AUTOin

ΙΧ: Νέα φορολογική επιβάρυνση, αυξάνονται οι τιμές λιανικής


Η πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου «χτυπήθηκε» βάναυσα στα χρόνια του Μνημονίου, καθώς οι πωλήσεις ελέω της οικονομικής κρίσης, κατρακύλησαν χωρίς σταματημό. Το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί μια μικρή ανάκαμψη, που έκανε τους ανθρώπους του κλάδου να αισιοδοξούν για το μέλλον. Ωστόσο και αυτή η κυβέρνηση επιδιώκει μέσω του φορολογικού υποζυγίου, που ακούει στο όνομα ΙΧ, να πάρει χρήματα τα οποία θα της δώσουν τη δυνατότητα να κλείσει οικονομικές «τρύπες» και να καλύψει δημοσιονομικά κενά.

Όπως προκύπτει από πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών προωθεί αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, κάτι που θα έχει άμεση συνέπεια και στην λιανική τιμή των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα αναμένεται να καταργηθεί το κριτήριο ύψους κυβισμού για τον καθορισμό των τελών ταξινόμησης τα οποία θα εξαρτώνται πλέον μόνο από την εργοστασιακή αξία και τον όγκο των ρύπων που εκπέμπουν. 

Ειδικότερα προβλέπεται συντελεστής της εργοστασιακής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ

14.000 ευρώ,  8% για εργοστασιακή τιμή από 14.001 έως και 17.000 ευρώ,  20% για τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ, 25% για εργοστασιακή τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ και 32% για Ι.Χ με εργοστασιακή τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

Στο τέλος ταξινόμησης που προκύπτει με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα γίνονται εκπτώσεις και αυξήσεις ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε όχημα

Επί του πρακτέου οι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης θα προκαλέσουν ντόμινο στις τιμές των ΙΧ και δη αναμένεται να υπάρξει αύξηση έως και 10% των αυτοκινήτων της μεσαίας κατηγορίας, που σήμερα τιμώνται από 17.000 έως 23.000. Στα ΙΧ που σήμερα η λιανική τους τιμή ξεπερνάει τις 23.000, οι αυξήσεις θα φτάσουν ακόμη και το 15%.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις