Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ αναπτύσσει ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης, για να βοηθήσει στη διδασκαλία του δημοφιλούς μαθήματος της Επιστήμης των Υπολογιστών, παρέχοντας στους χιλιάδες φοιτητές που το παρακολουθούν εξατομικευμένη υποστήριξη 24 ώρες την ημέρα.
Το CS50: Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών είναι το μεγαλύτερο μάθημα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και εκτός από τους εκατοντάδες φοιτητές που το παρακολουθούν αυτοπροσώπως κάθε χρόνο, άλλα 4,7 εκατομμύρια παρακολουθούν το μάθημα online, καθιστώντας το το πιο δημοφιλές διαδικτυακό μάθημα στον κόσμο.
Ο καθηγητής Ντέιβιντ Τζ. Μάλαν έχει δεκάδες βοηθούς μαθημάτων και συν-διδάσκοντες (TFs) που τον βοηθούν να ηγείται της τάξης κάθε εξάμηνο, αλλά ακόμα και έτσι, είναι δύσκολο να ανταπεξέλθει στη βαθμολόγηση των εργασιών και να εξασφαλίσει στους μαθητές την εξατομικευμένη προσοχή που χρειάζονται.
«Η παροχή υποστήριξης προσαρμοσμένης στις συγκεκριμένες ερωτήσεις των μαθητών ήταν μια πρόκληση, με τόσους περισσότερους μαθητές στο διαδίκτυο από ό,τι καθηγητές», είπε ο Μάλαν στο Bloomberg.
Για να καλύψει την έλλειψη ανθρώπινου προσωπικού, ο Μάλαν λέει ότι η ομάδα του πειραματίζεται τώρα με μεγάλα γλωσσικά μοντέλα - τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να ερμηνεύει και να ανταποκρίνεται στη φυσική γλώσσα - συμπεριλαμβανομένων των GPT-4 και GPT-3.5 της OpenAI, που τροφοδοτούν το δημοφιλές ChatGPT chatbot.
Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα «ρομπότ CS50» που θα μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις, να εξηγεί τα μηνύματα λάθους με απλούς όρους και να βοηθά τους μαθητές να εντοπίσουν προβλήματα στον κώδικά τους. Ο στόχος είναι να γίνει λίγο λιγότερο χρήσιμο από το ChatGPT — αντί να δίνει απαντήσεις στους μαθητές, ο Μάλαν θέλει να τους καθοδηγήσει σε λύσεις.
«Η δική μας ελπίδα είναι ότι, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, μπορούμε τελικά να προσεγγίσουμε μια αναλογία δασκάλου:μαθητή 1:1 για κάθε μαθητή στο CS50, καθώς, παρέχοντάς τους εργαλεία βασισμένα σε λογισμικό που μπορούν να υποστηρίξει τη μάθησή τους 24 ώρες το 24ωρο με ρυθμό και σε ένα στυλ που τους ταιριάζει καλύτερα μεμονωμένα», είπε ο Μάλαν στο Harvard Crimson.
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το προσωπικό του ήδη δοκιμάζει beta το bot CS50 στην καλοκαιρινή έκδοση του μαθήματος. Εκτός από την ανάπτυξη αυτού, αναζητούν επίσης τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να τους βοηθήσει να βαθμολογήσουν τις εργασίες των μαθητών πιο αποτελεσματικά.
«Η αξιολόγηση, πιο ποιοτικά, του σχεδιασμού του κώδικα των μαθητών παρέμεινε ανθρώπινη υπόθεση», είπε. «Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, ελπίζουμε να μειώσουμε τον χρόνο που χρειαζόμαστε γι' αυτό, έτσι ώστε να ανακατανεμηθεί ο χρόνος των TF σε πιο ουσιαστικό, διαπροσωπικό χρόνο με τους μαθητές τους, παρόμοιο με ένα μοντέλο μαθητείας».