίηση. Εδώ μιλάμε για κατάληψη ενός αμαξοστασίου. Νομίζω ότι έχουμε φτάσει σε μια εποχή, που μια συγκεκριμένη ομάδα συνδικαλιστών δε μπορεί να κρατάει σε ομηρία την πλειοψηφία όσων θέλουν να δουλέψουν, αλλά, πιο σημαντικό, και την ίδια την κοινωνία και τους πολίτες που θέλουν να πάνε στη δουλειά τους. Ναι, σεβόμαστε το δικαίωμα στην απεργία. Ζούμε όμως σε ένα ευνομούμενο κράτος. Όταν θέλεις να κάνεις απεργία, πρέπει να ειδοποιήσεις με ένα συγκεκριμένο τρόπο 24 ώρες πριν και όχι με ανακοινώσεις, διότι κανένα Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης και κανένα Υπουργείο και καμία διοίκηση δεν είχε λάβει ειδοποίηση. Γι’ αυτό και ο κόσμος  πήγε στις αποβάθρες, και αυτός ο κόσμος ταλαιπωρήθηκε.  Γι’ αυτό θα υπάρξουν και πειθαρχικά εναντίον εκείνων που έκαναν παρακώλυση συγκοινωνίας και εναντίον αυτών που χωρίς να ακολουθήσουν τις νόμιμες διαδικασίες, έκαναν απεργία. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες. Θέλω να ελπίζω ότι, τόσο οι Διοικήσεις των εταιρειών από εδώ και στο εξής, όσο και οι συνδικαλιστές, θα καταλάβουν ότι στόχος τους δεν είναι τα συμφέροντά τους μόνο, αλλά να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό και το κοινωνικό σύνολο. Και αυτό πρέπει να γίνει, και θα γίνει, διότι, έχουμε μία κυβέρνηση η οποία δεν πρόκειται να ανεχθεί ξανά τέτοιες συμπεριφορές. Απόλυτα κατανοητό το δικαίωμα στην απεργία, - κανένας δεν είπε κάτι το αντίθετο – αλλά όταν γίνονται παράνομες καταλήψεις, εκεί θα υπάρχει και αντίδραση».

Σύμφωνος με το Σύνταγμα και εφαρμόσιμος πρέπει να είναι ο νόμος για προσωπικό ασφαλείας

Όσον αφορά στην ανάγκη ύπαρξης προσωπικού ασφαλείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Υπάρχει αυτή τη στιγμή μία τροπολογία έτοιμη για προσωπικό ασφαλείας. Αλλά και πάλι πρέπει να σας πω ότι αυτό πρέπει να είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα και εφαρμόσιμο. Πρέπει να νομοθετήσουμε έτσι ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες βάρδιες. Κι εδώ θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, για να ξέρουμε ποιες βάρδιες πρέπει να μη μπορούν να απεργήσουν ώστε να μπορούν με ασφάλεια να κινηθούν τα τρένα. Αυτό, λοιπόν, πρέπει να το κάνουμε με πολύ μεγάλη προσοχή, πρέπει να είναι σύννομο, πρέπει να είναι Συνταγματικά εντάξει και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και να δούμε ότι θα είναι εφαρμόσιμο. Και πάλι λέω, ότι, αυτό θα γίνεται σε περιπτώσεις έκτακτες. Η περίπτωση η χθεσινή - που γίνεται μία κατάληψη – δεν θα καλυπτόταν από το προσωπικό ασφαλείας. Επομένως, εμείς θα πάρουμε τα παραδείγματα που υπάρχουν σε άλλες χώρες, που, αν θέλετε, έχουν και ίδια συνδικαλιστική κουλτούρα με την Ελλάδα, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, και θα προσπαθήσουμε να νομοθετήσουμε, έτσι ώστε για κάποιες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, σε ώρες αιχμής, να γίνονται κάποια συγκεκριμένα δρομολόγια. Το προσωπικό ασφαλείας δεν σημαίνει ότι σε μία απεργιακή κινητοποίηση λειτουργεί το Μετρό ή τα λεωφορεία κανονικά».

Το επιβατικό κοινό θα αποζημιωθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε επίσης ότι το επιβατικό κοινό που αγόρασε εισιτήρια χθες στα τρένα και τον προαστιακό θα αποζημιωθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Όταν πάει κάποιος το πρωί και κάνει μία κατάληψη στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, τα τρένα δε βγαίνουν. Παρ’ όλα αυτά, έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το επιβατικό κοινό θα αποζημιωθεί και θα γίνει ό,τι πρέπει να γίνει, όλοι οι έλεγχοι, για να δούμε τελικά ποιός έχει την ευθύνη. Αλλά, να μη λέμε πράγματα που δεν ισχύουν. Η κατάληψη έγινε, η παρέμβαση έγινε και το αμαξοστάσιο άνοιξε».